کد خبر 963953
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
روزنامه جام جم

فی‌المجلس تمام جزئیاتش را مرور می‌کنم و اسنادشان را. جایی نلغزیده‌ایم و برای تمام‌شان استناد داریم. مخابره تخلفات صورت گرفته هم به استناد صحبت معاون اجرایی نمایشگاه بود در نشست خبریِ روز آخر.

به گزارش مشرق، محمدصادق علیزاده دبیر فرهنگی روزنامه جام جم در یکی از مجموعه یادداشت هایش با عنوان «روزمرگیهای یک خبرنگار» نوشت:

مشغول رتق و فتق و جابجایی امورم. صفحه دوازده به امر سردبیر از هزار کیلومتر آن سوتر بیرون کشیده شده (مشهد مشرف شده‌اند) و مصاحبه‌ای تاریخی، جایش را گرفته. صفحات ده و یازده هم که مناسبتی‌ست. فوراً بالا و پایین می‌کنم و می‌بینم با این شرایط می‌شود کل صفحات فرهنگی را از نُه تا دوازده، ویژه‌نامه کنیم به مناسبت سالگرد ارتحال. جوهر نتیجه‌گیری‌ام خشک نشده که تلفن زنگ می‌خورد. معاون دوست‌داشتنیِ جناب سردبیر است از آن‌سوی تحریریه. سریع هم می‌رود سر اصل مطلب: " گاج برای گزارش‌های ایام نمایشگاه جوابیه داده و دکتر (مدیرمسئول) هم تاکید داره امروز بره توی صفحه." طبق قانون مطبوعات ملزمیم به درج جوابیه. نظرم را می‌گویم که جا نداریم و ویژه‌نامه مناسبتی‌مان را هم بهم می‌ریزد و شاید بهتر باشد بگذاریم برای جمعه که شنبه هفته بعد، پر و پیمان و با توضیحات خودمان، جوابیه‌ را چاپ کنیم.

توضیحاتی می‌دهد. در نهایت مقرر می‌شود نیم‌تایِ پایین صفحه نُه را بدهیم به جوابیه. تا تلفن قطع شود، متن جوابیه هم می‌رسد. بعضی قسمت‌ها را دکتر شریفی (مدیرمسئول) با خودکار علامت زده برایم. سریع می‌خوانم. اشاره به تاریخ و تیتر و حتی نام نویسنده کرده و گریزی به وضعیت تبلیغات در نمایشگاه کتاب و اینکه خود ماها هم از شرکت مجری شاکی هستیم و مروری بر فعالیت‌های به زعم خودشان فرهنگیِ گاج و در نهایت هم اینکه از شما شکایت می‌کنیم.

هر دو گزارش زمان نمایشگاه رو خودم نوشته بودم. فی‌المجلس تمام جزئیاتش را مرور می‌کنم و اسنادشان را. جایی نلغزیده‌ایم و برای تمام‌شان استناد داریم. مخابره تخلفات صورت گرفته هم به استناد صحبت معاون اجرایی نمایشگاه بود در نشست خبریِ روز آخر. در پاسخ به سوالی که پرسیدم صریحاً از گاج نام برد و تخلفات‌شان و احتمال تبانی با ریحان فیلم شرکت مجری تبلیغاتی نمایشگاه. فایل صوتی‌اش را هم نگه داشته‌ام. جالب آنکه شرح تخلفات از زبان جناب معاون اجرایی توی خیلی از رسانه‌هایی که در آن نشست حضور داشتند هم منتشر شده. با این حساب جناب ابوالفضل جوکار اول از همه باید یقه مسئولان نمایشگاه را بگیرد.

جوابیه را می‌گذارم تو صفحه و توضیح کوچک خودمان را که تمام جزئیات گزارش مستند به چه بوده. با یکی دو بار رفت و برگشت، تایید جانشین سردبیر و مدیرمسئول را می‌گیرد. بعد هم می‌روم سر صفحات ده و یازده و دوبل‌صفحه‌ای که با محوریت چند روایت جذاب از الف لام خمینی نوشته‌ام برای سالروز ارتحال حضرت روح‌الله. حالا باید منتظر بمانیم تا شکایت گاج برسد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس