جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست علی لاریجانی

گلشنی: تمامی رؤسای جمهوری قبلی شأن شورا را حفظ می‌کردند؛ اما در زمان حاضر چنین نیست. دکتر روحانی هر مصوبه شورا را که نپسندند، ابلاغ نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره علت حضور نیافتن آقای روحانی و عدم تشکیل جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر جلسه‌ای براساس چارچوبش، آیین‌نامه‌ای دارد. اعضا باید احترام جلسه و یکدیگر و رئیس جلسه را حفظ کنند، اگر تخلفی باشد و فردی چارچوب جلسه را رعایت نکند، به نتیجه نمی‌رسد.

رجانیوز درباره این اظهارات نوشت: احتمالاً منظور واعظی از حفظ احترام رئیس جلسه آن است که کسی نباید در جلسات خطاب به آقای روحانی نازک‌تر از گل بگوید، چرا که در آن صورت ایشان مکدر شده و تصمیم می‌گیرد که مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی کشور را ماه‌ها تعطیل کند.

بیشتر بخوانید:

عکس / روحانی به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نرفت

ضرغامی: روسای جمهور قبل اینگونه نبودند!

چرا روحانی تحمل جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ندارد؟


دکتر گلشنی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره علل عدم تشکیل جلسات می‌گوید: اولاً اینکه ایشان (روحانی) تاب انتقاد را ندارند، به وضوح دیده شده است؛ ثانیاً این دو نفر (رحیم‌پور و ضرغامی) سخن غیرمعقول نگفته‌اند بلکه ایرادهای قانونی را مطرح کرده‌اند.


وی درباره اینکه چه کسی شأن شورا را رعایت نمی‌کند نیز گفت: تمامی رؤسای جمهوری قبلی شأن شورا را حفظ می‌کردند؛ اما در زمان حاضر چنین نیست. دکتر روحانی هر مصوبه شورا را که نپسندند، ابلاغ نمی‌کنند.


پیش از این ضرغامی درباره علت عدم تشکیل جلسات گفته بود: روحانی گفته من از دو نفر خوشم نمی‌آید؛ این دو تند حرف می‌زنند، این دو تا نباید در جلسه باشند، اگر باشند جلسه را تشکیل نمی‌دهم.


همچنین پس از دروغ‌پردازی رسانه‌های حامی دولت درباره تذکر رهبری به این دو نفر، عضو دفتر رحیم‌پور ازغدی با تکذیب هرگونه توصیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب با دفتر ایشان به وی جهت خودداری از شرکت در نشست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پیش‌تر نیز شنیده بودیم که آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند «در صورت شرکت آقایان ضرغامی و رحیم‌پور ازغدی، من در جلسات شورا حضور نخواهم یافت.»


اما بعد مشخص شد که نه‌تنها رهبری تذکری به این دو عضو جلسات نداشته‌اند، بلکه بر تشکیل جلسات حتی در غیاب حسن روحانی با ریاست علی لاریجانی نیز اصرار داشته‌اند. البته علی لاریجانی طبق عادت معهود خود هیچ تلاش و اقدامی برای عمل به دستور رهبر انقلاب از خود نشان نداد.


بسیار جای تعجب است که واعظی به جای پذیرش اشکالات شخصیتی و اخلاقی رئیس‌جمهور، دیگران را مسئول عدم تشکیل جلسات آن هم به بهانه‌های خنده‌داری مانند عدم حفظ احترام رئیس شورا می‌داند. شاید بهتر باشد واعظی و روحانی دستور دهند به درخواست رحیم‌پور ازغدی مبنی بر انتشار صورت جلسات اقدام شود تا مشخص شود دقیقاً چه کسی در این میان احترام شورا را حفظ نکرده و با تکبری که زبانزد سیاسیون مختلف است، مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی کشور را به دلخواه خودش تعطیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    3 0
    روحانی کلا تحمل انتقاد رو نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس