کد خبر 961641
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
رگبار و باد شدید در برخی شهرها/کاهش تا ۱۰ درجه دما در سواحل خزر‌

روز دوشنبه به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان کاهش بین ۶ تا ۱۰ درجه در سواحل خزر رخ می‌دهد و همچنین روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما داریم.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر امروز و روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی نقاط کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، برخی نقاط کهگیلویه بویراحمد، فارس، شمال هرمزگان، یزد، اصفهان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید موفقت پیش‌بینی می‌شود و فردا شدت ناپایداری‌ها نسبت به امروز در استان‌های مذکور بیشتر است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما رخ خواهد داد، همچنین احتمال جاری شدن روان‌آب در کوهپایه ها دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید:

روز دوشنبه ضمن کاهش ناپایداری در غرب کشور، در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، فارس، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان است.

روز دوشنبه به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان کاهش بین ۶ تا ۱۰ درجه در سواحل خزر رخ می‌دهد و همچنین روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما داریم.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های واقع در نوار شمالی، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از فارس و کرمان در ساعات بعدازظهر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و بارش روز چهارشنبه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه مازندران، خراسان شمالی، سمنان، شمال خراسان رضوی و تهران تشدید می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ و ۱۴ درجه خواهد بود، همچنین در چهار روز آینده آسمان تهران نیمه‌ابری است.

کاربران می‌توانند جزئیاتی دیگر از وضعیت جوی برخی از استان‌ها را در جداول زیر مشاهده کنند.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا این تاریخ ۳۰۰.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۰.۲ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری ۱۰۰.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۵.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۳۹.۶ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و چهارم سال زراعی متعلق به مراوه تپه در استان گلستان به میزان ۶۷.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، شوشتر در استان خوزستان به میزان ۴۱.۹ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه قاملو در استان کردستان به میزان ۲.۴ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس