کد خبر 962667
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
سردار خسرو کوه مرئی

فرمانده دانشکده زرهی نیروی زمینی سپاه از تولید زره‌هایی با مقاومت در برابر موشک‌هایی با کلاهک تاندم( tandem-charge) خبر داد و گفت که به زودی روی تانک‌های جدید بکارگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار خسرو کوه مرئی فرمانده دانشکده زرهی نیروی زمینی سپاه، درباره آمادگی یگان‌های زرهی سپاه گفت: امروز در حال تولید تانک‌هایی هستیم که با تکنولوژی روز دنیا برابری می‌کند. مانند تانک کرار که تولید صنعتی آن شروع شده است و کارشناسان ما هم این تانک را تست کرده‌اند و نتایجی خوبی هم گرفته‌اند.وی افزود: البته همه تانک‌ها و نفربرهایی که در سازمان رزم ارتش‌های دنیا هستند غالباً ارتقایی بر تجهیزات زرهی قبلی آنها بوده‌اند یا اینکه با رفع نواقص ادوات زرهی موجود به نحوی آنها را مدرنیزه کرده‌اند تا در مقابل تهدیدات روز پاسخگو باشند.

فرمانده دانشکده زرهی نیروی زمینی سپاه درباره دستاوردهای سپاه در حوزه حفاظت و ارتقا زره ادوات زرهی گفت: هر سلاحی که ساخته می شود ضد آن سلاح هم ساخته می‌شود. ما هم بی کار ننشستیم و حفاطت لازم در مقابل موشک‌های ضد زره را روی ادوات زرهی ایجاد کردیم و زره‌های واکنشی (Reactive armour) را طراحی و تولید کردیم. البته این کار تازگی ندارد و در کشورهای دیگر نیز این کار را انجام داده‌اند و ماهم با تحقیقات موفق به تولید زره‌هایی با مقاومت در برابر موشک‌هایی با کلاهک تاندم( tandem-charge) هم شده‌ایم که به زودی روی تانک‌های جدید بکارگیری می‌شود.

بیشتر بخوانیم:

سردار پاکپور: نفربرهای سپاه جان سیل زدگان را نجات داد

سردار کوه مرئی ادامه داد: در حوزه سیستم های راداری که می‌تواند انحرافاتی را در موشک‌های ضد زره ایجاد کند، به دستاوردهایی رسیده‌ایم.وی درباره تولید مهمات متناسب با نیاز های روز هم گفت: در زمینه تولید مهمات تانک هم مراکز تحقیقاتی ما در حال رصد به روز ترین تکنولوژی‌های دنیا هستند. در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌ایم اما به دلایل امنیتی آنها را رسانه‌ای نمی‌کنیم.

فرمانده دانشکده زرهی نیروی زمینی سپاه با اشاره به بکاریگری خودروهای دو زیست زرهی در سیل اخیر توسط نیروهای مسلح گفت: در حوزه خودروهای دو زیست زرهی در رزمایش اخیر در قشم هم از بی ام پی ۲ استفاده کردیم. در حال انجام تحقیقاتی برای ارتقا سرعت این نفربرها هستیم و در برخی نسخه ها که دارای توربین برای حرکت در آب هستند در حال انجام تحقیقاتی برای تقویت توربین‌های آن هستیم.

سردار کوه مرئی درباره نحوه حضور تیم‌های زرهی سپاه در مسابقات نظامی روسیه تصریح کرد: مسابقات روسیه از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. این مسابقات در ابتدا با حوزه زرهی آغاز شد و امروز به ۳۶ رشته گسترش یافته است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هم در سال ۲۰۱۶ برای اولین با یک تیم ترکیبی از ارتش و سپاه در این مسابقات. در حوزه زرهی شرکت کردند. در سال‌های بعد هم در رشته‌های دیگر توانستیم شرکت کنیم. در حوزه زرهی یک تقسیم کاری صورت گرفت که ارتش در حوزه بیاتلون تانک در روسیه شرکت کند و سپاه هم در رشته نفربر در چین شرکت کند.

وی ادامه داد: در دوسال پیاپی در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیروی زمینی سپاه در مسابقات چین شرکت کرد و موفق به کسب مقام سوم شد. در این مسابقات یک سری از قابلیت‌های مربوط به نفرات است و یکسری هم مربوط به تجهیزات است. ما نمی توانستیم در این مسابقات از تجهیزات خودمان استفاده کنیم البته تجهیزاتی هم که به ما دادند توانستیم آنها راآماده کنیم و با کشورهایی که خودشان از آن تجهیزات استفاده می‌کردند رقابت کردیم و به مقام سوم رسیدیم.

فرمانده دانشکده زرهی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه برای استفاده از تجهیزات داخلی در مسابقات روسیه باید ضوابط سختی را پشت سر بگذاریم گفت: امسال بنا داریم تا علاوه بر رشته ساواروف در رشته بیاتلون تانک هم شرکت کنیم. هنوز مشخص نشده است که با خودمان تانک ببریم اما مجوز شرکت در رشته بیاتلون تانک را گرفته‌ایم. البته مسابقات داخلی انتخابی بین ارتش و سپاه پس از ماه رمضان در شیراز انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود US ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    3 1
    ورود تانک کرار به این مسابقات میتونه کارایی واقعیش رو نشون بده با تشکر
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    3 1
    ماشاالله.سلام خدا بر سپاه پاسداران.خداقوت .خسته نباشید.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    1 1
    ماشاالله.سلام خدا بر سپاه پاسداران.خداقوت .خسته نباشید.
  • ناشناس ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    9 0
    با توجه به پیشرفت های فوق العاده فناوری ، باید بیشتر به فکر ساخت ادوات زرهی رادار گریز بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس