کد خبر 958803
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
دیدار وزرای خارجه ایران و هند

وزیر امور خارجه گفت: هند از بزرگترین مشتریان نفت ایران است و سفرم به دهلی‌نو در راستای ادامه مشورت‌های مستمر بین دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در دومین مقصد سفرش پس از عشق آباد دوشنبه شب (۲۳ اردیبهشت) وارد دهلی نو شد، در بدو ورود به هند سفرش به ترکمنستان را سفری خیلی خوب برشمرد و گفت: درباره همکاری‌های دو و چند جانبه صحبت‌های خوبی انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره سفرش به دهلی نو هم عنوان کرد: هند یکی از شرکای نزدیک ایران است در حوزه‌های مختلف با این کشور ارتباطات بسیار گسترده داریم و ارتباطات اقتصادی گسترده داشتیم، سیستم مالی ویژه‌ای بین ما و هندوستان طراحی شده بود و این سیستم برای همکاری‌های دوجانبه استفاده می‌شده و می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نامه «عمران‌خان» به آمریکا و اتحادیه اروپا برای خرید گاز از ایران

چگونه جنگ اقتصادی دشمن را متوقف کنیم؟

وزیر خارجه کشورمان هند را از بزرگترین مشتریان نفت خام ایران خواند و خاطرنشان کرد: رابطه ما با هند در حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگی، سیاسی و همکاری‌های منطقه‌ای و همکاری در افغانستان بسیار گسترده است و لذا ما همواره مشورت‌هایی با شرکای هندی در زمینه‌های مختلف داریم و این مشورت‌ها را در این سفر دنبال خواهم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    1 0
    به همین دلیل هم 6 ماه سفیر نداشتی تو این کشور مهم؟ خاک بر سر برجامی که 6 سال مملکت رو سر کار گذاشت
  • شهرام حسین ناظر IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    1 0
    به شرط پرداخت با روپیه ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس