کد خبر 961853
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
ترامپ و پرچم آمریکا

نشریه «یو.اس.ای تودی» در یادداشتی به قلم یکی از متحدان ترامپ، با اشاره به جنگ‌گریزی رئیس‌جمهور آمریکا، نوشته است که تصمیم‌گیرنده نهایی در دولت آمریکا شخص ترامپ است و او نیز به دنبال جنگ با ایران نیست.

به گزارش مشرق، «تونی شفر» از حامیان رئیس‌جمهور آمریکا این هفته در یادداشتی در نشریه «یو.اس. ای تودی» نوشته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواهان جنگ نیست.

شفر که زمانی از گزینه‌های انتصاب به عنوان مقام ارشد اطلاعات وزارت دفاع دولت ترامپ هم بود، نوشته است کسانی که مدعی هستند که ممکن است جنگی با ایران آغاز شود، «یا عامدانه یا از سر فراموشی» این واقعیت را از یاد برده‌اند که ترامپ تمایلی به درگیری نظامی ندارد.

بیشتر بخوانید:

سلاح فروشی ترامپ با تهدیدنمایی از ایران

پیروزی سال ۲۰۰۰ نبود ترامپ جنوب لبنان را هم به اسرائیل می‌داد

وی حضور نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه را تلاشی برای ایجاد بازدارندگی توصیف کرده و نوشته است که «واقعیت این است که فارغ از اینکه مشاوران رئیس‌جمهور داخل و خارج از کاخ سفید چه مشورتی به او بدهند، نهایتاً او فرمانده کل و تصمیم‌گیرنده نهایی» است.

این فرمانده سابق ارتش آمریکا که در حال حاضر ریاست مرکز تحقیقات سیاستگذاری لندن را بر عهده دارد، ایران را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرده و نوشته است که بر خلاف آنچه که رسانه‌های منتقد ترامپ ادعا می‌کنند، استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه با هدف پیشگیری از یک جنگ صورت گرفته، نه برای آغاز آن.

شفر می‌افزاید: «واقعیت این است که جنگ با ایران، به یک دلیل ساده بعید است: رئیس‌جمهور ترامپ از مداخلات نظامی بیهوده بیزار است. کل سیاست خارجی او بر پایه این باور است که فشار اقتصادی می‌تواند بازیگران بد را پای میز مذاکره آورده و این دیپلماسی از طریق مهارت‌های بی‌نظیر مذاکراتی او، می‌تواند حتی پیچیده‌ترین چالش‌های ژئوپلتیک را هم حل کرده و به نتایجی به مراتب بیش از آنچه با جنگ می‌توان حاصل کرد، دست یافت.»

وی سپس اذعان کرده است که رویکرد ترامپ «به حفظ تهدید معتبر نظامی نیاز دارد تا به رقبای ایالات متحده یادآوری شود که دیپلماسی به نفع آن‌ها هم هست.»

در هفته‌های گذشته رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه غرب آسیا، تصویری پرتنش از منطقه به تصویر کشیده‌اند. با این وجود، ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» تأکید کرده است که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست، چراکه می‌داند جنگ می‌تواند برای اقتصاد آمریکا تبعات گسترده‌ای داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    4 0
    نظربرانکو چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس