2

آمریکا، تنها کشور استفاده کننده از بمب اتمی در جهان معاصر مدعی شده که روسیه آزمایش‌های اتمی سطح پایین انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، آمریکا تنها کشوری که تاکنون از بمب اتمی علیه بشریت استفاده کرده، مدعی شده که روسیه آزمایش‌های سطح پایین اتمی انجام داده است.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» ژنرال «رابرت پی اشلی» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا چهارشنبه در نشستی در اندیشکده «هادسن» با اتهام‌زنی علیه روسیه در این زمینه گفت، آمریکا بر این باور است که روسیه شاید به توقف آزمایش اتمی پایبند نباشد.

بیشتر بخوانید:

سامانه اس -۴۰۰ در ترکیه در کجا مستقر می‌شود؟ +نقشه

وی در ادامه افزود، بر این باوریم که آن‌ها قابلیت انجام آزمایش‌های سطح پایین اتمی فراتر از «پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای» (CTBT) را دارند.

بر اساس این گزارش، پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای در ۱۰ سپتامبر (شهریور) ۱۹۹۶ به عنوان یک معاهده چندجانبه به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید. این پیمان کشورهای عضو را از هرگونه انفجار اتمی در هر مکان تحت قلمرو منع می‌کند.

این مقام آمریکایی در حالی روسیه را با اتهام‌زنی مواجه کرده که کشورش تنها استفاده کننده از سلاح‌های اتمی در جهان بوده و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آزمایش‌های اتمی این کشور در قرن بیستم میلادی، محیط زیست میلیون‌ها آمریکایی را به پرتوهای رادیواکتیو آلوده کرد.

در حالی‌که دولت آمریکا به طور مرتب از روسیه بابت امور موشکی گله کرده و این کشور را متهم به توسعه تسلیحاتی می‌کند، برآوردهای جدید «دفتر بودجه کنگره» آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد جهت نگهداری و نوین‌سازی زرادخانه اتمی خود در دهه آینده، حدود ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه کند.

در این گزارش مشخص شده که آمریکا قصد دارد ۱۵ میلیارد دلار در زمینه ارتقاء سامانه‌های شلیک بمب اتمی و مدیریت کنترل کلاهک‌های اتمی سرمایه گذاری کند.

آمریکا همچنین قصد دارد ۷۷ میلیارد دلار در زمینه تجهیزات مخابراتی مرتبط با مقر فرماندهی اتمی و سامانه‌های هشدار سریع مرتبط با امور اتمی سرمایه گذاری کند.

آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم، دو عملیات اتمی علیه ژاپن انجام داد و با دو بمب اتمی شهرهای «هیروشیما» و «ناگازاکی» را بمباران کرد که در نتیجه آن بیش از صدهزار نفر جان باختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس