کد خبر 960033
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

در جزیره زیبای کیش علاوه بر تفریحات و سرگرمی های متعددی که وجود دارد نمیتوان از رسم و آئین های سنتی این جزیره چشم پوشی کرد . آداب و سنت هایی که با دیگر نقاط ایران کمی متفاوت است. جزیره کیش به خاطر متنوع بودن گونه های بومی و دینی رسوم خاصی دارند. ساکنان جزیره  چون  هم جوار دریای  نیلگون خلیج فارس هستند برای پخت غذاهایشان  اصولا ماهی را در همه غذاهای خود جای می دهند. برای دیدن این رسم و آئین های مختلف  با تور کیش لحظه آخری  و اقامت در هتل کیش کافیست که هر چه سریع تر تور کیش خود را رزرو کنید.

شغل بومی های جزیره کیش بیشتر صید ماهی از دل دریای خلیج فارس است، بدین گونه  با لنج و کشتی همراه با تور های ماهیگیری که خود میبافند به دل دریا زده  و روزی خودشان را صید میکنند. اما شغل های دیگری مانند دریانوردی و بازرگانی هم انجام میدهند که به واسطه تجاری بودن جزیره کیش بیشتر رونق دارد. تاجران محترم میتوانند با خرید تور کیش و سفر به جزیره کیش موقعیت شغلی خود را گسترش دهند.

مراسم های زار ،عروسی  و...در جزیره

رقص زار رقصی است که بومی های جزیره برای دور ماندن از بادهای خبیث که توسط ارواح گرفتار شده اند انجام میدهند. در این رقص که با صدای طبل های کوچک و بزرگ  انجام میشود که باید توسط زن انجام شود. زار نوعی  از ارواح خبیث هستند که در آب ها و بادها زندگی میکنند  و در بعضی مواقع در جسم آدمی ظاهر میشود. برای درمان زار این رقص را انجام میدهند تا ارواح خبیث از جسم آن ها بیرون برود. با خرید تورکیش لحظه آخری از دیدن این مراسم زار تعجب خواهید کرد.

مراسم عروسی متفاوت در جزیره کیش

در جزیره کیش رسم نیست که عروس و داماد تا قبل از عقد هم دیگر راببینند. بعد از انتخاب کردن دختر توسط خانواده داماد بزرگان خانواده داماد به خانه پدر عروس میروند. اگر توافق بین دو خانواده صورت بگیرد پول جهیزیه و خرید لباس و ... گفتگو میشود. بعد از این توافق  پدرعروس باید یکی از اتاق های منزل را آذین بسته و برای عروس و داماد آماده کند. سپس سه شبانه روز مردم بومی جشن میگیرند و برای  صرف شام و نهار همگی مردم محل دعوت هستند. با خرید تور کیش و اقامت در هتل کیش شما هم به عروسی بروید و از نزدیک  مراسم عروسی مردم جزیره را ببینید.

بعد از مراسم بله برون و حنابندان نوبت به شب عروسی میشود. در این شب خطبه عقد بین عروس و داماد جاری شده و داماد توسط زنان محرمش به  فرشه  برده میشود. مردم جزیره به هجله  فرشه میگویند.از آن طرف هم پدر عروس با گذاشتن دست دخترش  در دست داماد و ترک اتاق این زوج را تنها میگذارد و مراسم شب زفاف برگذار میشود. بعد ازگذشت از 7 روز زنان محل عروس را به خانه داماد برده و در آن جا به رقص و پایکوبی میپردازند و بعد از صرف شام به خانه های خودشان باز میگردند.اگر شما هم میخواهید که از زنان محل عقب نمانید با تورکیش لحظه آخری به این مراسم برسید.

آئین نام گذاری فرزند در جزیره کیش

بعد از مراسم عروسی و متولد شدن فرزند مراسم نام گذاری برای طفل انجام میشود.مادری که اگر فرزندش دختر باشد آرزوی بزرگ شدن و کمک کردن در کارهای خانه را به او دارد، و پدری که اگر فرزندش پسر باشد آرزوی قوی شدن و بزرگ شدن پسرش را میکند که در امرار معاش خانواده کمک حال پدرش باشد. بعد از گفتن اذان در گوش طفل نام گذاری آن انجام میشود که با رقص و پایکوبی همراه است.به خاطر احترامی که بومی های جزیره کیش به بزرگان طایفه خود دارند اسامی اطفال خود را به اسم بزرگان قبیله خود میگذارند تا خاطره آن ها همیشه به یادگار بماند. اگر شما هم به این مراسم دعوت هستید توصیه میکنیم تور کیش لحظه آخری را از دست ندهید.

اگر بین زن و شوهر اختلافی بیوفتد و باهم مصالحه نکنند مراسم طلاق را انجام میدهند. در این اتفاق ناخوشایند شوهر موظف است که 14 یا 15 سکه تمام بهار آزادی را به همسر سابق خودش پرداخت کند. البته باید عنوان کرد، طلاق  در میان بومی های کیش اصلا اتفاق نمی افتد چون ننگی بسیار بزرگ میدانند ولی آن دسته از زوج هایی که طلاق میگیرند خفتی بسیار میکشند. مردان قدیم 4  زن را در اختیار خود  داشتند. اما امروزه برخی از مردان 2 تا زن دارند و با مدیریت مناسب در کنار یکدیگر زندگی میکنند.با خرید تور کیش لحظه آخری  از سایت معتبر کیش لند یار  شاهد مراسم و آئین های مختلف این جزیره باشید.

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس