کد خبر 964068
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
بندر الفجیره امارات

یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از یکی از مقامات امارات نوشت که یک میدان نفتی این کشور قبل از حادثه فجیره هدف حمله قرار گرفته اما ابوظبی درباره آن سکوت کرده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری تحلیلی «میدل‌ایست آی» ادعا کرد که قبل از انفجارهای بندر «الفجیره»، یک میدان نفتی در امارات هدف قرار گرفته بود اما مقامات این کشور درباره آن سکوت کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که سه حمله علیه تأسیسات نفتی و یک خط‌لوله سعودی «به صورت وحشیانه‌ای» صورت گرفت اما به صورت مؤثری از آسیب‌پذیری ابوظبی در صورت حمله به هر نقطه‌ای در منطقه خلیج فارس، جنوب تنگه هرمز در شرایط جنگ در منطقه پرده برداشت.

بیشتر بخوانید:

دست اسرائیل در حادثه «فجیره» رو شد

این پایگاه خبری نوشت که یمنی‌ها گفته‌اند که شمار دیگری از حملات هم صورت گرفته است اما حتی یکی از آنها هم اعلام نشده است. همچنین یک منبع معتبر اماراتی هم گفته است که اوایل ماه پیش، چند روز قبل از اینکه مین‌های دریایی در زیر چهار تانکر در بندر الفجیره قرار بگیرند، یک میدان نفتی امارات در خلیج فارس هم هدف قرار گرفت.

این مقام اماراتی که نامش فاش نشد همچنین گفته است: «آسیب اندکی وارد شده است و مانند دیگر مین‌ها، این مین هم به این منظور کار گذاشته شده بود تا [صرفاً] پیامی بدهد».

چند هفته پیش، چند انفجار بندر «الفجیره» امارات را لرزاند. شبکه خبری المیادین اعلام کرد: «این انفجارها داخل بندر بوده و صدای آن به وضوح شنیده شده است. این منابع به المیادین گفتند «شاهدان گفته‌اند بالگردهای آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر و در آسمان کل منطقه (فجیره) به پرواز در آمدند»

میدل‌ایست نوشت، سیاست ابوظبی و در رأس آن «محمد بن زائد» ولی‌عهد ابوظبی این است که از اقدام علیه ایران حمایت می‌کند.

طبق این گزارش، بعد از سلسله اقدام‌های آمریکا علیه ایران مثل خروج از توافق هسته‌ای، برگشت تحریم‌ها، برگزاری کنفرانس ضد ایرانی لهستان و قرار دادن نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی، این کشور کوچک به این باور رسیده که می‌تواند یکی از ارکان اصلی پیشبرد این سیاست ضدایرانی آمریکا در منطقه باشد. اما با اتفاقات اخیر (در فجیره) روشن شد که در صورت حمایت از تنش علیه ایران، امارات از پیامدهای این تنش، در امان نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    2 0
    بجای حمله به منابع نفتی که غربی ها را جری میکند .زیر ساخت های برق باید هدف قرار بگیرد تا در این گرما فشار زیادی به دشمنان یمن وارد بشود.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      0 0
      چشم قربان کی شروع کنیم؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس