ترکی المالکی

ائتلاف سعودی پس از گذشت بیش از چهار سال از آغاز جنگ یمن مدعی شد که هدف از این جنگ نابودی قدرت نیروهای انصارالله نبوده است.

به گزارش مشرق، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی- اماراتی در یک نشست خبری مدعی شد که جنگ یمن بر عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تحمیل شده و ریاض از ابتدا خواهان این جنگ نبوده است.

به گزارش شبکه العربیه، ترکی المالکی افزود: عملیات نظامی برای بازگرداندن دولت مشروع به یمن آغاز شد نه برای از بین بردن قدرت نظامی حوثی‌ها.

این ادعا در حالی است که از ابتدای آغاز جنگ یمن حملات نیروهای ارتش و انصارالله بسیار توسعه یافته است به طوری که اکنون از موشک‌های بالستیک و پهپهادهای دور برد استفاده می‌کنند در حالی که ائتلاف سعودی در ماههای اول جنگ مدعی شده بود قدرت نظامی یمنی‌ها را کاملاً از بین برده است.

بیشتر بخوانید:

روایت رهبر انصار الله از خدمت عربستان به اسرائیل در بحرین

سخنگوی ائتلاف سعودی-اماراتی همچنین گفت که این ائتلاف از ابتدای جنگ به قوانین انسانی و بین‌المللی کاملاً التزام داشته است. او هیچ موضعی در خصوص گزارش نهادهای بین‌المللی در خصوص کشته شدن انبوه غیر نظامیان در یمن نگرفت.

«ترکی المالکی» ادامه داد: جنگ در یمن بر کشورهای خلیج [فارس] تحمیل شده و هیچ‌کس خواهان این جنگ نبود و عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ تمامی گروههای یمنی را به گفت‌وگو دعوت کرده بود.

او بار دیگر طولانی شدن روند جنگ و عدم تسلط بر یمن را به ایران نسبت داد و گفت که حوثی‌ها ابزار ایران برای تهدید یمن و کشورهای منطقه هستند و تمامی تلاش‌ها در راستای مقابله با نفوذ ایران صورت می‌گیرد و ایران با ارسال موشک‌ها و پول موجب طولانی شدن جنگ شده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی همچنین گفت که شبه نظامیان انصارالله در یمن اولین گروهی در جهان هستند که پهپاد و موشک بالستیک دارند و در ادامه مدعی شد که تمامی این‌ها از سوی ایران به دست نیروهای یمنی می‌رسد.

اینگونه ادعاها در حالی است که مقامات سیاسی و نظامی ایران بارها هرگونه کمک نظامی به نیروهای یمنی را تکذیب کرده‌اند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در فروردین سال گذشته به شبکه خبری فرانس ۲۴ گفته بود: «مهم این نیست که این موشک ها ساخت کجا هستند، اما واقعیت این است که این موشک ها ساخت روسیه و کره هستند و ایران در این زمینه هیچ نقشی ندارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    0 0
    چرا بود ولی نتونستید هیچ نابجایی بخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس