کد خبر 959140
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
دیدار ظریف با مراجع عظام تقلید در قم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای ژاپنی خود از دهلی نو عازم توکیو شد و قرار است پنجشنبه با نخست‌وزیر ژاپن دیدار کند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت همتای ژاپنی خود از دهلی نو عازم توکیو شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه با نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف پیش از این به ترکمنستان و هندوستان سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

برخی با خرابکاری‌های مشکوک به دنبال تنش در منطقه هستند / برای شرکای نزدیکمان مواضع ایران را تبیین کردیم

ظریف: هند از بزرگترین مشتریان نفت ایران است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر هفته اخیرش به مسکو، روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عشق‌آباد و از آنجا به دهلی‌نو سفر کرد تا با مقامات ترکمنستان و هندوستان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کند. ظریف همچنین در سفر به هند مواضع ایران در قبال برجام را بعد از تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در توقف برخی تعهدات برجامی تبیین کرد.

همزمان با سفر ظریف به دهلی‌نو خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در دولت هند اعلام کرد که وزیر خارجه هند در دیدار با ظریف عنوان کرده که این کشور بعد از پایان انتخابات در ماه جاری درباره واردات نفت از ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این منبع عنوان کرد: «در خصوص خرید نفت از ایران، وزیر امور خارجه ما موضع خودش را تکرار کرد که درباره این موضوع بعد از انتخابات، با در نظر گرفتن ملاحظات تجاری، امنیت انرژی و منافع اقتصادی، تصمیم‌گیری خواهد شد.»

دونالد ترامپ پس از خروج از برجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ فرمانی را امضا کرد که براساس آن تحریم‌ها علیه ایران در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روز مجدداً بازگشت. وزارت خارجه آمریکا هم که نوامبر سال گذشته (۲۰۱۸)، معافیت‌های ۱۸۰ روزه‌ای را به ۸ کشور خریدار نفت و میعانات ایران از جمله هند و ژاپن ارائه کرده بود تا در این فاصله به دنبال منابع جایگزین غیر از نفت ایران باشند، بعد از پایان این مهلت دیگر این معافیت را تمدید نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس