رسانه های زنجیره ای

روزنامه‌های اصلاح طلب در کنار سانسور بیانات مهم رهبر معظم انقلاب، در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی به تقطیع بیانات ایشان نیز روی آوردند.

سرویس سیاست مشرق - رهبر معظم انقلاب- ۸ خرداد ۹۸- در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها فرمودند:

«آمریکایی‌ها وقتی که یک چیزی را هدف می‌گیرند با یک دولتی، با یک کشوری و بنا می‌گذارند که با زور و با فشار آن مقصود خودشان را به دست بیاورند، فشار در اینجا برایشان راهبرد است، امّا در کنار این راهبرد، یک تاکتیک هم دارند و آن عبارت است از مذاکره. فشار می‌آورند تا طرف را خسته کنند؛ وقتی احساس کردند طرف خسته شده و حالا ممکن است قبول بکند، میگویند خیلی خب، بیایید مذاکره کنیم؛ این مذاکره مکمّل آن فشار است. این مذاکره برای این است که محصول آن فشارها چیده بشود، نقد بشود، تثبیت بشود؛ مذاکره برای این است. فشار بیاورند، حالا که طرف خسته شد، احساس کرد که دیگر واقعاً چاره‌ای ندارد، میگویند خیلی خب، حالا بیاییم مذاکره کنیم؛ می‌نشینند پشت میز مذاکره، همان چیزی را که در واقع زمینه‌اش را با فشار فراهم کردند تثبیت می‌کنند، نقد می‌کنند؛ مذاکرهٔ با آمریکا این است. راهبرد او مذاکره نیست؛ راهبرد او فشار است و مذاکره یک ذیلی است در مقابل فشار».

ایشان در ادامه فرمودند:

«راه مقابلهٔ با این ترفند هم جز یک چیز بیشتر نیست و آن، اینکه طرف مقابل هم اگر ابزار فشاری در اختیار دارد، از آن ابزار فشار استفاده کند؛ راه فقط این است. اگر چنانچه از آن ابزار فشار استفاده کرد، آن وقت طرف را می‌تواند متوقّف کند؛ یا فشار را کم کند یا فشار را متوقّف کند؛ اگر از ابزار خودش استفاده کرد. امّا اگر چنانچه نه، فریب دعوت به مذاکره را خورد، با خودش گفت «خب حالا که این می‌گوید بیاییم مذاکره کنیم، پس احتیاجی به این نیست که من از اهرمهای فشاری که در اختیارم هست استفاده کنم، چه لزومی دارد؟ مذاکره می‌کنیم»؛ اگر این فریب را خورد، لغزیده و رفته؛ یعنی باخت قطعی است».

مقام معظم رهبری در ادامه تاکید کردند:

«حالا خوشبختانه همهٔ مسئولین کشور متّفقند بر این معنا، یعنی مسئولین اجرائی، مسئولین دیپلماسی، مسئولین اجرائیِ سیاسی کشور همه متّفقند که مطلقاً مذاکرهٔ با آمریکایی‌ها توصیه نمی‌شود؛ نه فقط در این دولتِ بخصوص [آمریکا]؛ نه، رفتار دولت قبلی آمریکا -دولت اوباما- هم با رفتار این دولت تفاوت جوهری و اصلی نداشت، ظواهرش فرق می‌کرد، [امّا] باطنش یکی بود؛ بنابراین همه امروز متّفقِ بر این معنا هستند. این را توجّه داشته باشند که ما بلاشک فریب ترفند آمریکایی‌ها را در این زمینه نخواهیم خورد».

سانسور

نکته قابل تأمل اینجاست که روزنامه‌های اصلاح طلب و حامی دولت به هیچ عنوان به این بیانات بسیار مهم در صفحه اول روز پنجشنبه اشاره‌ای نکردند.

به این تیترها توجه کنید:

روزنامه ایران -ارگان رسانه‌ای دولت-: دانشگاه را درگیر مسائل اجتماعی کنید.

روزنامه شرق: دیدار جمعی از استادان و پژوهشگران با مقام معظم رهبری.

روزنامه اعتماد -به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» عضو فراکسیون امید مجلس-: راهپیمایی روز قدس امسال از هر سال مهم‌تر است.

روزنامه‌های ابتکار - به مدیرمسئولی «محمد علی وکیلی» عضو فراکسیون امید مجلس) -: جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب دیدار کردند.

روزنامه اطلاعات: جبران عقب ماندگی علمی کشور نیازمند حرکت جهشی است.

روزنامه جمهوری اسلامی: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین، امسال از هر سال مهمتر است.

روزنامه همشهری: آمریکا و دنباله‌هایش در معامله قرن هم شکست می‌خورند.

لازم به ذکر است که روزنامه‌های اصلاح طلب سازندگی، شهروند، آفتاب یزد، مردم سالاری (به مدیرمسئولی «مصطفی کواکبیان» عضو فراکسیون امید مجلس)، همدلی، صدای اصلاحات، دنیای اقتصاد و جهان صنعت نیز به طور کامل بیانات رهبر معظم انقلاب را سانسور کردند.

تقطیع

نکته قابل توجه اینجاست که روزنامه‌های اصلاح طلب در کنار سانسور بیانات مهم رهبر معظم انقلاب، در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی به تقطیع بیانات ایشان نیز روی آوردند.

در همین رابطه روزنامه آرمان با تیتر «مقام معظم رهبری: لازم باشد از اهرم نظامی هم استفاده می‌کنیم»، محتوای بیانات رهبر انقلاب را تقطیع کرد.

ایشان در بیانات مذکور فرموده بودند: «ما در مقابل فشارهای آمریکا ابزارهای فشار داریم؛ این ابزارهای فشار هم بر خلاف آنچه آن‌ها می‌خواهند تبلیغ کنند و بگویند، ابزارهای نظامی و مانند این چیزها نیست؛ حالا یک وقتی اگر لازم باشد، آن‌ها هم هست، لکن آنچه مورد نظر ما است، این مسائل نیست، [این] ابزارها نیست؛ نه، ما ابزار فشار داریم. همین کاری که اخیراً شورای عالی امنیّت ملّی انجام داد و ابلاغ شد، یکی از ابزارهای فشار است. گفتند حالا که شما این جور دارید رفتار می‌کنید و اروپایی‌ها هم به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند، ما هم به تعهّدات خودمان در این بخش و در این محدوده عمل نمی‌کنیم؛ یعنی ما هم خودمان را از تعهّد خارج می‌کنیم. کار درستی بود؛ حرکت، حرکت درستی بود. یکی از راه‌ها همین است. وقتی شما از ابزار فشار خودتان و از اهرم فشار خودتان استفاده نکردید، او خیالش راحت است، هیچ عجله‌ای هم ندارد، همین طور دائم کِش می‌دهد کار را، چون می‌داند که برای او ضرری پیش نخواهد آمد؛ امّا اگر چنانچه شما توانستید از ابزار فشار استفاده کنید، آن وقت او به فکر می‌افتد که یک کاری بکند».

مقام معظم رهبری در ادامه، توانایی‌های علمی و فنّاوری و تلاش برای ارتقای آن را نیز مصداق ابزارهای فشار ایران در مقابل سلطه گری آمریکا نام بردند.

تحلیل حکیمانه

رهبر معظم انقلاب در تحلیلی حکیمانه، تاکید کردند که مذاکره، نه یک پالس مثبت بلکه یک ترفند و تاکتیک از سوی مقامات آمریکایی برای تکمیل راهبرد فشار است. هدف اصلی دولت‌های آمریکا- هم دموکرات و هم جمهوری خواه- در مذاکره با کشورهای دیگر، معامله و توافق نیست، بلکه هدف اصلی دیکته کردن خواسته‌های خود و خالی کردن دست کشور مقابل از مؤلفه‌های قدرت ساز است.

«جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما-دی ۹۵- گفته‌بود: «مذاکرات [دولت اوباما] با تهران برای عقب نشاندن ایران از برنامه هسته‌ای به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا [ترامپ] باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی‌ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند…روابطمان با ایران بسیار مناقشه‌برانگیز خواهد ماند و ما باید اعمال فشار را بر ایران حفظ کنیم».

بلندگوهای ترامپ!

متاسفانه رسانه‌های طیف اصلاح طلب به جای دفاع از منافع ملی و پاسداری از عزت مردم ایران، تبدیل به بلندگوهای ترامپ در ایران شده‌اند.

مقامات و رسانه‌های آمریکایی بارها اذعان کرده‌اند که اظهارات متعدد ترامپ درباره مذاکره با ایران- اعلام شماره تلفن و نشستن پای تلفن و…- در کنار لاف زنی بولتون و پمپئو درباره حمله نظامی به ایران، همان ترفند «پلیس خوب- پلیس بد» و با هدف ترغیب ایران برای نشستن پای میز مذاکره است. گام بعدی نیز اجرای برجام موشکی و منطقه‌ای با وعده نسیه رفع تحریم‌هاست.

در هفته‌های اخیر رسانه‌های اصلاح طلب بارها با ایجاد دوگانه کاذب «جنگ-مذاکره» اینگونه وانمود می‌کردند که اگر به پیشنهاد مذاکره با آمریکا پاسخ منفی بدهیم، حتماً جنگ خواهد شد. این طیف پیش از این نیز در سال ۹۲ مدعی بودند که اگر با دولت اوباما مذاکره نکنیم، گزینه بعدی جنگ خواهد بود ولی اگر مذاکره را کلید بزنیم و به توافق برسیم، همه مشکلات کشور رفع شده و تحریم‌ها نیز به تاریخ می‌پیوندد.

مذاکره انجام شد، برجام امضا شد ولی هسته‌ای رفت و تحریم‌ها باقی ماند. وقتی صنعت هسته‌ای داشتیم دلار حدود ۳ هزارتومان بود و حالا که در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد، دلار حدود ۱۴ هزارتومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    18 0
    تعجب اینه کسانی که یه وقت رسانه هاشون پایگاه دشمنان ایران شده بود و افسار بهشون زده شده بود دوباره چرا آزادند هر غلطی بکنند و دوباره پایگاه دشمن بشوند؟؟؟
  • م IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    13 0
    افسادطلبها
  • حیدر صالح IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    20 0
    هرجا سخن از خیانت است نام اصلاحطلب می درخشد
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    12 0
    دیاثت سیاسی همپیاله های غرب هر روز عیان تر میشه به آخرای خط رسیدن
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    4 0
    افسادطلبان لیاقت ندارند بیانات رهبر انقلاب رو بازنشر کنند اینا لیاقتشون همون بازنشر اراجیف و دروغ های ترامپ و نتانیاهو است
  • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    3 0
    اصلاح طلبان تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور!
  • شهروند تهرانی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    9 0
    اصلاح طلبا پیاده نظام های اسرائیل در ایران هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس