کد خبر 962321
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
هند و ایران

منابع هندی از تلاش دهلی‌نو برای ازسرگیری مذاکرات با ایران برای ازسرگیری خرید نفت از تهران خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پرینت، دولت هند در نظر دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، با ایران برای بحث در مورد راه‌های ازسرگیری واردات مذاکره کند و به دنبال پرداخت پول نفت ایران به روپیه است.

دو منبع آگاه در دولت هند به این رسانه هندی گفتند دولت مودی تمایل دارد تا واردات نفت از ایران را از سربگیرد و به دنبال راه‌هایی است تا با دور زدن تحریم‌های آمریکا، پرداخت‌ها را به روپیه هند انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

به گفته این منابع، دولت هند فوراً مذاکرات با ایران را برای برداشتن گام‌هایی که اجازه دهند واردات نفت از ایران را ازسربگیرد، آغاز خواهد کرد هرچند انتظار می‌رود میزان این واردات به میزان چشمگیری کاهش یابد.

یک مقام ارشد در دولت هند که نخواست نامش فاش شود، گفت: «دولت هند تمایلی به این توفق واردات ندارد. دولت علاقه دارد تا واردات را ازسربگیرد هرچند مقدار آن محدود خواهد بود.»

این مقام هندی گفت احتمالاً بانک پاسارگاد ایران که از بانک مرکزی هند اجازه افتتاح شعبه در بمبئی را دریافت کرده بود، برای انجام پرداخت‌های استفاده خواهد شد.

پرداخت‌ها در این بانک ایرانی سپرده‌گذاری می‌شود و پس از ان مقامات ایرانی تصمیم می‌گیرند که این از این پول‌ها استفاده کند.

این مقام هندی گفت: «این مذاکرات پیشتر آغاز اما به علت انتخابات هند متوقف شده بود. اکنون این مذاکرات از اولویت‌های دولت هند است.»

منابع هندی می‌گویند هرچند در مورد تامین نفت هند دلیلی برای نگرانی وجود ندارد اما واردات نفت از ایران حتی به میزان محدود، پیام مهمی به تهران در خصوص موضع دپیلماسی هند می‌رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس