کد خبر 961123
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
محمد ایمانی

در چنین شرایطی، اقتضای عقلانیت این است که دولت از خودرایی و خودکامگی بکاهد و مشورت پذیری و تصمیم گیری جمعی را دستور کار قرار دهد.

به گزارش مشرق، دولت در مدیریت اقتصادی موفق نبوده است. مردم و کارشناسان و فعالان اقتصادی درباره نمره مردودی دولت متفق القول هستند. آمارهای اقتصادی رقیق شده دولت نیز با وجود همه کتمان‌ها، از همین واقعیت حکایت می‌کند.

در چنین شرایطی، اقتضای عقلانیت این است که دولت از خودرایی و خودکامگی بکاهد و مشورت پذیری و تصمیم گیری جمعی را دستور کار قرار دهد. آقای روحانی اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند نظارت شدن و خروج از خود بسندگی است. خود بسندگی برای آقای روحانی سمّ است؛ همچنان که خسارت‌های خود را در ماجرای برجام و به ویژه سو مدیریت پر اشتباه اقتصادی نشان داد.

انتظار دور زدن قانون و دریافت اختیارات بیشتر، به معنای سلب اختیارات قانونی از سایر نهادها نظیر مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، رسانه‌ها و از این قبیل است. این، همان حکایت نواختن شیپور از سر گشاد آن است. یا شبیه حکایت کسی است که دچار بیماری دیابت و قند شدید است اما به جای انسولین و کاهش قند خون، دنبال شیرینی می‌گردد.

مدیریت ناموفق، نیازمند فاصله گرفتن از خودرایی، مشورت بیشتر و هم افزایی با سایر دستگاه هاست و نه تعطیلی مسئولیت‌های نظارتی آنها. آینه چون نقش تو بنمود راست / خود شکن آئینه شکستن خطاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس