غلامرضا انصاری

یک فعال اصلاح‌طلب می‌گوید رئیس‌جمهور از اختیارات موجود هم استفاده مطلوب نکرده و همسو نبودن سیستم اجرایی دولت، از جمله دلایل مشکلات فعلی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

غلامرضا انصاری درباره ادعای روحانی مبنی بر کافی‌نبودن اختیاراتش به روزنامه آرمان گفت: آقای حسن روحانی پیش از انتخاب به‌عنوان رئیس جمهور بیش از ۳۰ سال در رده‌های مدیریتی نظام جمهوری اسلامی حضور داشت و مشکلات و کاستی‌های موجود را می‌شناخته، او کسی نبود که تازه‌وارد سیاست شده باشد و از خلأهای موجود آگاهی نداشته باشد. در نتیجه اگر وعده‌ای داده شده یا اگر قول پیگیری مطالباتی به مردم داده شده، دیگر نمی‌توان گفت، خواستم اما نشد. انصاری اضافه‌کرد: او می‌دانست در نظام ما چه کارهایی شدنی است و چه کارهایی ناشدنی.

بیشتر بخوانید:

حرف روحانی آنقدر معتبر بود که سایت ریاست جمهوری حذف کرد

واکنش مردم به نظرسنجی ماشینی روحانی

با این همه آقای روحانی هرچند محدود، اختیاراتی دارند و انتظار از او این است که حداقل در این حوزه‌ها درست و برمبنای وعده‌هایش عمل کند، ضمن اینکه باید یادآوری کرد در همین زمینه‌ها هم که اختیارات کافی وجود دارد، عملکرد رئیس جمهور برای رأی‌دهندگان و جناح‌های سیاسی همسو با دولت راضی‌کننده نبوده است در طول چهار دهه گذشته شاهد روی کارآمدن دولت‌های زیادی بودیم و هر کدام از این دولت‌ها راه و روش و اعتقادات خود را داشتند.


وی‌گفت: در تمام این دولت‌ها که روی کار آمدند، اکثریت بدنه دولت همگام و همراه با سیاست‌های رئیس جمهور وقت بودند و از او در راه رسیدن به اهدافش حمایت می‌کردند. متأسفانه امروز این‌گونه نیست و بدنه اجرایی دولت کمترین تناسب را با اهداف و برنامه‌های رئیس جمهور دارند.


عضو سابق شورای شهر تهران می‌گوید: در همان محدوده‌ای که دولت اختیار دارد، آن‌گونه که باید و شاید عمل نشده است. گذشته از موضوعاتی که در اختیار رئیس جمهور نیست، آیا اختیار عزل و نصب وزرا با کسی غیر از رئیس جمهور و مجلس است؟ چرا در این زمان حساس باید وزرای غیرهمسو در کابینه حضور داشته باشند؟ آقای روحانی باید تجدیدنظر کند و از افراد خوشنام که همسو و همراه با سیاست‌های دولتش باشند، استفاده کند.


انصاری خاطرنشان کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی به تیم اجرایی بسیار قوی نیاز داریم. وزرایی باید سرکار باشند که تخصص، قدرت و شجاعت داشته باشند و از فشارها نهراسند. برخی مدیران به‌جای اینکه بتوانند باری از روی دوش دولت بردارند، خود از عوامل بحران می‌شوند و رئیس جمهور باید به این مسائل توجه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس