کد خبر 961124
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
سوپرجام قهرمانی فوتبال

نداشتن قوانین مشخص و از پیش تعیین شده، دوباره سازمان لیگ را در یک وضعیت پیچیده قرار داده است.

به گزارش مشرق، برای برگزاری سوپرجام در کشورهای مختلف، قوانین ساده‌ای وجود دارد. اینکه تیم‌های قهرمان لیگ و حذفی روبروی هم قرار می‌گیرند و در صورت قهرمانی یک تیم در هر دو جام، نایب قهرمان یکی از جام‌ها روبروی آن‌ها می‌ایستد. با این حال در ایران، همین قوانین ساده هم پس از برگزاری چند دوره سوپرجام تدوین نشده و قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، می‌تواند یک چالش جدید به وجود بیاورد.

سعید فتاحی، رئیس سازمان لیگ امروز اعتراف کرده هیچ قانونی برای سوپرجام در صورت قهرمانی یک تیم در لیگ و حذفی، پیش بینی نشده و اگر پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوند، نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند: «در آئین نامه برگزاری سوپرجام چنین موضوعی پیش بینی نشده است و اگر پرسپولیس قهرمان شود هیئت رئیسه سازمان لیگ تشکیل جلسه داده و درباره برگزار شدن یا برگزار نشدن سوپرجام تصمیم می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید:

تاریخ برگزاری سوپر جام مشخص شد

 

پیش بینی که باید در ابتدای فصل انجام می‌شد، انجام نشده و حالا سازمان لیگ با یک چالش جدی روبروست. اگر پرسپولیس قهرمان دو جام شود و آن‌ها قرار باشد سوپرجام را برگزار کنند، مشخص نیست کدام تیم روبروی‌شان قرار می‌گیرد. در ایتالیا در صورت قهرمانی یک تیم در دو جام که با حضور یووه اتفاق متداولی هم هست، نایب قهرمان جام حذفی روبروی این تیم قرار می‌گیرد. مثل فصل گذشته که میلان، نایب قهرمان جام حذفی با یوونتوس سوپرجام را برگزار کرد. در اسپانیا هم فصل پیش همین سناریو اتفاق افتاد و پس از قهرمانی بارسلونا در هر دو جام، سویا به عنوان نایب قهرمان کوپا دل ری به سوپرجام رسید. در انگلیس، قوانین متفاوت است و این فصل که سیتی قهرمان همه جام‌های داخلی شده، جام خیریه روبروی لیورپول تیم دوم لیگ برتر قرار می‌گیرد. در آلمان، قوانین مشابه انگلیس است و سال ۲۰۱۶ که بایرن هر دو جام را گرفت، دورتموند تیم دوم بوندسلیگا در سوپرجام روبروی‌شان بازی کرد.

اگر پرسپولیس قهرمان لیگ شود، هر دو تیم سپاهان و داماش می‌توانند ادعای حضور در سوپرجام را داشته باشند. هر دو تیم هم به یک اندازه حق دارند و در ۴ لیگ معتبر فوتبال دنیا، ۲ کشور نایب قهرمان جام حذفی و ۲ کشور تیم دوم لیگ برتر مجوز حضور در سوپرجام را بدست می‌آورند. چنین موضوعی، باید پیش از شروع فصل حل شود و حالا هر تصمیمی از سازمان لیگ، می‌تواند به معنی جانب‌داری از یک تیم و بی‌عدالتی، در حق تیمی دیگر باشد.

اگر مسئولان سازمان لیگ تصمیم به لغو مسابقه بگیرند هم برای دومین سال پیاپی، مجبور به اهدای جام به پرسپولیس در اتاق سازمان لیگ هستند. فصل پیش، استقلال بخاطر سفر به ترکیه به عنوان مقصر ماجرا معرفی شد و امسال، دیگر مقصری جز خود سازمان لیگ وجود ندارد. اگر جام بایگانی شود، پرسپولیسی‌ها می‌توانند اعتراض کنند و اگر جام به آن‌ها برسد، سوپرجام ایران به جای یک جام ورزشی، تبدیل به یک لوح تقدیر دفتری می‌شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    0 0
    سوپرجام یه بازی تشریفاتی است
  • CA ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    1 0
    خب پرسپولیس رو دو قسمت کنند تا خودش با خودش بازی کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس