یمن

یگان پهپادی ارتش یمن برای چهارمین بار طی یک هفته گذشته، فرودگاه‌های جنوب عربستان سعودی را هدف حمله پهپادی قرار داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المسیره یمن از حمله پهپادی به فرودگاه جازان (جیزان) در جنوب غرب عربستان سعودی (شمال غرب یمن) خبر داد.

شبکه المسیره صبح امروز یکشنبه خبر داد که یگان پهپادی ارتش موفق شد عملیات تهاجمی جدیدی با پهپاد «قاصف k2» علیه فرودگاه جازان انجام بدهد.

بیشتر بخوانید:

سرنگونی پهپاد جاسوسی سعودی توسط یمنی‎‌ها

سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در الحدیده

طبق این گزارش، آنچه در این فرودگاه هدف قرار گرفته، آشیانه جنگنده‌های سعودی است که از این پایگاه علیه یمن عملیات انجام می‌دهند.

موقعیت فرودگاه جازان

فرودگاه جازان یا «فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالله»، بر خلاف نامش، منطقه‌ای است و بین‌المللی نیست. این فرودگاه در سه کیلومتری مرکز شهر جازان در جنوب غرب عربستان سعودی واقع شده است. این فرودگاه سال ۱۹۸۱ تأسیس شد و آغاز به کار کرد.

این فرودگاه اکنون برای عملیات‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌شود. ریاض در حال ساخت فرودگاه جدیدی برای جازان در کنار ساحل دریاست و کار ساخت آنکه شامل سه طبقه مجزا (سالن ورود، خروج و تحویل بار) است، آغاز شده است.

حمله امروز، چهارمین حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه‌های جنوبی عربستان در یک هفته گذشته است. در هفته گذشته نیز فرودگاه نجران هدف سه حمله قرار گرفته بود؛ از جمله یک حمله به آشیانه هواپیماها و همچنین برای نخستین، یک حمله به سامانه پدافندی «پاتریوت» مستقر در آن.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    27 6
    ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    14 6
    چرا امارات رو بی نصیب گذاشتن ؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    7 3
    فقط حملات شبانه محدود مستمر می تواند جنگ رامتوقف کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس