کد خبر 963390
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
وزارت خارجه عراق

وزیر خارجه عراق از سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه واشنگتن دنبال جنگ با ایران نیست، استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحکیم» از سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره ایران که گفته «کشورش خواهان جنگ با ایران نیست»، استقبال کرد.

الحکیم با انتشار بیانیه‌ای که صفحه توئیتر وزارت خارجه عراق آن را منتشر کرد، در این خصوص گفت «موضع عراق مقابل بحران کنونی میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران روشن و صریح است، موضع عراق، آرامش و منع بروز درگیری در منطقه ماست».

وزیر خارجه عراق ضمن بیان اینکه «موضع عراق با سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا تطابق دارد و آن آرامش در منطقه و عدم قصد برای جنگ است» گفت: سخنان اخیر ترامپ مهم و دقیق و گامی در مسیر درست برای آرام کردن اوضاع منطقه است.

اخیراً دونالد ترامپ در دیدار با «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش برای «تغییر رژیم در ایران» تلاش نمی‌کند و معتقد است که ایران می‌خواهد با آمریکا مذاکره کند و واشنگتن برای این مذاکره نیز آماده است.

این موضع عراق در اجلاس فوق‌العاده سران عرب در مکه مکرمه نیز اعلام شد. «برهم صالحم رئیس جمهور این کشور در اعتراض به سخنان شاه سعودی که ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد، گفت، ایران کشوری مسلمان و همسایه است و امنیت آن به امنیت منطقه مرتبط است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    3 0
    زنده باد عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس