شبکه‌های اجتماعی نمایه

فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام رسما اعلام کردند که صدها حساب کاربری و صفحه و گروه در شبکه‌های اجتماعی که علیه رئیس‌جمهوری آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی خبر و گزارش انتشار می‌دادند را مسدود کرده‌اند!

به گزار ش مشرقبه نقل از خبرگزاری فرانسه، فیسبوک ۵۱ حساب ،۳۶ صفحه و هفت گروه و اینستاگرام نیز چندین حساب دیگر را حذف کرده‌اند. همین خبرگزاری به نقل از توییتر نوشته است که «شبکه‌ای متشکل از ۲۸۰۰ حساب مجعول» را در اوایل ماه میلادی جاری مسدود کرده است!

این سانسور بی‌سابقه و علنی در حالی رخ می‌دهد که ۳ رژیم آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی، طی ماه‌های اخیر تروریسم تبلیغاتی و کارزار روانی شدیدی علیه مخالفان نظامی‌گری و سلطه جهانی به ویژه ایران در همین شبکه‌ها و دیگر رسانه‌های تحت اختیار خود به راه انداخته‌اند.


سخنگویان فیس‌بوک و توییتر براساس گزارش شرکتی با عنوان «امنیت سایبری» و به نام «فایرآی» ضمن طرح این ادعا که برخی از حساب‌های فوق، منابع ایرانی داشته‌اند (در حالی که اذعان کرده‌اند اطلاعاتی درمورد ارتباط صاحبان این حساب‌ها با مراجع و نهادهای ایرانی در دست نیست!) اظهار داشته‌اند که این حساب‌ها توسط «شخصیت‌های مجعول» ایجاد شده و به خصوص مطالبی علیه عربستان سعودی، اسرائیل و در حمایت از گروه‌های فلسطینی منتشر می‌کردند! ایشان همچنین اضافه کرده‌اند که بخش دیگری از مطالب منتشر شده در این حساب‌ها شامل حمایت از حکومت ایران و انتقاد شدید از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و به خصوص تصمیم او به افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی بود!


از جرم‌های حساب‌ها و صفحات یاد شده که منجر به حذف و سانسور آنها توسط فیس‌بوک و توییتر و اینستاگرام شده، به گفته مسئولان این شبکه‌های اینترنتی، تاکید بر مطالبی پیرامون حرکت‌های جدایی‌طلبانه در آمریکا، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی آمریکایی، اسلام، موقعیت عربستان سعودی در خاورمیانه، موضوعات سیاسی بریتانیا و ایالات متحده بوده است! مثلاً یکی از این پست‌ها پیشنهاد کرده بود بهترین پاسخ به قتل جمال خاشقجی، این است که آمریکا حمایت خود از نیروهای ائتلاف عربستان سعودی در یمن را متوقف کند!


این در حالی است که شبکه‌های یاد شده مملو از حساب‌ها و صفحات متعلق به گروه‌های تروریستی اعم از تکفیری همچون طالبان و داعش و جندالشیطان و جبهه النصره یا جدایی‌طلب مانند پژاک و کومله و یا جنایتکاران جنگی مانند سازمان منافقین و دستجات وهابی بوده و هزاران گروه اینترنتی که توسط کانون‌های صهیونی و یا گروه‌های تروریستی علیه انقلاب و نظام اسلامی و انقلابیون مسلمان در جهان سازمان‌دهی شده‌اند؛ اخبار و گزارش‌های تحریف شده درون این شبکه‌ها می‌کنند. مانند آنچه چندی پیش نشریه گاردین در مورد گروه‌های اینترنتی سازمان داده شده توسط منافقین علیه ایران افشا کرد.


به نظر می‌آید پس از رسوایی سانسور در مورد وقایع تاریخی مثل هلوکاست و جنایات رژیم صهیونیستی و انواع و اقسام سانسورهای نرم و غیرعلنی که به بهانه مقابله یا خشونت و تروریسم و اینگونه دستاویزها، انجام می‌گرفت، این حرکت علنی در فضای مجازی دیگر نقطه پایان و تیرخلاص به ادعاهای دمکراسی و آزادی بیان است که زمانی اساس قدرت نرم اروپا و آمریکا بود و اینک حتی به لاشه متعفن آن نیز رحم نمی‌کنند.


یادآور می‌شود پیش از این نیز در مراحل مختلف، شبکه‌های به‌اصطلاح اجتماعی مانند فیس‌بوک و گوگل و توییتر و اینستاگرام صدها حساب کاربری و صفحات اینترنتی مخالف سیاست‌های آمریکا و اسرائیل را بسته و یا اخبار آن را سانسور کرده بودند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس