کد خبر 962115
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به نشست منامه که قرار است به بهانه «حمایت از اقتصاد فلسطین» برگزار شود، تأکید کرد که مشکل مردم این کشور اقتصادی نیست.

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که «کنفرانس منامه مُرده متولد خواهد شد».قرار است روزهای سوم و چهارم تیر ماه آتی، به بهانه «حمایت از اقتصاد فلسطین»، نشستی در بحرین با مشارکت آمریکا برگزار شود.این نشست نخستین فعالیت در راستای طرح موسوم به «معامله قرن» است که قرار پس از ماه رمضان جاری از سوی آمریکا علنی شود.

بیشتر بخوانید:

زنگ خطری که نصرالله به صدا درآورد

بر اساس این طرح ادعایی آمریکا که به بهانه صلح بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد، مردم فلسطین توسط کشورهای عربی مجبور خواهند شد امتیازات اجحاف‌آمیزی به سود اسرائیل بدهند؛ به ویژه درباره وضعیت قدس و حق بازگشت آوارگان» فلسطینی به کشور خود.

اشتیه در واکنش به این ادعا که هدف از نشست بحرین اقتصادی است، گفت: «مشکل ما اقتصادی نیست، [بلکه] نبرد ما در زمین، برای پایان بخشیدن به اشغالگری است».

خبرگزاری آناتولی به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد که مردم فلسطین در تلاشند که کشور خود را به پایتختی قدس تشکیل دهند و آوارگان نیز بتوانند به کشور خود بازگردند.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) هم از کشورهای عربی که موافقت کردند در نشست منامه شرکت کنند، خواست که در موضع خود بازنگری کنند.

عریقات در صفحه خود در توئیتر از این کشورها خواست که در این نشست شرکت نکنند و به طرح صلح عربی پایبند باشند.

این در حالی است که عربستان سعودی و امارات عربی متحده از این نشست اعلام حمایت و تأکید کردند که در آن شرکت خواهند کرد.

رهبران و گروههای فلسطینی هم پیشتر اعلام کرده‌اند که نشست بحرین را نمی‌پذیرند و آن را یکی از ابزارهای واشنگتن برای اجرای طرح معامله قرن می‌دانند.

از زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۷، ترامپ، قدس را به عنوان پایتخت جعلی اسرائیل به رسمیت شناخت، رهبران فلسطین هر گونه تعامل با اقدامات آمریکا در خصوص مسئله صلح را نمی‌پذیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس