کد خبر 960926
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
مفتی پاکستان: خرید و ذخیره کردن دلار شرعاً حرام و خیانت به کشور است

کاهش شدید ارزش پول ملی پاکستان در برابر دلار به اوج خود رسیده و این وضعیت موجب شده موضوع تحریم خرید دلار از طرف علمای پاکستانی مطرح شود.

به گزارش مشرق، کاهش شدید ارزش پول ملی پاکستان روپیه در برابر دلار به اوج خود رسیده که وضعیت اقتصادی این کشور را شکننده تر می‌کند. این وضعیت موجب شده که موضوع تحریم دلار از طرف شخصیت‌های پاکستانی مطرح شود.

در همین راستا مفتی «تقی عثمانی» از علمای تراز اول پاکستان فتوا داد که خرید دلار خیانت به کشور و گناه بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

پرسش رهبر انقلاب از شاعر پاکستانی

نامه «عمران‌خان» به آمریکا و اتحادیه اروپا برای خرید گاز از ایران

وی افزود: ذخیره دلار برای فروش به قیمت بالاتر شرعاً حرام است و طبق روایات این عمل مانند احتکار است و چنین کسانی مشمول لعنت خدا هستند.

در همین حال فعالان فضای مجازی در پاکستان با هشتگ «نه به دلار» از مردم خواستند تا اقتصاد کشور را با نخریدن دلار نجات دهند.

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر با ابراز نگرانی از اوضاع فعلی تاکید کردند که ما نیز مانند برخی از کشورها از جمله ترکیه باید وابستگی به ارز خارجی را کم کنیم.

کاهش بی سابقه ارزش پول ملی پاکستان صدای مردم و جامعه بازرگانی این کشور را در آورده تا جایی که علاوه بر تورم شدید و گرانی در بخش های مختلف، سطح بدیهی های خارجی پاکستان نیز به ۱۰۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

از قیمت انرژی شامل برق و گاز گرفته تا قیمت دارو، طلا و کالاهای اساسی در پاکستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این وضعیت باعث نگرانی شدید کارشناس امور اقتصادی پاکستان شده است.

کارشناسان پاکستانی این روزها با حضور در برنامه های مختلف تلویزیونی این کشور به مردم توصیه می کنند برای جلوگیری از تورم و گرانی دست از خرید دلار برداشته و اجازه ندهند بازار بورس، ارز و فعالیت های تجاری در تسخیر دلار قرار بگیرد.

گروهی از فعالان اجتماعی نیز در شهر گوجرانوالا واقع در ایالت پنجاب پاکستان با سوزاندن اسکناس های یک دلاری امریکا، از مردم کشورشان خواستند تا با خرید دلار به خود و کشور ضرر نرسانند.

بانک مرکزی پاکستان امروز اعلام کرد: میانگین نرخ تورم در این کشور از ۳.۸ درصد به ۷ درصد رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • صداقت IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    10 0
    تورم 7 درصدی پاکستان را با تورم 400 درصدی ایران مقایسه کنید....
    • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      4 0
      ما چقدر بدبختیم!تورم پاکستان تازه شده ۷ درصد؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    10 1
    چرا علمای ما در اوج بحران دلاری چنین حکمی نکردند؟ بنده با این که پول قابل توجهی در بانک داشتم ولی قلبم می گفت در این وقت خریدن دلار خدمت به دشمن و خیانت به کشور است لذا با این وسوسه مبارزه کرده و هیچ وقت دلار و حتی سکه نخریدم .
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    8 0
    ۳.۸ به ۷ درصد رسیده؛ من الان انتظار داری چی بگم، خنده ی هیستریک گرفتم! میگم چندتا اقتصاد دان از پاکستان وارد کنیم، اقتصادی های خودمون رو صادر کنیم! اینا هم از خداشونه تازه میگن ما هرجا بریم اون کشور میاد لایو اظهار علاقه میکنه...
  • برهان IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    1 2
    کاش الان هم یکی مثل میرزای شیرازی داشتیم...
  • برهان IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    1 0
    اگه روحانی بود الان برای تورم 7 درصدی چشن ملی میگرفت...
  • رضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    0 0
    کاش مسلمان بودید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس