کد خبر 964075
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
دعا

کارشناس علوم قرآنی گفت: دعای معروفی در دعای کمیل وجود دارد که به دعای استغفار معروف است و خوانده می شود. این دعا مستحب است که در قنوت نمازهای مغرب و عشا خوانده می شود و بیشتر مضمون آن استغفار است.

به گزارش مشرق، سعید شمس کارشناس علوم قرآنی در خصوص دعاهای ویژه استغفار گفت: دعای معروفی در دعای کمیل وجود دارد که به دعای استغفار معروف است و خوانده می‌شود. این دعا مستحب است که در قنوت نمازهای مغرب و عشا خوانده می‌شود و بیشتر مضمون آن استغفار است.

وی در ادامه به بخشی از این دعا اشاره و اظهار کرد: «یَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَی الْبَرِیَّةِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالْعَطِیَّةِ یَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِیَّةِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَیْرِ الْوَرَی سَجِیَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا یَا ذَا الْعُلَی فِی هَذِهِ الْعَشِیَّةِ»، ای خدایی که فضل و کرمت بر خلق دایم است و دو دست ‏عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است ای صاحب بخشش های بزرگ درود فرست بر محمد و آلش که در اصل خلقت و فطرت بهترین خلقند ای خدای بلند مرتبه در همین شب گناه ما را ببخش.

بیشتر بخوانید:

توصیه آیت‌الله مجتهدی برای ایام‌البیض ماه رمضان

شمس درباره خوانده شدن این دعا در دیگر مناسبت‌های مذهبی تصریح کرد: این ذکر شریف در شب عید سعید فطر نیز خوانده می ‏شود، همچنین توصیه بسیار به خواندن این دعا در شب‌های جمعه در قنوت نمازها شده است.

شمس به اعمالی که می‌توانیم در آخر هر هفته با دعای استغفار انجام دهیم اشاره و خاطرنشان کرد: می‌توانیم آخر هفته را با اعمالی که در طول هفته داشته ایم مرور کنیم و با این دعا از اعمال خطای خود استغفار کنیم و از خدای متعال بخواهیم که نسبت به خطاهایی که داشته ایم ما را مورد عفو خود قرار دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    5 0
    با سلام خوب است کسیکه به عنوان کارشناس علوم قرآنی صحبت می کند کمی دقت کند. این دعایی که ذکر شده است ارتباطی با دعای کمیل ندارد بلکه از ادعیه شب جمعه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس