کد خبر 961077
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
محمد ایمانی

وقتی بازار ملتهب می‌شود از حالت نرمال و طبیعی خود خارج می‌شود، مردم دارایی‌های خود را تبدیل به طلا و دلار می‌کنند و این بر التهابات بازار دامن می‌زند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای روحانی بعد از شش سال آزمون و خطا، اخیراً گفته باید برای ساماندهی اقتصاد، اختیارات بیشتری به او داده شود. کمتر کسی باور می‌کند مشکل روحانی و دولت او، کمی اختیارات است. سند اگر می‌خواهید، سخنان عضو اقتصاد دان شورای مرکزی کارگزاران.

سعید لیلاز، قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو دیزل و سردبیر روزنامه توقیف‌شده سرمایه است. او وی در جریان آشوب سال ۸۸ دستگیر و به ۹ سال زندان محکوم شد. لیلاز که از از فعالان ستاد انتخاباتی روحانی بوده و بسیار برای او مایه گذاشته، شهریور ۹۷ در گفت و گو با یورو نیوز تصریح کرد:

اختیاراتی را که آقای خامنه‌ای به روحانی داده، اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بود".

بیشتر بخوانید:

دولت سردرگم و بی برنامه افزایش اختیارات می‌خواهد چه کار؟!

جبرائیل و میکائیل آن روز به یاری شما نمی‌آیند

ریزش ۹۰ درصدی؛ دو سال پس از غوغای پوپولیسم

وقتی بازار ملتهب می‌شود از حالت نرمال و طبیعی خود خارج می‌شود، مردم دارایی‌های خود را تبدیل به طلا و دلار می‌کنند و این بر التهابات بازار دامن می‌زند. عامل دیگر اما سوءمدیریت دولت آقای روحانی است که به ناشیانه‌ترین شکل ممکن با این پدیده برخورد کرد.

آقای روحانی هیچ تصویر و برآورد روشنی در روز اول از موج تحریم‌هایی که به سمت اقتصاد ایران سرازیر می‌شد نداشت. تصمیم‌هایی گرفت و تدبیرهایی اتخاذ کرد که به التهابات بازار دامن زد.

مثلاً به جای اینکه جلوی مصرف ارزی را بگیرند شروع کردند به یک سلسله اقدامات مشوق مصرف ارز از جمله اعطای ۵۰۰ یا هزار یورو برای سفر خارجی که منجر به افزایش تقاضای سفر خارجی شد در حالیکه ما باید جلوی آن را می‌گرفتیم.

من مسئولیت را اساساً متوجه آقای روحانی می‌دانم چون ما از هشت یا ۹ ماه قبل مکرر به آقای روحانی هشدار دادیم که بحران در پیش است و دلار را بحران خواهد گرفت.

یادآور می‌شود حزب کارگزاران هنگام طرح پنج سوال مجلس از روحانی و قانع نشدن از چهر پاسخ در بیانیه‌ای نوشت: "پاسخ‌های روحانی، نه مجلس را قانع کرد، نه ملت را راضی ساخت. دولت فاقد استراتژی اقتصادی روشن است. جز اقتصاددانان آزادیخواه، طرفداران نهادگرایی هم دل خوشی از دولت ندارند. دولت روحانی دولتی سرگشته، و دولت بزم است، نه رزم".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس