یمن (1).jpg

نیروهای مزدور رژیم سعودی پس از شکست های سنگین در استان های نجران و جیزان عربستان این بار در استان الجوف یمن نقره داغ شدند.

به گزارش مشرق، از استان الجوف یمن خبر می‌رسد، شماری از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «الظهره» در غرب بخش «خب والشعف» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مستقر در منطقه متوجه تحرکات مزدوران سعودی شدند و به سرعت وارد میدان شدند و پس از ۵ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و نیروهای یمنی خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان در این محور وارد کردند.

اعلام الحربی

خبرها از حومه شرقی رشته کوه‌های «صبرین، خلیفین و عقبه» حاکیست، درگیری‌های پراکنده در جریان است؛ نیروهای مزدور سعودی در ماه‌های گذشته چندین مرتبه تلاش کردند منطقه و رشته کوه‌های صبرین و نقاط حومه را در بخش «خب والشعف» به اشغال دربیاورند که با واکنش نیروهای یمنی ناکام ماندند.

نیروهای یمنی مستقر در محور صبرین با وجود امکانات حداقلی، حملات مزدوران سعودی را دفع کرده‌اند؛ منطقه و رشته کوه‌های صبرین به دلیل قرار گرفتن در مسیر راهبردی شمال شرق استان صعده به بخش «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش مشرق، جاده راهبردی «البقع» در شمال شرق استان صعده به منطقه «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف از منطقه و رشته کوه‌های «صبرین» می‌گذرد و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از رشته کوه‌های «صبرین» که بر جاده راهبردی البقع - الحزم اشراف کامل دارد بر کنترل نیروهای جبهه مقاومت انصارالله است و نیروهای مزدور سعودی به همین دلیل برای اشغال این محور تلاش می‌کنند.

از بخش «الغیل» در جنوب غرب استان الجوف خبر می‌رسد، واحد زرهی نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق توانست خودروی نظامی مزدوران را در منطقه «الساقیه» با موشک‌های حرارتی هدف قرار دهد و منهدم کند.

به گفته منابع میدانی، تمامی سرنشینان این خودروی نظامی کشته یا زخمی شده‌اند؛ خبرها از بخش «المتون» حاکیست، شماری از مزدوران سعودی عملیاتی را علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه «عنبره» انجام دادند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور سعودی درصدد بودند به منطقه «عنبره» نفوذ کنند که نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند آنان را در کمین تله‌های انفجاری گرفتار و این حمله را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش مشرق، تعدادی از مزدوران رژیم سعودی در جریان این کمین کشته و زخمی شدند؛ از بخش «المصلوب» نیز خبر می‌رسد نیروهای یمنی حملات غافلگیر کننده‌ای را علیه مواضع مزدوران انجام دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد آوردند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    5 20
    یعنی بکمک پهپادهای رادار گریز هم ما نمی‌توانیم موشک‌های ضد زره و ضدهوایی برای یمنی‌ها ارسال کنیم؟
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      16 0
      فکر کنم در ابعاد و اندازه ی پهپادها کمی دچار سوءتفاهم هستید.
  • جاویدایران UA ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    7 17
    ترامپ همین حالا ایران رو تهدیدهسته ای کردوگفت جنگ بشه رسماًپایان ایران خواهدبود، نگفته پایان حکومت، گفته پایان ایران. به حکوت ایران میگم مابایدسلاح اتمی داشته باشیم وگرنه واقعاًنمیشه زد توی دهن این آمریکای حرامزاده. واقعاسلاح اتمی برای ایران ازنان شب هم واحب تره، مابایدکاری کنیم کنیم ترامپ جرأت بیان این حرفهارونداشته باشه، تاکی تحقیرهای آمریکاروشاهدباشیم ایران باااااایدسلاح اتمی داشته باشه. واقعاتااتم نداشته باشیم نمیتونیم پایاپای آمریکا بایستیم. خیلی خطرناکه. ازاینهاگذشته مابایدسلاح اتمی داشته باشیم که مخالفان رژیم دیگه ناامیدبشن، الان هرحرفی به مخالفان میگیم اونهامیگن آمریکاسلاح اتمی داره ودرنهایت ایران بازندس، دیگه من هم نمیتونم هیچی بگم کم میارم چون حق رودارن میگن، امااگه سلاح اتمی داشتیم میزدم توی دهنش.... واقعاخداییش سلاح اتمی بسازیم غیرازاین نمیشه، نداشتن سلاح اتمی یک اشتباه خیلی بزرگیه
    • اميد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      7 23
      آمريكا مي دونه كه با اولين بمب اتمي ، درسته ايران صدمه ميبينه ولي ساعات اول اسرائيل محو خواهد شد و ظرف چند روز ما اولين بمب اتمي رو رو سرش فرود خواهيم آورد پس نگران نباشيد.
    • محمدمهدی قادمون یاقدس IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      15 15
      سلاح هایی داریم که فقط موقع جنگ امریکا خواهدفهمید داشتیم
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      21 2
      امریکا اگه عرضه غلط کردن داشت با این تودهنیهای مکرر در افغانستان وعراق وسوریه ،دست از پا خطا میکرد. سگی که پارس میکنه ،گاز نمیگیره.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      13 5
      امریکا اگه عرضه غلط کردن داشت با این تودهنیهای مکرر در افغانستان وعراق وسوریه ،دست از پا خطا میکرد. سگی که پارس میکنه ،گاز نمیگیره.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      1 4
      ترامپ غلط کرده باتو
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      5 4
      حالا تو در این حد باور نکن
    • عرشی NL ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      0 7
      راست میگه ما باید سلاح اتمی داشته باشیم تا کی باید امریکا قلدر کره زمین باشه باید امریکا و اسراییل به قول فرمایش امام از صحنه زمین بداشته بشن این دو غده سرطانی باعث بلای کره زمین هستن ما باید باید باید باید باید باید باید باید باید باید سلاح اتمی داشته باشیم تا تو شلورشون خیس کنن
  • Behzad IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    19 3
    درود خدابررزمندگان یمنی
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    7 1
    ترامپ عقب کشید چرا پس
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    10 5
    الله اکبر
  • DE ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    26 28
    ايران در حال تبديل شدن به ابرقدرت جهان است
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    19 6
    الهم انصر جیوش المسلمین وعساکرالموحدین. مرگ برال سعود=الیهود
  • FR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    11 8
    من نمیدونم شما اسکولای مشرقی چرا دنبال جنگ هستین خیال میکنین جنگ الکیه یا مثلا امریکا میشه عراق بازم هشت سال دفاع مقدس تکرارمیشه واقعا که کلا تعطیل شریف دارین.
  • CH ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    1 9
    هههههه شیر انصار
  • NL ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    7 3
    کار عرعرستان تمومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس