کد خبر 959040
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
استان حلب.jpg

گروه‌های تروریستی با شلیک خمپاره‌های موشکی در شهر حلب واقع در شمال سوریه دست‌کم ۷ غیرنظامی، از جمله تعدادی کودک، را کشتند.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، یک منبع نظامی اعلام کرد: در یک نقض آشکار برای توافق مناطق کاهش تنش از سوی گروه‌های تروریستی، عناصر تروریستی، عصر سه‌شنبه اردوگاه «النیرب» در حلب را با شلیک تعدادی خمپاره موشکی هدف قرار دادند و این تجاوز منجر به کشته شدن هفت تن و زخمی شدن دست‌کم ۱۴ تن دیگر شده است که میان قربانیان، تعدادی کودک به‌چشم می‌خورد.

گروه‌های تروریستی که در حومه‌های غربی و جنوب‌غربی حلب مستقر هستند با شلیک ۴ خمپاره موشکی، اردوگاه النیرب را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

شمال سوریه در هفته‌ای که گذشت + محورهای عملیات، نقشه و عکس

آغاز عملیات رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای سوری در شمال حماه + نقشه میدانی، عکس و فیلم

شمارش معکوس برای آغاز نبرد سهمگین ادلب

پیشتر نیز دو خمپاره موشکی به شهرک «الجمیلیه» در حلب شلیک شد.

هنوز مشخص نیست چه گروهی دست به شلیک این موشک‌ها زده است. در حومه‌های غربی و جنوب غربی استان حلب، بیشتر گروهک‌های وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره حضور دارند.

در تحولی دیگر از سوریه، ارتش این کشور طی عملیاتی موفقیت‌آمیز در حومه شمالی حماه، ده‌ها تروریست را به هلاکت رساند.

طبق این گزارش، یگان‌های ارتش سوریه، عصر دوشنبه گروه‌های تروریستی «کتائب العزه» و «جبهه النصره» را که به‌سمت مناطق امن و مواضع نظامی در محور «الحمامیات الجبین» در حومه غربی «محرده» در استان حماه نفوذ کرده بودند، هدف حمله قرار داد که به شکست این عملیات نفوذ و منهدم شدن ۹ دستگاه خودروی زرهی تروریستی و نیز کشته و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد.

همزمان منابع میدانی اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در حومه حماه، روز سه‌شنبه موفق شدند بر شهرک‌های «الحویز»، «المهاجرین»، «الحمرا» و فرودگاه «الزارعی» تسلط پیدا کنند و از کنترل تروریست‌ها خارج کنند. ارتش سوریه با تسلط بر مناطق مذکور، یک گام دیگر به اخراج تروریست‌ها از حومه حماه نزدیک‌تر شدند.

به‌دنبال پیشروی ارتش سوریه در حومه غربی حماه، «ابومحمد الجولانی» سرکرده ارشد جبهه النصره از عناصر تروریستی خواست تا جلوی این پیشروی را بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس