کد خبر 963426
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
افزایش دما

در سه روز آینده در جنوب شرق کشور و به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید رخ می‌دهد، همچنین در استان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه ۱۱ خرداد ۹۸ در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال سمنان، ارتفاعات شمال شرق استان تهران و شرق چهارمحال و بختیاری، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ در شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد وقوع تگرگ، پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رگبار و باد شدید کشور را فرا می‌گیرد

در هفته جاری روند افزایش دما در اغلب مناطق کشور پیش بینی می‌شود، در نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

در سه روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، روز دوشنبه خیزش گردوخاک در زابل دور از انتظار نیست.

روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب، در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در استان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود همچنین در سه روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرقی کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۱۸ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود. روز آینده همچنین اردبیل با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا پنجم خردادماه ۳۰۶.۵ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۳.۶ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۹۹.۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۷.۲ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۴۱.۱ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و پنجم سال زراعی متعلق به اسماعیل‌آباد در استان قزوین به میزان ۵۴.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، اهواز در استان خوزستان به میزان ۴۱.۴ ‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان ۴.۶ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس