کد خبر 962899
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
میترا استاد - محمد علی نجفی

محمد علی نجفی شهردار سابق و چهره مشهور اصلاح طلبان،‌ همسر دوم خود را به قتل رساند. تمامی اخبار و حواشی این قتل هولناک در ادامه آمده است.

به گزارش مشرق، ساعت ۹:۱۰ صبح سه‌شنبه ۷ خرداد صدای درگیری یک زن و مرد و به دنبال آن شلیک‌های پی در پی از خانه شماره ۲۷۰۱ در طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت آباد تهران خواب ساکنان را آشفته کرد.

چند تن از همسایه‌ها که از شنیدن این صدای مهیب وحشت زده شده بودند به دنبال یافتن علت صدا جلوی پنجره آمدند، اما خیلی زود سرو صداها پایان یافت و کسی دیگر پیگیر ماجرا نشد تا این‌که دو ساعت بعد به ناگاه صدای فریادهای زنی جوان بار دیگر فضای ساختمان را ملتهب کرد. زن ۴۰ ساله با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک می‌خواست و از وقوع جنایتی هولناک خبر می‌داد.

دقایقی بعد تیم جنایی پایتخت به سرپرستی محمد شهریاری رئیس دادسرای جنایی تهران و بازپرس دشتبان کشیک ویژه قتل به همراه سرهنگ مسلمی رئیس اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند.

**همسر دوم نجفی به قتل رسید

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول زنی ۳۶ ساله به نام «میترا استاد» همسر دوم «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران بوده که بر اثر اصابت دو گلوله به قلب و دستش به قتل رسیده است.

تحقیقات اولیه گویای آن بود که پسر ۱۳ ساله مقتول پس از مراجعه از مدرسه به خانه با جسد خونین مادرش در داخل حمام رو به رو شده است.

بدین ترتیب با حضور تیم ویژه جنایی بلافاصله بررسی‌ها برای یافتن سرنخ این معمای جنایی آغاز شد.

**نجفی: پرونده قتل همسرم در حال بررسی است

محمد علی نجفی اولین مظنون این حادثه بود. بلافاصله اخبار و شایعاتی مبنی بر بازداشت و همچنین شایعات دیگر درباره متواری شدن او منتشر شد. اما خبرگزاری فارس طی تماسی با نجفی، آخرین اخبار این قتل را جویا شدند. نجفی در این مکالمه کوتاه گفت که پرونده قتل همسرم در حال بررسی است.

**جزئیات قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این قتل در طبقه هفتم برج معروف (د) واقع در بلوار خوردین سعادت‌آباد به‌وقوع پیوسته و جسد مقتول در اتاق خواب و در حالیکه به ضرب گلوله به قتل رسیده، کشف شده است.

با حضور سرپرست دادسرای جنایی در محل، تحقیق در خصوص مرگ میترا نجفی همسر شهردار سابق تهران که با اصابت ۵ گلوله به سینه جان باخته است آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد عامل یا عاملان این جنایت پس از اطلاع از تنها بودن مقتول در خانه، وارد محل سکونت او در برج میترا در سعادت آباد شده و او را به قتل رسانده‌اند.

**میترا استاد همسر دوم نجفی کیست؟

محمد علی نجفی از شهریور تا اسفند ۱۳۹۶ بر جایگاه شهرداری تهران نشست اما در واپسین روزهای این سال از سمت خود استعفا کرد. او که پیش از این نیز به دلیل بیماری و ناتوانی جسمی از سمت‌های قبلی اش هم استعفا کرده بود، این بار استعفایش با حواشی خانوادگی همراه شد.

در حالی که تصور می‌شد محمد علی نجفی مدتی از رسانه‌ها غایب خواهد بود و به معالجه بیماری می‌پردازد که به گفته رسانه‌های همسو با نجفی اصلاح طلبان به خاطر آن کناره گرفته بود، ناگهان بحث همسر دوم او به رسانه‌ها کشیده شد و پس از شایعاتی که دربارۀ درست بودن یا نبودن این خبر، «میترا استاد» به عنوان «همسر عقدی» شهردار سابق تهران، با یک رسانه گفت و گو کرد.

انتظار برای واکنش محمد علی نجفی اما به درازا نکشید چون با انتشار تصویری صمیمانه و خلاف عرف مقامات کشور (حتی مقام سابق!) با شعری از حافظ به شایعات پاسخ داد و عملاً تأیید خبر ازدواج خود با میترا استاد بود که دیگر با عنوان میترا نجفی مصاحبه می‌کرد.

**شناسایی مظنون به قتل همسر نجفی

از همان اولین ساعات انتشار خبر قتل میترا استاد، گمانه زنی‌ها درباره قاتل آغاز شد. همان زمان یک منبع آگاه در دادستانی تهران از شناسایی مظنون به قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران خبر داد. مقامات قضائی و انتظامی تلاش کردند به سرعت نتیجه بررسی‌ها را به اطلاع افکار عمومی برسانند تا بازار شایعات بیش از آنچه در جریان بود، داغ نشود.

**نجفی در دوربین آسانسور محل قتل همسر دومش دیده شد!

اما یک وبسایت خبری، مدعی شد محمد علی نجفی صبح امروز در دوربین آسانسور محل قتل همسر دومش دیده شده است و قوی‌ترین مظنون برای این قتل است!

انتشار این خبر همزمان با خبر متواری شدن نجفی موجب شد تا پلیس، دستکم خبر متواری شدن شهردار سابق تهران را تکذیب کند.

محمد علی نجفی شهردار اسبق پایتخت ۱۰ ساعت پس از قتل همسر دومش در برج معروف سعادت آباد با پای خود به اداره آگاهی تهران رفت و به این جنایت اعتراف کرد.

محمد شهریاری – سرپرست دادسرای جنایی تهران- در این باره گفت: "محمد علی نجفی"– شهردار اسبق تهران- در تحقیقات اولیه گفته است که به دلیل اختلافات خانوادگی همسرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده است.

طبق اظهارات متهم، او چندین تیر شلیک کرده است که دو تیر به همسرش برخورد کرده و یک تیر نیز به کاشی حمام برخورد کرده و پس از کمانه کردن به پای خودش اصابت کرده و او را زخمی کرده است.

**چه‌کسی قتل همسر نجفی را اطلاع داد؟

یک منبع آگاه گفت: قتل همسر دوم شهردار سابق تهران یک جنایت عادی است و سرنخ‌هایی از عامل جنایت به دست آمده است. به گفته وی، جسد میترا استاد ظهر امروز و توسط پسر ۱۳ ساله او پیدا شد. پسر وی پس از آنکه از مدرسه به خانه برگشت با جسد مادرش روبه‌رو شده و پلیس را خبر کرده بود.

به دنبال اطلاع پلیس از این ماجرا، تیم‌های تشخیص هویت، بررسی صحنه جرم به همراه بازپرس جنایی و سرپرست دادسرای جنایی تهران راهی محل حادثه در خیابان دادمان سعادت آباد شدند و تحقیقات برای کشف راز جنایت آغاز شد.

**جزئیات قتل همسر نجفی از زبان فرزندش

فرزند مرحومه «میترا استاد» همسر محمد علی نجفی در خصوص جزئیات قتل مادرش گفت: من حدود ساعت ۹ صبح از منزل خارج شدم و ساعت ۱۲:۳۰ هنگامی که به منزل برگشتم با جنازه مادرم در وان حمام مواجه شدم.

** پسر ۱۳ ساله میترا استاد: نجفی مدام مادرم را کتک می‌زد / شوهر مادرم همیشه اسلحه را در خانه نگه می‌داشت

پسر ۱۳ ساله میترا استاد همسر دوم نجفی گفت: نجفی دست بزن داشت. مدام مادرم را کتک می‌زد یکبار مانع شدم دست مرا شکست. قرار بود با مادرم بیرون برویم من از مدرسه با آژانس باز گشتم پول آزانس نداشتم امدم تا از مادرم پول آژانس را بگیرم که متوجه شدم مادرم مرده است.

وی گفت: شوهر مادرم مجوز اسلحه داشت و همیشه اسلحه را در خانه نگه می‌داشت. وقتی به خانه رسیدم یک زن و مرد که دختر آقای نجفی و راننده وی بود در حال شکستن در خانه بودند و در نهایت وارد خانه شدیم و جسد مادرم را پیدا کردیم.

**محمدعلی نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد

شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در خصوص آخرین اخبار مربوط به جنایت خانوادگی امروز در منطقه سعادت آباد تهران گفت: لحظاتی قبل محمد علی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و خود را تسلیم مأموران کرد.

وی گفت: نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.

**نجفی کجا دستگیر شد؟

سردار علیرضا لطفی در این باره گفت: دقایقی پیش محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد در منطقه خیابان وحدت اسلامی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این فرد تحت بازجویی قرار دارد، درباره اینکه گفته می‌شود نجفی خود برای اعتراف به پلیس آگاهی مراجعه کرده بود، گفت: این فرد در اظهارات خود مدعی شده بود که قصد داشته تا خود را به پلیس آگهی معرفی کند و شاید به همین دلیل به محدوده خیابان وحدت اسلامی آمده بود که دستگیر شده است.

**نجفی با چه اسلحه‌ای همسرش را کشت؟ +عکس

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد، شهردار سابق تهران مسلح به یک قبضه برتا ۹۲ کالیبر ۹ میلی متر ساخت ایتالیا بوده است. همانطور که در تصاویر منتشرشده نیز نشان داده می‌شود، ظرفیت خشاب این سلاح ۱۳ گلوله بوده که ۵ گلوله آن در صحنه قتل شلیک شده و ۸ گلوله در خشاب باقی مانده است. برتا از جمله سلاح‌های کارآمد و پرطرفدار در دنیاست که در بخش‌های مختلف نظامی، امنیتی و پلیس کشورهای مختلف از آن استفاده می‌شود.

**نجفی به دادسرا رفت

سرهنگ بابک نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت درخصوص آخرین جزئیات پرونده قتل میترا استاد همسر دوم نجفی، اظهار داشت: در حال حاضر متهم - نجفی- جهت انجام تحقیقات، در حال انتقال به دادسرای امور جنایی است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تکذیب شایعات موجود در خصوص سکته قلبی محمد نجفی و انتقال وی به بیمارستان در شب گذشته، تصریح کرد: محمدعلی نجفی در سلامت کامل است و به احتمال زیاد پس از تحقیق در دادسرای امور جنایی در اختیار پلس آگاهی قرار خواهد گرفت. گفتنی است میترا استاد همسر دوم نجفی روز گذشته به ضرب دو گلوله توسط همسر خود به قتل رسید.

**تکذیب اخبار منتشرشده درباره خیانت همسر نجفی

سرهنگ بابک نمک‌شناس درباره اخبار منتشر شده مبنی بر ادعای مطرح شدن خیانت توسط میترا استاد در نامه به دست آمده از محمد علی نجفی، اظهار کرد: در یادداشت به دست آمده از آقای محمد علی نجفی؛ شهردار اسبق تهران بحث‌هایی در رابطه با اختلافات خانوادگی و درخواست طلاق مطرح شده اما به هیچ وجه هیچ اشاره‌ای مبنی بر خیانت میترا استاد عنوان نشده است. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت تصریح کرد: آقای نجفی مدعی است از حدود یک سال پیش با مقتول دچار اختلاف شده و درخواست طلاق داده که همسر وی با این درخواست موافقت نکرده و این انگیزه قتل بوده است.

**نجفی برای چه به قم آمد؟

«محمدعلی نجفی»، شهردار سابق تهران، روز گذشته اقدام به کشتن میترا استاد همسر دوم خود کرد. در این حادثه، وی با شلیک پنج گلوله، همسر دوم خود را به قتل رساند. نجفی بعد از قتل، سریعاً به قم سفر کرد که در این سفر بر سر مزار پدر و پدربزرگ خود رفته است. در حال حاضر پرونده نجفی در دادسرای جنایی در حال بررسی است.

تصویر از حضور محمدعلی نجفی در حرم حضرت معصومه (س) پس از ارتکاب قتل

**محمدعلی نجفی در دادسرای جنایی: هر چقدر اصرار می‌کردم که از یکدیگر جدا شویم، قبول نمی‌کرد

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که در پی اعتراف به قتل همسر دوم خود برای انجام بازپرسی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده است گفت: مهریه همسرم ١٣٦٢ سکه بود و هر چقدر اصرار می‌کردم که از یکدیگر جدا شویم، قبول نمی‌کرد.

وی افزود: یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است.

**دفاع دختر نجفی از پدرش در پرونده قتل

دختر نجفی امروز صبح در دادسرای امور جنایی تهران با ابراز تسلیت به خانواده میترا استاد گفت: میترا استاد با ارگان‌های خاصی رابطه داشت و از همین طریق به پدرم تسلط پیدا کرده بود و او را تحت فشار قرار می‌داد. وی افزود: میترا اصلاً خیانت نکرده بود اما در دعواهایش با پدرم مرتب تهدید می‌کرد خیانت خواهد کرد.

این دختر گفت: پیش از ظهر دیروز که قتل رخ داد راننده پدرم نزدم آمد او یک نامه ۳ برگی پشت رو رو از پدرم به من داد که در آن نوشته بود میترا را کشته و دلایلش را هم نوشته بود. سراسیمه به موبایلش زنگ زدم خاموش بود راننده پدرم چون بتازگی اسباب کشی کرده بودند کلید خانه را داشت سریع آنجا رفتیم و با ورود به خانه جسد را دیدیم ما در خانه بودیم که پسر میترا آمد من کیفش را گرفتم و در گوشه‌ای گذاشتم و بعد فهمید چه اتفاقی افتاده است.

**ناگفته‌های عجیب همسر اول نجفی

همسراول نجفی که از دستگیری شوهرش خیلی ناراحت بود با تاکید بر اینکه آنها از هم طلاق نگرفته و هنوز هم عاشقانه شوهرش را دوست دارد گفت: من و همسرم ۴۲ سال با هم زندگی کرده‌ایم و هیچ مردی به مودبی ایشان ندیده‌ام.

وی افزود: شوهرم همیشه به من احترام می‌گذاشت حتی برای سوار شدن به آسانسور ابتدا با احترام کناری می‌ایستاد تا من داخل بروم و بعد خودش همراهم می‌آمد.این زن با ناراحتی ادامه داد: شوهرم ناگهان عوض شد باور ندارم این اتفاق افتاده باشد آرام تر از شوهرم کسی را سراغ ندارم او از وقتی با میترا استاد ازدواج کرد دیگر مرد سابق نبود دیگر اجازه نداشت به من و دخترش سر بزند تحت فشار بود حتی یکبار گفت شاید برای خلاصی از رفتارهای میترا مجبور به طلاق بشویم اما دلش به این کار نبود میترا بارها شوهرم را تهدید کرده بود به ما که خانواده اش هستیم اسید بپاشد و ضربه بزند و شوهرم برای اینکه ما در امان باشیم و حساسیتی وجود نداشته باشد رابطه مان را قطع کرده بود.

**انگیزه نجفی برای قتل چه بوده است؟

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، درخصوص حضور نجفی در دادسرا و تفهیم اتهام گفت: به هر تقدیر هرگاه قتلی رخ می‌دهد پرونده‌ای در دادسرای جنایی تهران برای آن تشکیل می‌شود.

وی افزود: پس از دستگیری هر متهمی فرد قاتل باید به دادسرا منتقل شده و در حضور بازپرس پرونده به وی تفهیم اتهام شود و روند قضائی پرونده از نظر شکی و ماهوی طی شود.

**فرمانده انتظامی تهران: نجفی مجوز حمل سلاح نداشت / وی در خیابان توسط همکاران ما دستگیر شد

سردار حسین رحیمی درباره دستگیری محمدعلی نجفی گفت: به محض مطلع شدن از وقوع قتل، مانند سایر قتل‌ها با جدیت تلاش بی‌وقفه برای شناسایی قاتل و دستگیری آن شروع شد.

وی افزود: در دقایق نخست متوجه شدیم قتل توسط آقای نجفی صورت گرفته است، قرائن و شواهد، تماس‌ها، اطلاعات به دست آمده از فرزندخوانده و راننده وی را به دست آوردیم و نگران بودیم وی به خود لطمه بزند، ۶ نقطه حضور وی شناسایی شد، یک نقطه قم و یک نقطه ویلای وی بود.

**شرح معاینه جسد همسر دوم نجفی اعلام شد

قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: شرح معاینه جسد همسر دوم محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران به مرجع قضائی اعلام شد.

** تکذیب ارتباط همسر دوم نجفی با وزارت اطلاعات

دستیار ویژه وزیر اطلاعات اعلام کرد: همسر دوم محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران که دیروز به قتل رسید هیچگونه ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات نداشته است.

این مقام وزارت اطلاعات گفت: پخش این گونه ادعاهای کذب موجب تشویش افکار عمومی و قابل پیگیری قضائی است.

**یک ریال بابت حق‌الوکاله از آقای نجفی نمی‌گیرم

سید محمود علیزاده طباطبایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده است شما هم در پرونده شهردار سابق پایتخت نقش دارید، اظهار کرد: وکیل اصلی پرونده آقای نجفی بنده هستم و خانم عقبایی هم در کنار من هستند.

وی افزود: خانم عقبایی در دفتر ما مشغول هستند، پروانه وکالت هم دارند و وکیل هستند.

علیزاده طباطبایی تصریح کرد: بنده به او گفتم به دنبال کارهای آقای نجفی برود و او هم از صبح آگاهی بود و کارهای آقای نجفی را انجام دادند و از او امضا گرفتند و وکالت نامه را بر روی پرونده گذاشتند.

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مبلغ حق‌الوکاله شما در این پرونده چقدر است پاسخ داد: سابقه من روشن است و از موکل‌هایم تا کنون یک ریال حق‌الوکاله نگرفتم، در سال ۸۸ من بیش از ۵۰۰ پرونده را بر عهده داشتم و یک ریال نگرفتم، همچنین تمام سال‌هایی که به عنوان وکیل خاندان هاشمی رفسنجانی هم بودم هیچ مبلغی دریافت نکردم، در این پرونده هم هیچ مبلغی بابت حق‌الوکاله از آقای نجفی نمی‌گیرم.

**زهرا نجفی: سیاسیون در پرونده پدرم دخالت نکنند

زهرا نجفی دختر محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران در خصوص برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در رابطه با پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی گفت: در برخی از رسانه‌ها عنوان شده است که من گفته‌ام ۸ صفحه دستنوشته های پدرم در رابطه با این حادثه وجود دارد در حالی که این مطلب کذب است.

وی افزود: تنها چیزی که از پدرم در قالب دست نوشته باقی مانده است سه برگه و جمعاً به صورت پشت و رو شش صفحه مطلب است که خطاب به من نوشته شده است.

دختر محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران همچنین از رسانه‌ها و جریانات سیاسی و غیرسیاسی خواست تا به پرونده پدرش ورود نکرده و اخبار کذب منتشر نکنند و اجازه بدهند بدون حاشیه و هیاهو دستگاه قضائی به این پرونده رسیدگی کند.

**پیکر میترا استاد در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد

پیکر میترا استاد، همسر دوم محمد علی نجفی عصر امروز در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

**گفت‌وگوی منتشر نشده میترا استاد

۸ آبان ۹۷ گفت‌وگویی با میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران در ارتباط با حواشی پیش آمده پیرامون زندگی این دو نفر بعد از ازدواج پرحاشیه‌شان داشتم که در ادامه آن را می‌خوانید.

بخشی از اظهارات میترا استاد همسر نجفی شهردار سابق تهران در گفت‌وگویی منتشر نشده:

- من برای ازدواجم با دکتر نجفی دلایلی داشتم و قانع شدم. ایشان از من خواستگاری کردند، خیلی محترمانه، به‌طوری که هم در شأن خودشان و خانواده‌شان باشد و هم در شأن ما. (بیشتر بخوانید)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • AE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    101 5
    وکیل افراد خاص با پرونده های سنگین! اما این جناب وکیل درآمد اصلیش از کجاست که بابت وکالتش از هیچ شخصیتی پول نمیگیره؟! حالا نگفته بجای پول چی میگیره؟ کلا مشکوک میزنن!
    • نکایی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      10 2
      باید درآمد ها و دارایی این وکیل شفاف سازی بشه که چقد داره و از کجا آورده
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    17 8
    خدایش بیامرزد،ولی جنایت در تمام جوامع وادیان وحتی میان حیوانات منفور است ،در میان هر کسی صد خوک است یا خوکهارا باید کشت یا زنار بست الهی بکجا میرویم اینها مثلا مملکتدار وملت هدایت کن این مملکت هستند جای تاسفه باید بحال این ملت خون گریست که امثال این دیوانه مسوءلینشون بودند.
  • اعتمادی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    73 15
    فردی به قتل رسیده که ۱-مهدورالدم نیست۲-برای قاتل با توجه به نوع قتل دفاع مشروع مورد تصور نیست۳-قتل با استفاده از آلت کشنده صورت پذیرفته۴-مادر مقتول از همان روز اول بی هیچ اغماضی برای قاتل درخواست قصاص کرده بعنوان یک حقوقدان مانده ام آقای وکیل از قاتل چه دفاعی می خواهد داشته باشد.
    • ناشناس IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      0 0
      با نظر شما موافقم یک مطلب دیگر هم اضافه کنم اینکه پرونده دکتر نجفی یک قاضی ندارد، اکثریت مردم، قاضی و حقوقدان شدن و حکم صادر می کنند.
    • عباس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      1 0
      دم در بده بفرمایید بالا .... یباره حکم اعدامم بدین باز خوبه شما قاضی نشدی
  • عمار IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    7 12
    سلام.واقعاحیف زمانی وهزینه ای که شماکه خبرگزاری مقیدی هستیدصرف این خبروافرادش میکنید.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    25 1
    ماه پشت ابر نمیمونه بلاخره معلوم میشه خدا جای حق نشسته انشاءالله مردم عدالت واقعی رو همه جا احساس کنند و حق مظلومی پایمال نشه و خدا همه رو به سوی حقیقت هدایت کند.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    20 1
    همه رفتند سراغ نجفی کارتخوان دفتر زنگنه فراموش شد
    • ستار IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      0 0
      آفرین، دقیقاً.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    جنایات و مکافات
  • AE ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    2 1
    کاش میترا از عواقب خطرناک ازدواج با یک لیدر سیاسی با نفوذ مسن تریاکی مطلع بود. چقدر خوش اخلاق زنش را کشته است!!!
  • امیر IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    وقتی از کله گنده ها جنایت سر بزنه بقیه رو باید چه کرد
  • امیر IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    وقتی از کله گنده ها جنایت سر بزنه بقیه رو باید چه کرد
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 3
    همچی میگن جنایت،، انگار دختر پادشاه کشته شده، والله
  • سید حسن موسوی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اگر قاتل پیدا هم نمیشد همان تیری که کمانه کرد و اثر خود را در همان روز بر پای نجفی گذاشت او را لو میداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس