کد خبر 962377
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
رشد 17.6 درصدی تولید گاز پارس جنوبی در سال ۹۷+جدول

براساس گزارش شرکت ملی گاز ایران، تولید گاز سبک پارس جنوبی از حدود 416.7 میلیون متر مکعب در روز در سال 96 به حدود 490.3 میلیون متر مکعب در روز در سال 97 رسیده است.

به گزارش مشرق، ۱۷۸ میلیارد و ۹۷۷ میلیون متر مکعب گاز سبک از فازهای مختلف پارس جنوبی در سال ۹۷ تولید شد که در مقایسه با سال ۹۶ که تولید گاز از این میدان گازی حدود ۱۵۲ میلیارد و ۱۰۳ میلیون متر مکعب بود رشدی حدود ۱۷.۶ درصدی داشته است. به عبارت دیگر، تولید گاز سبک پارس جنوبی از حدود ۴۱۶.۷ میلیون متر مکعب در روز در سال ۹۶ به حدود ۴۹۰.۳ میلیون متر مکعب در روز در سال ۹۷ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش مدیریت گازرسانی امور بهره برداری شرکت ملی گاز ایران، علت افزایش تولید گاز سبک پارس جنوبی در سال ۹۷ را می توان می توان به تولید گاز در برخی از فازهای پارس جنوبی مانند افزایش تولید از فاز ۱۲، تولید از فاز ۱۳، و ارسال بخشی از گاز تولیدی ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی به فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ دانست.

لازم است گفته شود گاز تولیدی فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی با وجود اینکه در پالایشگاه همین گاز شیرین سازی می شود اما برای شیرین سازی نیز به فازهای ۱ تا ۵ و همچنین فازهای ۱۲،۱۵ و ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ و فازهای ۲۲ ۲۳ و ۲۴ نیز ارسال می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس