کد خبر 961217
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
اروپا

یک روزنامه آلمانی با اعلام سفر مدیر کل سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران، نوشته است که برلین در تلاش است تا از میزان تنش‌ها در خلیج فارس کاسته و به حفظ توافق هسته‌ای نیز کمک کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «زود دویچه سایتونگ» آلمان به نقل از منابع مطلع سفر روز پنج‌شنبه «ینس پلوتنر» مدیر کل سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران را تایید کرده و نوشته است که برلین در تلاش است تا در تهران میانجیگری کند.

بر اساس این گزارش، پلوتنر قرار است در این سفر با سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. این روزنامه درباره این سفر نوشته است: «بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت خارجه، حفظ توافق هسته‌ای، محور اصلی سفر مدیر کل سیاسی به تهران است.»

بیشتر بخوانید:

۳۶۵ روز گذشته چه غلطی کردید که ۱۲۰ روز دیگر مهلت می‌خواهید؟

یک منبع در وزارت خارجه آلمان اوضاع در منطقه خلیج فارس را «به شدت جدی» توصیف کرده و گفته است اوضاع توافق هسته‌ای نیز به همین شکل است. به گفته این فرد، «واقعا خطر تشدید تنش‌ها، از جمله به واسطه اشتباه محاسباتی یا یک حادثه، وجود دارد» و در این شرایط «گفت‌وگو بسیار مهم است.»

به نوشته این روزنامه آلمانی، دولت ایران در تلاش است تا جریان صادرات نفت خود را حفظ کرده و از قطع روابط اقتصادی و تجاری با جهان جلوگیری کند.

بنا بر این گزارش، آلمان در تلاش برای راضی کردن ایران به ادامه حضور در توافق هسته‌ای، در با شرکای اروپایی خود از جمله انگلیس و فرانسه در تماس دائم است و ضمنا با روسیه و چین نیز رایزنی دارد. این روزنامه تهدید کرده است که اگر ایران از برجام خارج شود، بعید است که اتحادیه اروپا بتواند به رویکرد فعلی ادامه دهد.

جمهوری اسلامی ایران ماه گذشته همزمان با سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، در واکنش به بی‌عملی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام، با استناد به بندهای این توافق اعلام کرد که بخشی از تعهدات خود را تعلیق می‌کند. بنا بر این بیانیه، در صورتی که طرف‌های برجام ظرف ۶۰ روز نتوانند تعهدات خود را اجرایی کنند، ایران محدودیت‌های توافق هسته‌ای را کنار می‌گذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    1 0
    اشتباه اروپایی این است که از ما توقع بی جا دارند . امریکا برجام را نقض کرده ولی انها از ما می خواهند خود را خلع سلاح کنبم و دست از مقابله با ظلم صهیونیست ها و ال سعود برداریم و بنده و گاو شیرده امریکا باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس