کد خبر 960946
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مقام روس: آمریکا مسبب تشدید وخامت اوضاع درباره برجام و ایران است

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه تلویحاً انگیزه‌های سیاسی "دونالد ترامپ" را عامل ایجاد سناریوی نگران کننده بوجودآمده پیرامون ایران دانسته و تأکید کرد که اکثر کشورها اطمینان دارند ایران به تعهدات خویش در قبال برجام کاملاً پایبند بوده است.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد، اوضاع پیرامون ایران به سمت سناریوی بسیار نگران کننده‌ای در حال توسعه است که از سوی آمریکا به این وضعیت خطرناک رسیده و در چنین شرایطی بسیارمهم است که اجازه نداد انگیزه‌های خاص برخی رهبران سیاسی جهان، بر عقل سلیم حاکم نشود.

بیشتر بخوانید:

روسیه: افزایش ظرفیت غنی‌سازی ایران نقض برجام نیست

پاسخ موسوی به اظهارات فرانسوی‌ها

این مقام بلندپایه روس در حاشیه نشست شورای رهبران ارگانی‌های امنیتی و سرویس‌های امنیتی کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع که در شهر دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: «واضح است که اوضاع پیرامون ایران به سمت سناریوی بسیار نگران کننده‌ای در حال توسعه است. دلیل اصلی آن برای همه آشکار است و آن خارج شدن یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با تهران است. این در حالی است که اکثر کشورهای جهان کاملاً اطمینان دارند که ایران بطور کامل تمامی تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا کرده است.»

ناریشکین افزود: «بدین ترتیب این ایالات متحده است که اوضاع را به سمت وخامت سوق داده که مسلماً اقدام بسیار خطرناکی است. در این شرایط بسیار مهم است، طرفین خویشتن داری کنند. نباید اجازه داد که انگیزه‌های برخی رهبران سیاسی بر عقل سلیم حاکم شود، چرا که این وضعیت ممکن است در صورت تصمیم گیری شتاب‌زده‌ای به سمت خطرناکی پیش برود.»

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری ابراز اطمینان کرد که تلاش آمریکا برای حمایت از مخالفان و سرنگونی دولت قانونی در ونزوئلا، آخرین تلاش در این جهت گیری نخواهد بود.

وی گفت: «واضح است که این بحران و تلاش مخالفان با حمایت آمریکا ادامه خواهد یافت. البته مهم آن است که دولت قانونی پیگیرانه روی تقویت وحدت مردم ونزوئلا متمرکز شده و همچنان از انجام مذاکرات با مخالفان حمایت کند. لازم است تا به توافق دست یافت. هرچند سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا، مانع بزرگی در این راستا خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس