یمن (2).jpg

نیروهای یمنی عملیات را در استان های جنوبی عربستان تشدید کرده اند و این مسئله رژیم سعودی را به شدت نگران کرده است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی یمن از مناطق تحت سیطره در استان عسیر عربستان، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای مزدور چند ملیتی تحت فرمان رژیم سعودی آغاز کردند.

رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای مزدور سعودی را در جنوب شرق استان عسیر در هم بشکنند و چند منطقه را به کنترل در بیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نقاط آزاد شده در غرب منطقه «مجازه» واقع شده اند و شماری از نیروهای مزدور سعودی کشته و زخمی شدند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمده است.

اعلام الحربی

گزارش‌های میدانی حاکیست، رزمندگان یمنی با شلیک موشک حرارتی توانستند یک خودروی نظامی مزدوران سعودی را در منطقه هدف قرار دهند و منهدم کنند و تمامی سرنشینان آن را به هلاکت برسانند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی درصدد هستند با کنترل کامل بر منطقه «مجازه»، امنیت را در مناطق شمالی استان صعده تأمین کنند و همزمان فشار را بر مزدوران سعودی در غرب استان نجران عربستان افزایش دهند.

در حال حاضر، بخش‌هایی از مناطق شمال استان صعده (مهم‌ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله) به اشغال درآمده است و نیروهای یمنی تلاش می‌کنند مزدوران سعودی را از طریق استان عسیر دور بزنند و محاصره کنند.

به گزارش مشرق، از منطقه «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر خبر می‌رسد، نیروهای یمنی در جریان یک عملیات دقیق موفق شدند ۳ خودروی نظامی مزدوران رژیم سعودی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

یگان موشکی نیروهای یمنی نیز پس از دریافت اطلاعات و رصدهای دقیق میدانی، مواضع و تجمع مزدوران را در منطقه الربوعه با موشک‌های «زلزال ۱» هدف قرار داد و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کرد.

منطقه راهبردی «الربوعه» دروازه ورود به جنوب غرب استان عسیر محسوب می‌شود و نقطه اتصال به استان جیزان به شمار می‌آید و همچنین دروازه شمالی برای ورود به بخش «باقم» در شمال استان صعده یمن محسوب می‌شود.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی تلاش می‌کنند نفوذ خود را از محور الربوعه در مناطق جنوب غرب و جنوب استان عسیر عربستان افزایش دهند تا راه برای پیشروی بیشتر در استان جیزان فراهم شود.

خبرها از گذرگاه مرزی «علب» در جنوب استان عسیر حاکیست، نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند خودروی نظامی مزدوران سعودی را در کمین تله‌های انفجاری گرفتار و سرنشینان آن را کشته و زخمی کنند.

استان عسیر در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با بخش باقم در شمال استان صعده یمن است؛ بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شرق استان عسیر در پنج سال گذشته به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    3 0
    اعلام الحربی یعنی گزارش جنگی...
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    56 70
    یه مقدار مسلح بشن کار عربستان تماماست
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    41 51
    یه مقدار مسلح بشن کار عربستان تماماست
  • علی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    64 48
    متاسفانه در یمن انصارالله هم نفسای اخرش رو به زور می‌کشه. ایران هم یا نمی تونه یا مصلحت نیست تدارکش کنه .
    • محمد داداشی AE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      1 0
      آقا پسر لطفا یه کم مطالعه کن بعد نظر بده. این آل سقوط و حامیانش هستند که دارند نفس های آخرشون رو زهر مار می کنند.
  • GB ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    75 14
    مشرق خیلی زور نزن !!! خودتو کشتی بابا هیچ خبری نیست !!!
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    22 0
    جنوبش مال یمن بوده باید به یمن بازگردانده بشه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    18 0
    کم کم انصارالله داره مولفه های قدرتشو رو میکنه آفرین به انصارالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس