کد خبر 959575
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه رسویه گفت، مسکو آماده امضای توافقنامه‌ای با واشنگتن درباره عدم دخالت متقابل در امور داخلی دو کشور است.

به گزارش مشرق، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری «تاس» ابراز عقیده کرد که مخالفان بهبود روابط با روسیه در سطوح بالای سیاسی در ایالات متحده کم نیستند، ولی به عقیده مقامات مسکو، خط مشی سیاست خارجی واشنگتن، از جمله لزوم تماس‌ها با روسیه، از سوی شخص رئیس جمهوری آمریکا تعیین می‌شود.

وی گفت: «ما همه اظهارات مقامات آمریکایی درباره روسیه را شنیده و می‌دانیم که مخالفان بهبود روابط بین دو کشور، به خصوص در قوه قانونگذاری ایالات متحده کم نیستند. ولی به عقیده ما، رئیس جمهوری آمریکاست که تعیین می‌کند این کشور چه خط مشی در پیش بگیرد، حد و مرزها و دستورالعمل‌ها را مشخص می‌کند.»

به عقیده این دیپلمات بلندپایه، سندرم استفاده از "عامل روسیه" در مبارزات سیاسی داخلی در ایالات متحده را نمی‌توان نادیده گرفت و بر آن فایق آمد. وی افزود: «این عامل همیشه وجود داشته، اکنون شدت بیشتری یافته و در آینده نیز حفظ خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

ریابکوف: به همکاری هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم

توصیه روسیه به اروپایی‌ها درباره اینستکس

ریابکوف یادآور شد: «به عقیده من، برغم تأیید فقدان هر نوع توطئه‌ای بین کرملین و دولت دونالد ترامپ در گزارش دادستان ویژه "رابرت مولر" درباره پرونده دخالت دولت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا، موضوع روسیه همچنان بعنوان یک ابراز کارآمد برای اعمال فشار در جریان نه مبارزات انتخاباتی، بلکه "جنگ واقعی" بین دو حزب حاکم در ایالات متحده مطرح خواهد بود و موج تازه‌ای از این مسئله در این دور از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ازهم اکنون آغاز شده نیز دیده خواهد شد.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که طرف روسی حاضر است با واشنگتن توافقنامه‌ای درباره عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر امضا کند. وی گفت: «همه پیشنهادات ما روی میز مذاکره هستند. ما حتی حاضر هستیم تا توافقاتی به روی کاغذ داشته باشیم که عدم دخالت متقابل در امور داخلی دو کشور را تضمن کند و این مسئله در مذاکرات اخیر سوچی از سوی "سرگئی لاوروف" به وزیر خارجه آمریکا نیز مطرح شد و چنین اقدامی امکان برخورد حرفه‌ای از سوی ساختارهای ذی‌ربط با این مسئله را فراهم کرده و بدین ترتیب می‌توان به ادعاهای آمریکا دراین باره پاسخ بدهد.»

ریابکوف با اشاره به اینکه اتهامات وارده از سوی واشنگتن به مسکو درباره دخالت در امور داخلی آمریکا، بدترین روش بکار گرفته شده در عرصه سیاست خارجی ایالات متحده طی سالهای اخیر است، افزود: «این اتهامات هرگز بصورت جدی مطرح نبوده و تنها یک بهانه برای پیشبرد اهداف سیاسی دولت آمریکاست. در حالیکه ما همواره خواستار برخوردی حرفه‌ای با این مسئله و گفت‌وگوهای بین وزارت‌خانه‌ای در این زمینه بودیم. چرا که به عقیده ما، نمی‌توان به سادگی و از روی هوا، اتهامی را وارد کرده و بعد بدون اثبات آن، درباره آن نتیجه گیری کرده، تصمیم گرفت و طرف مقابل را تنبیه کرد. در حالیکه این روشی است که همتایان ما در آن‌سوی اقیانوس طی سال‌های اخیر در پیش گرفته‌اند. البته مواضع ما در این رابطه کاملاً مشخص و از سوی مقامات مسکو بارها اعلام شده است.»

وی یادآور شد که نمونه بارز این برخورد، اتهامات وارده به روسیه درباره نقض پیمان مربوط به نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط است که چنین روشی در مسائل حساسی مانند ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات اصلاً قابل قبول نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    8 19
    هیچی دیگه داره این وسط ایرانو معامله می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس