کد خبر 960119
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
شادی برانکو و کروات های پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که حالا نامش را به عنوان مرد ماندگار در قهرمانی‌های این تیم ثبت کرد، با وجود سختگیری‌هایی که نسبت به بازیکنانش داشت اما مثل یک معلم مهربان کنار آنها بود.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس توانست سومین قهرمانی متوالی خود را با برانکو ایوانکوویچ کسب کند تا رکورد دیگری توسط این باشگاه و این مربی کروات برای فوتبال ایران رقم بخورد. فوتبال ایران برای اولین بار شاهد هت تریک قهرمانی یک تیم با یک مربی بوده است تا این تیم در کنار سپاهان اصفهان، تنها تیم‌هایی باشند که تا کنون پنج قهرمانی در این مسابقات دارند.

برانکو ایوانکوویچ که حضورش در فوتبال ایران را با دستیاری میروسلاو بلاژوویچ در تیم ملی شروع کرد پس از رسیدن به رأس کادر فنی این تیم و صعود با تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان از کشور رفت تا پس از سال‌ها او به عنوان سرمربی یک تیم باشگاهی به فوتبال ایران بازگردد.

برانکو شروع ضعیفی در لیگ باشگاهی فوتبال ایران داشت تا جایی‌که این تیم در همان هفته‌های ابتدایی لیگ پانزدهم در خطر سقوط قرار داشت. با این حال برانکو به صراحت اعلام کرد به تیمش ایمان دارد و با آنها برای قهرمانی می جنگد. ایمانی که سبب شد تا سرخ‌ها در پایان این مسابقات تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان دوم شوند.

بیشتر بخوانید:

توافق اولیه برانکو با الاهلی! +عکس

 

برانکو ایوانکوویچ روند مثبت فنی پرسپولیس را در دوره‌های بعدی لیگ برتر ادامه داد تا این تیم به قهرمانی در لیگ برتر دوره شانزدهم و هفدهم برسد. پرسپولیس در حالی قهرمانی خود در دو فصل گذشته را جشن گرفت که کار به هفته آخر نرسید. سرخ‌ها در سخت‌ترین سال فوتبالی با هدایت پروفسور خود به نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. تیمی که از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود و با کمترین بازیکن به بیشترین جام‌ها رسید.

فرمولی که برانکو را هر روز دست نیافتنی تر از گذشته کرده است. سرمربی پرسپولیس در ابتدای فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اینکه با وجود رفتن برخی بازیکنان کلیدی تیمش چقدر به تکرار موفقیتش اطمینان دارد گفت: خیلی! تمام و کمال اطمینان دارم. من مطمئنم بازیکنانم مثل من سیر نمی‌شوند. زیاده خواهی‌های ما برای کسب بهترین جایگاه در مهم‌ترین بازی‌ها ادامه دارد. به خودم و برنامه تیمم اطمینان دارم. به بازیکنانم ایمان دارم. هر وقت قهرمان شدیم بنویسید که همیشه بیشترین‌ها را خواستیم و به همین خواسته‌هایمان ایمان داریم.

سرمربی پرسپولیس با وجود اینکه در سخت‌ترین روزهای این تیم در فصل جاری رفتار نسبتاً تندی نسبت به گذشته، در واکنش به اشتباهات داوری داشت ولی اجازه نداد شاگردانش به حاشیه بروند.

برانکو فرمول موفقیت خود را برای تیمش حفظ کرد. او در نشست‌های خبری قبل و بعد از هر بازی وقتی با این سوال مواجه می‌شد که سخت‌ترین بازی شما فرا رسیده است نظرتان چیست یک جواب تکراری داشت: «مهم‌ترین و سخت‌ترین دیدار، نزدیک‌ترین بازی است».

پروفسور کروات پرسپولیس که در رختکن این تیم به عنوان یک معلم شناخته می‌شود در هفته‌های پایانی لیگ برتر که سرخ‌ها نتیجه نمی‌گرفتند و خیلی راحت از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند بازیکنان خود را فرا می‌خواند و به آنها جملات روانکاوانه می‌گفت. جمله‌هایی که سرخ‌ها را در مسیر قهرمانی نگه داشت تا به سومین قهرمانی خود برسند. سرمربی سرخ‌ها در هر برهه‌ای از زمان وقتی درباره بازیکنان تیمش صحبت کرد آنها را بهترین بازیکنان می‌دانست.

بهترین‌هایی همچون محسن مسلمان، گادوین منشأ، رامین رضائیان و پیام صادقیان تا لحظه‌ای که پیراهن پرسپولیس بر تن داشتند گلادیاتورهای برانکو خطاب می‌شدند اما وقتی لیگ تمام شد مقابل درب خروجی قرار گرفتند.

پیرمرد کادر فنی پرسپولیس وقتی سوت آغاز مسابقات زده می‌شود تمام اعضای تیم را به هر شکل ممکن حفظ می‌کند تا به مطلوب‌ترین نتیجه برسد. سرمربی صبور پرسپولیس با توجه به رفتار و عملکرد بازیکنان خود، قلم قرمز را در پایان لیگ روی آنها می‌کشد تا با غربالگری‌هایش و با همان فرمول همیشگی به فکر تکرار موفقیت باشد.

فرمول موفقیت «جلاد مهربان» پرسپولیس همان نسخه تکراری است با آدم‌های متغیر: «کسی مهم‌تر از پرسپولیس نیست».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس