کد خبر 963219
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
ابوبکر البغدادی

همسر یکی از نزدیکان سابق سرکرده داعش جزئیات جدیدی درباره محل اختفای او مطرح کرده و گفته که او در عراق به سر می‌برد.

به گزارش مشرق، همسر یکی از نزدیکان «ابوبکر البغدادی»، سرکرده داعش که در عراق به اعدام محکوم شده در مصاحبه‌ای با «گاردین» مسائل تازه‌ای را درباره محل اختفای او مطرح کرده است.

«نسرین اسعد براهیم» که بیشتر با نام مستعارش «ام السیاف» شناخته می‌شود همسر وزیر نفت سابق گروه تروریستی داعش است و به نوشته گاردین، اخیراً نقش مهمی در جستجو برای یافتن البغدادی بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام مکان احتمالی حضور ابوبکرالبغدادی

سناریوی حضور «البغدادی» در افغانستان

به نوشته این روزنامه، «ام السیاف» در ماه‌های گذشته به دستگاه‌های اطلاعاتی برای مشخص کردن محل‌های عبور و مرور البغدادی، محل اختفای او و شبکه نزدیکان او کمک کرده است.

ام السیاف برای اولین بار بعد از دستگیری‌اش در چهار سال پیش در حمله نیروهای دلتا در سوریه با گاردین مصاحبه کرده است. همسر او در آن زمان وزیر نفت داعش بود و در همان حمله کشته شد.

ام السیاف که ۲۹ سال سن دارد یکی از چهره‌های بسیار جنجالی است که گفته می‌شود در برخی از جنایت‌های داعش نقش داشته است. او در اربیل عراق به اعدام محکوم شده است.

وی درباره محل اختفای ابوبکر البغدادی به گاردین گفت، او اکنون به عراق بازگشته، چون در آنجا احساس امنیت بیشتری می‌کند. ام‌السیاف اضافه کرد: «فقط برای اینکه کاری انجام دهد و برگردد به سوریه می‌آمد. آخرین باری که درباره او شنیدم، می‌خواست به القائم و بوکمال برود، ولی چند وقت پیش بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ES ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    این صحبت چهار سال پیشه که تو رو نگرفته بودن
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    یعنی گرفتن این یاغی فراری چقدر سخته که دولت عراق عرضه گرفتن این رو نداره ؟
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    هر جا دیدیش سلام منو هم بهش برسون ... خخخ
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    این قضیه ابوبکر بغدادی بو داره حالت اول اینکه تصور میشه عراق به تعمد کاری با این جانی نداره یا آمریکا به عراق هشدار داده کاری باهاش نداشته باشن یا اینکه واقعا توانایی گیر انداختنش رو ندارند چون جرات داره فقط یک بار وارد ایران بشه فورا می گیرنش . ولی مورد اول قوی تره این برنامه چینی ها و عدم بازداشتش ممکنه یه کاسه ای زیر نیم کاسه باشه ؟
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    خدایا این بغدادی تا کی میخاد ویراژ بده و نیروهای اطلاعات و پلیس فدرال عراق رو به سُخره بگیره !! شده عین تام و جری یا بهتر بگم میگ میگ ! عراقم همون گرگه است که دنبالشه و هیچ وقت میگ میگ رو نمی تونن بگیرن
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    گرفتن این قاتل زنجیره ای کار سختی نیست . عراق عرضه گرفتنش رو نداره ... فقط رسانه های،عراقی گزارش میدن اونجا قایم شده فلان جا مخفی شده ... دیدنش سوار تاکسی زرد بوده ! پس کی می گیرینش ؟ فقط بلدید گزارش بدیده توسط مردم دیده شده ... این بی عرضگی تا چه حد
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    0 0
    مگه داعش تموم نشد؟
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      3 0
      از غارت بیا بیرون
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      0 0
      نوچ. ما فک کردیم تموم شد ظاهرا نشد ببخشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس