کد خبر 958838
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
خصوصی سازی

از ابتدای امسال تاکنون تنها ۲۰۰ میلیون تومان سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی باید تا سال ۹۳ پایان می‌یافت، اما واگذاری‌های دولت کماکان با حرکت لاک‌پشتی ادامه دارد.

بر این اساس نگاهی به آمار واگذاری‌های دولت از ابتدای امسال تا کنون نشان می‌دهد در این مدت تنها ۲۰۰ میلیون تومان سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز واریز سود سهام عدالت کارکنان و بازنشستگان

این در شرایطی است که این میزان واگذاری از طریق فرابورس و به‌صورت تدریجی بوده و مبلغ ناچیز ۲۰۰ میلیون تومان سهم دولتی واگذار شده در این مدت، مربوط به گروه یک واگذاری‌ها بوده است.

این گزارش می‌افزاید: آمار ضعیف واگذاری‌ها در حالی در کارنامه سازمان خصوصی‌سازی خدنمایی کی‌کمند، که به تازگی پوری حسینی، رئیس پرحاشیه این سازمان گفته قصد دارد در سال ۹۸ بالغ بر ۶۰۰ بنگاه دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند.

بر این اساس باید منتظر ماند دید که در شرایط کنونی اقتصاد کشور آیا باید به وعده واگذاری ۶۰۰ بنگاه دولتی توسط پوری حسینی دلخوش کرد؟ یا اینکه دُم بیرون‌زده خروس آمار واگذاری‌ها را ملاک کارنامه رئیس سازمان خصوصی‌سازی قرار داد؟!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    1 0
    چطوری میشه گزارش فساد وتخلف یک شرکت خصولتی را دادو جایزه اش چقدره وامنیت آدم هم حفظ بشه؟ من چند گزارش دارم ولی خیلی کله گنده صاحب(ثروت،رسانه،خودکشی دادن...)هستند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    1 0
    30 سال فاجعه خصوصي سازي را ديديم چرا اينقدر اصرار به اين عمل نامقدس ضد انقلابي داريد از اين كار فقط بازاري ها و سرمايه دار ها كه شما هم نوچه شان هستيد سود بردند ولاغير

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس