‌علی علیزاده

روی سخن این متن اصلاح طلبان و کارگزاران و بدنه سیاسی طرفدار روحانی نیستند. بر آنها حرجی نیست که جویندگان قدرت به هر طریقی هستند.

به گزارش مشرق؛ علی علیزاده فعال رسانه‌ای مقیم لندن در کانال خود، درباره قتل میترا استاد (همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران) نوشت:

- دو روز پیش افکار عمومی ایران با زلزله‌ای خبری شوکه شد: سیاستمدار سرشناس اصلاح طلب با اسلحه گرم همسر سی سال جوانترش را به قتل رساند.

- چند ساعت بعد جزییات بیشتر منتشر شد. مثل اغلب موارد زن‌کُشی، رایطه پرخشونت بوده و شوهر بارها زن جوانش را ضرب و شتم کرده بوده.

اخبار و حواشی این پرونده را از اینجا بخوانید

- خشونت خانگی علیه زنان امروزه تابویی نابخشودنی و گناهی کبیره است و حتی یک سیلی، پایان زندگی یک سیاستمدار یا هنرمند یا ورزشکار. چرا که عدالت حکم میکند که زنان از منظر فیزیکی و اجتماعی و اقتصادی «غالبا» در موقعیت اسیب پذیر و مستضعف‌تر و شوهران در موقعیت قدرتمندتر قرار دارند. چه رسد به اینکه شوهر معاون سابق رییس جمهور، وزیر سابق و شهردار سابق شهر دوازده میلیونی و از پرنفوذترین و پرقدرت ترین کارگزاران چهار دهه گذشته بوده باشد. مردی حتی مسلح به اسلحه گرم.

- واکنش طبیعی که انتظار میرفت انفجار خشم عمومی از این جنایت بود. همدلی با مادر و پسر سیزده ساله قربانی. یک عزاداری در سطح ملی. و هرجای دیگر دنیا سیاستمداران هم حزب و هم جناح قاتل که برغم همه نشانه‌ها در شانزده ماه گذشته مانع رخ دادن این جنایت نشدند باید استعفا میدادند و عذر میخواستند و ابراز شرمساری میکردند.

- اما ماجرا روندی کاملاً متفاوت یافت. ماشین تبلیغاتی و پروپاگاندایی و رسانه‌ای عظیمی بلافاصله به راه افتاد. سرجوخه های تبلیغاتی اصلاحات برای به خط کردن فضای مجازی گسیل شدند. بعد هم بی‌بی‌سی فارسی و تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال و بعد هم سلبریتی‌ها برای مدیریت احساسی فضا به کمک آمدند.

- اول سعی در تلطیف فضا کردند. گفتند نباید دیگران را قضاوت کنیم. گفتند ممکن است چنین سرنوشتی گریبان همه را بگیرد. (نه! هر کسی نمیتواند قاتل باشد). روی هوش نجفی در دوره تحصیل مانور دادند. (انگار قتل وخشونت خانگی ربطی به رتبه کنکور دارد). و بعد وارد فاز تهاجمی شدند. انگار دستور از اتاق فکر رسیده باشد. مسایل انحرافی را مطرح کردند. از مقتول یک هیولا ساختند. و از قاتل یک قربانی مظلوم.

- در کمتر از چند ساعت شایعه کردند که مقتول یک «پرستو» بوده. به زبان مودبانه یک روسپی الیت یا نخبه که برای سازمانهای امنیتی کار میکند. گفتند عکسهای خصوصی را به سازمانهای امنیتی میفرستاده.

- زنان معروف فمینیست اصلاحات مثل شهیندخت مولاوردی که رگ گردنشان علیه خشونت خانگی بیرون میزند کلمه ای در همدلی با زن قربانی و محکومیت جنایت هم حزبی شان نگفتند. در بی‌بی‌سی وکلای فمینیستی مثل شادی صدر و مهرانگیز کار که سالها به اسم مقابله با خشونت خانگی اسلامهراسی میکنند، فقط و فقط از حقوق قضایی شوهر سیاستمدار دفاع کردند و کلمه‌ای علیه اصل جنایت حرف نزدند.

- در کمتر از دو روز انگشت اتهام افکار عمومی طبقه متوسط ولیبرال، نهادهای نظامی و امنیتی و جناح مقابل را نشانه میگیرد تا اصلاح طلبان از زیر فشار فرار کنند و تبرئه شوند.

بیشتر بخوانید:

پدر"میترا استاد"همسر مقتول نجفی کیست؟

اعترافات نجفی جلوی دوربین در کمال آرامش! +عکس

هیچ‌کس صدای میترا استاد را شنید؟

- روی سخن این متن اصلاح طلبان و کارگزاران و بدنه سیاسی طرفدار روحانی نیستند. بر آنها حرجی نیست که جویندگان قدرت به هر طریقی هستند. روی سخن این متن مردم عادی هستند که به این جناح سیاسی بدون ذره‌ای پرسشگری در این سالها اعتماد کور کرده‌اند. انها که انتخابات به انتخابات با یک «تکرار میکنم» به ادای تکلیف خوانده میشوند. اگر چنین مخاطبی هستید از شما میخواهم جای قاتل را در ذهنتان عوض کنید و یکی از شخصیتهای اصولگرا یا حزب اللهی یا سپاهی را جایگزین کنید. میخواهم چشمتان را لحظه‌ای ببندید و تصور کنید که فلان وزیر سابق حزب اللهی، رییس سابق بسیج، فلان سردار و فلان نماینده مجلس اصولگرا همسرش را با تفنگ کشته. حالا تصور کنید که روزنامه‌ها و رسانه ملی عملاً فقط از خصوصیات غیراخلاقی ان زن کشته شده میگویند. میگویند او اگرچه همسر قانونی این سیاستمدار بوده اما جاسوسه‌ای فرستاده شده از موساد و سیا بوده. چه حسی میکنید؟ اگر حس تان متفاوت است از خودتان بپرسید چرا؟ بپرسید چگونه در این ماجرا اجازه دادید احساستان دزدیده و دستکاری و عوض شود؟

- شما مردم عادی همدست قاتل شده‌اید. دست شما هم به «قتل مضاعف» یک زن بیگناه آلوده است. هم قتل فیزیکی او و هم نابودی آبرو و اعتبار او. قتل مضاعف چرا که بالای جنازه یک زن کشته شده ایستاده‌اید و وقیحانه و ناعادلانه او را عملاً به یک روسپی تبدیل کرده اید. و زندگی بازماندگان او از جمله پسرش را نابود کرده‌اید. تا اجازه دهید وزیر و شهردار و کارگزار سابقا محبوبتان در ذهنتان تلویحاً تبرئه شود. چرا که اگر بپذیرید کارگزار اصلاح طلبتان دست بزن داشته، اهل خشونت خانگی بوده و یک جانی و قاتل بالقوه بوده، نظام نمادین و ایدیولوژیکی که در بیست و دو سال گذشته با مغزشویی و تبلیغات رسانه‌ای در مغزهایتان تعبیه کرده‌اند فرو میریزد. شما «اجازه دادید» با بحثهای فرعی منحرف شوید.

تا ایمانتان به جریانی که در بیست و دو سال گذشته همه اعضایش را قدیسانی معرفی کرد که برای دفاع از ازادی مردم و حقوق زنان و حقوق شهروندان عادی در مقابل صاحبان قدرت، زندان میکشند و اعتصاب غذا میکنند واز حقوق اجتماعی محروم میشوند خدشه دار نشود. شما اجازه داده‌اید از نظر احساسی «استحمار» شوید.


- سکوت اصلاح طلبان در یکسال ونیم گذشته برغم آگاهی از رابطه پرخشونت قاتل و رفتار شنیع اصلاح طلبان و عقبه رسانه‌ای و پروپاگاندایی آنها در تبرئه قاتل و همدلی تلویحی با جنایتکار و هیولاسازی از قربانی و مقصر جلوه دادن مقتول در چهل و هشت ساعت گذشته، یک نقطه عطف در تاریخ معاصر سیاسی ایران است. نقطه نمادین علنی شدن ورشکستگی اخلاقی اصلاحات.

- حالا دیگر ماسک فرو افتاده. چهل و هشت ساعت گذشته نشان داد تنها برتری اخلاقی اصلاح طلبان هنرشان در تبدیل قاتل به مظلوم و هیولاسازی از رقیب سیاسی و همراه کردن افکار عمومی با استفاده از ترفندهای مدرن رسانه‌ای و جنگ روانی است. برتری استفاده از پروپاگاندا.

- ولی این فاجعه روی دیگری هم دارد. دستگاه ناکارامد و فاسد و عقب‌مانده صداوسیما. دستگاهی که مدیران نئاندرتال کم هوش و کم‌خردش که اصلی ترین هدف اغلبشان حفظ صندلی‌های هزارساله شان است و هنری ندارند جز پاس گل دادن به جناح رقیب با اشتباهات روزافزون‌شان. پوشش دستپاچه و غیرحرفه‌ای صداسیما به اعتماد عمومی به قوه قضاییه، نیروی انتظامی، نظام تحقیقات جنایی و کاراگاهی ملی ما ضربه زد و باعث ایجاد دهها شبهه غیرضروری شد که هریک توسط رسانه‌های دشمن و جناح اصلاحات مورد سواستفاده قرار گرفت. و همینطور بی عدالتی رسانه‌ای غیرقابل بخشش با پوشش یکسویه ماجرا و ندادن هیچگونه منبری به خانواده قربانی. اگر پوشش رسانه ملی از این جنایت اینقدر بیخردانه نبود امروز جای جنایتکار و قربانی عوض نشده بود، فضا برای مانور سرهنگهای جنگ روانی اصلاحات باز نشده بود و منافع ملی و منافع نظام یک بار دیگر به خطر نیفتاده بود و آبرو و خون زنی قربانی هم پایمال نشده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • AE ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    بزرگترین افتضاح اخلاقی در طول عمر چهل ساله انقلاب اتفاق افتاده و همش به خاطره مسامحه با نفوذی ها میباشد اگه نجفی در قضیه فتنه ۸۸ محاکمه و مجازات شده بود امروز به عنوان قاتل تو تلویزیون جمهوری اسلامی لبخند نمیزد
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    32 13
    حقوق زنان و... یه ابزار فشار هست برای امتیاز گیری جناح غرب زده و فلک زده و خودباخته ی اصلاحات همین و بس الآن دیگه این حربه هم ازشون گرفته شد جناح قاتل پرور
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    63 17
    اصلاحیون اول حرف از اخلاق میزنن و میگن قضاوت نکنیم بعد خودشون مقتول رو متهم به فساد اخلاقی میکنن
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    30 13
    جوک روز: اصلاح طلبان اخلاق مدار شده اند.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    35 13
    اینجاست که بگیم مدافعان حقوق زنان مهناز افشار و بهاره رهنما و ....الان کجان
  • افتخار AU ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    68 11
    اقاي علي زاده به خوبي سقوط اخلاقي اصلاح طلبان را تبين كرده كه اكنون اظهر من الشمس است هم چنين بي خردي صدا و سيما را در نحوه پخش ان قتل كه سوژه به دست اصلاح طلبان براي فرا افكني.
  • افتخار AU ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    13 12
    اقاي علي زاده به خوبي سقوط اخلاقي اصلاح طلبان را تبين كرده كه اكنون اظهر من الشمس است هم چنين بي خردي صدا و سيما را در نحوه پخش ان قتل كه سوژه به دست اصلاح طلبان براي فرا افكني.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    27 14
    بیانیه اصلاحیون: اگر قاتل اصلاح طلب است قطعا مقتول مقصر است(دیاثت سیاسی)
  • DE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    24 16
    خودمان را جای نجفی بگذاریم؛ فرض کنیم همسری ناسازگار داریم چرا به جای طلاق باید او را بکشیم؟ فرض کنیم پرستو است، چرا به جای دوری یا اعتراض علنی باید او را بکشیم؟ جز اینکه چیزهایی داریم که نمی‌خواهیم افشا شود؟ آن‌ چیزها چیست؟ این یعنی شهرداری که با رای تمام اعضای شورای شهر انتخاب شده، آن سیاستمدار پاک و شجاعی نبوده که معرفی می‌شد.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    17 15
    من از حاکمیت خواهش میکنم به تمام کارگزاران به خصوص فرزندان رفسنجانی یه اسلحه بدن شاید زودتر از شرشون خلاص بشیم!!!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    21 27
    بر فرض محال مقتول پرستو بود، نجفی آیا نمیتونست جار بزنه و آبروی نظام رو ببره، نه غیر این بود که خود نجفی ریگی به کفش داشته حاضر شده بخاطرش قتل انجام بده
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    11 15
    ‏اگر میترا استاد، پرستو و محمدعلی نجفی در حال تقابل با یک جریان سیاسی/امنیتی بوده است، چرا نجفی این موضوع را علنی و علیه آن سیستم سیاسی/امنیتی استفاده نکرده است؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    13 16
    از اول هم اخلاق نداشتن
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    9 13
    مشرق جان یه عده افتادن دنبال عوض کردن جای قاتل و مقتول، میخوان جای ظالم و مظلوم رو عوض کنن. حواست هست داری بهشون کمک میکنی!؟ بار این گناه ها اون دنیا خیلی سنگین هستا... خدا نمیگذره ازتون. دارین آبروی اون زن بیچاره رو میبرین، بدون این که به خانواده ش فرصت دفاع بدین. یه درصد فکر کن نجفی داره دروغ میگه
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    16 7
    میترا خاشقجی نظام ....
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
      1 6
      درستش اینه: میترا خاشقجی یا قاشقچی اصلاحات
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    12 10
    از عجایب روزگار ما رسانه است که دست اصلاح طلبانه و هر دروغی رو به خورد ملت میدن
  • DE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    17 1
    متاسفانه هردو نفر قاتل و مقتول قابل دفاع نیستند. هیچکدام بعنوان همسر طبق قانون و شرع عمل نکردند.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    11 12
    من الان رسانه های اصلاح طلب بودم متوجه نشدم نجفی مقتوله یا قاتل
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      0 8
      نجفی مرده
  • NL ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    3 7
    نفست گرم
  • FR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    7 5
    سلام بر بزرگ میرزا بنویس الکلی. نبود علیز. کمتر بخور بیشتر بیدار بمونی.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      3 7
      برو به پرچمت برس.
  • حامد IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 7
    اصلاحات این زالو صفت می مونند خون این مردم دارن می مکند ب دروغ می گن ما برتریم شما انترید جامعه رو ب فساد کشید ادعایه مسلمونیم می کنید شما از قوم شمر هستید وطن فروشها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس