یمن1.jpg

نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی حملات سنگینی را برای عقب راندن نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی تحت فرمان رژیم سعودی، حملات گسترده‌ای را برای سیطره بر مواضع تحت کنترل نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

حملات نیروهای مزدور از دو محور و با پشتیبانی هوایی رژیم سعودی در حومه شرقی کوه «جحفان» برای عقب راندن رزمندگان یمنی صورت گرفت و درگیری‌های سنگین و نفس گیر چندین ساعت به طول انجامید.

نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از ۸ ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات نیروهای مزدور رژیم سعودی را در این محور به طور کامل دفع کنند و آنان را عقب برانند.

اعلام الحربی

شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ از حومه شرقی کوه «الدود» در جنوب شرق استان جیزان خبر می‌رسد، مزدوران حملاتی را علیه نیروهای یمنی انجام دادند.

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند به سرعت تحرکات نیروهای مزدور سعودی را در این محور رصد کردند و پس از درگیری‌های نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و خنثی کنند.

شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک و خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند و متواری شدند.

کوه راهبردی «الدود» در جنوب شرق شهر الخوبه (یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوب شرق استان جیزان عربستان) واقع شده است؛ نیروهای یمنی درصدد هستند با تسلط بر این کوه، بر بخش‌هایی از شهر الخوبه اشراف یابند و راه را برای ادامه پیشروی‌ها باز کنند.

پیشتر نیروهای یمنی در ماه‌های گذشته از محور جنوب غرب استان صعده موفق شده بودند خود را به دروازه شرقی شهر «الخوبه» برسانند و در حال حاضر تلاش می‌کنند از حومه شرقی کوه الدود به این شهر نزدیک شوند.

اگر رزمندگان یمنی در محور شرقی و جنوبی کوه الدود به پیشروی‌ها ادامه دهند و مناطق را در این محور به کنترل دربیاورند، مزدوران در جنوب غرب استان صعده و منطقه «حیران» در استان حجه محاصره می‌شوند و این مناطق اشغالی در کمترین زمان ممکن پاکسازی خواهند شد.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور رژیم سعودی از حومه جنوبی کوه الدود و مناطق تحت اشغال در منطقه حیران در استان حجه نیز حملاتی را علیه رزمندگان یمنی در حومه شرقی کوه «النار» انجام دادند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با اقدام به موقع و واکنش قاطع توانستند حملات سنگین مزدوران سعودی را در این محور پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته دفع کنند و آنان را عقب برانند.

شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند؛ یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه نظامی «السلب» هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کرد.

رزمندگان یمنی تلاش می‌کنند مناطق بیشتری را در جنوب و جنوب شرق استان جیران عربستان به کنترل دربیاورند تا مسیر ارتباطی مزدوران سعودی را در شمال استان الحجه مسدود و آنان را در این محور محاصره کنند.

به گزارش مشرق، استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و نیروهای یمنی در ۵ سال گذشته موفق شده اند بخش‌هایی از آن را به کنترل درآورند و عملیات نظامیان و مزدوران سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته نتیجه‌ای نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    14 36
    فعلا که سبز داره کوچکتر میشه.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      35 4
      حالا تو چرا خوشحالی؟! خیالت تخت ،پیروزی نهائی از ان انصارالله است .همونطور که در سوریه هی این رنگ واون رنگ میکردید ولی اخرش اسد ماند وملت سوریه پیروز شد.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      15 7
      سبز از اول هم همین طور بود. من دو سال اخبار می بینم تو مشرق الا استان مارب. اون قرمزها اکثر بیابانی هستش.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      8 3
      سبز از اول هم همین طور بود. من دو سال اخبار می بینم تو مشرق الا استان مارب. اون قرمزها اکثر بیابانی هستش.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    8 8
    قعطبه هم که انگار نه انگار سقوط کرده
    • رضا تواضعی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      10 5
      قعطبه دست نیروهای انصار الله است و قطعا اگر انصار الله بتواند این توان رزمی فعلی را در جنوب حفظ کند ( به خصوص که نیروهای زیادی بعد از تخلیه بندر الحدیده و واگذاری آن به سازمان ملل ازاد شده اند ) و حملاتش را دامنه دار کند می تواند در ماه های آتی حتی عدن را به شدت تهدید کند . شما زیاد به العربیه و الحدث اعتماد نکن .
    • یک ایرانی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      13 7
      جنگ عزیز ،جنگ .بازی کامپیوتری نیست که گازش رو بگیری وبری جلو،عقب نشینی وپیشروی داره.مهم نتیجه نهائی است.در این ماه عزیز برای پیروزی ،برادرانمان در یمن دعا میکنیم وبرای سلامتیشون صدقه میدهیم.انشاله فضل خداوند هم ،شامل حال همه امت اسلام شود.
  • شیرین IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    18 4
    انصارالله ان شاء الله پیروزاست
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    10 18
    شما هم شدید مثل سخنگوی صدام تا آخرین لحظه سقوط می‌گفت ما پیروزیم. از یمن چیزی دیگه باقی نمونده جز عده ای گرسنه و بیمار و آواره و اسیر محاصره شده بی خانمان ......
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      6 8
      آنها که جنگ نکردند سه شب بعد از حمله علیه صدام کودتایی شد و برخی ژنرال های خود فروخته عراقی نمایش برای دنیا بازی می کردند
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      4 7
      شتر در خواب بیند ...
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      3 7
      شتر در خواب بیند ...
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    6 249
    نابود باد انصارالله و حزب الله که اینان جای خدا نشسته اند و منطقه رو آلوده کردن
    • اریایی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
      0 0
      نابود باد فرزندان ابوسفیان وهند ومعاویه .چیه عزیزم منطقه را امثال وهابی وعبری وامریکایی اشغال کردند وبوی تعفن امثال شما منطقه را گرفته انشالله به زودی بدست همینها میرید جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس