کد خبر 960722
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
پهپاد

پدافند هوایی ارتش یمن در جدیدترین دستاورد خود موفق شد یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز در الحدیده را ساقط کند.

به گزارش مشرق، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه‌شنبه) یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در «الحدیده» را ساقط کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این پهپاد در حالی که در شمال غرب «حیس» در حال انجام مأموریت بود، ساقط شد.

پدافند هوایی ارتش یمن در چهاردهم ماه جاری (می) نیز یک فروند پهپاد تهاجمی «MQ1» ائتلاف متجاوز را با موشکی مناسب ساقط کرد؛ این پهپاد ساخت آمریکاست.

بیشتر بخوانید:

یگان پهپادی ارتش یمن فرودگاه نجران را هدف قرار داد

افشای میزان خسارت به تأسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+ عکس

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌وگوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند. در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از الحدیده خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود اما ائتلاف متجاوز مرتباً توافق آتش‌بس الحدیده را نقض می‌کند.

ارتش یمن پیش‌تر نیز موفق شده بود در چندین مورد پهپادهای سعودی را منهدم کند. از جمله آنها می‌توان به ساقط شدن یک پهپاد در جیزان عربستان سعودی اشاره کرد.

حمله ائتلاف سعودی به یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ به بهانه واهی بازگرداندن قدرت به «عبده ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور آغاز شد و ارتش یمن همچنان در برابر این حملات ایستاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس