کد خبر 958797
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
عباس عبدی

عباس عبدی از تئورسین‌های جریان اصلاحات، در حالیکه معتقد است ترامپ اهل گفت‌وگو نیست و اهل نمایش است، ولی تاکید دارد که در یک فضای جدید با او وارد گفت‌وگو شویم!

به گزارش مشرق، عبدی نوشته است که فکر نمی‌کنم هیچ تماسی با ترامپ مفید باشد. ترامپ اهل گفت‌وگو نیست، اهل نمایش است، همان‌طور که با کره‌شمالی انجام داد و یک نمایش بی‌محتوای چند ساعته اجرا کرد و تمام. درباره مشکلات با مکزیک نیز همین طور رفتار می‌کند. حتی با متحدانش نیز گفت‌وگو نمی‌کند، بلکه دستور می‌دهد و یک‌سویه عمل می‌کند. خروجش از پیمان پاریس نیز همین گونه است. با این حال در رابطه با ایران از یک جهت در موضع برتر قرار گرفته است و آن اینکه در سخن اظهار آمادگی برای گفت‌وگو می‌کند، گو اینکه منظورش از گفت‌وگو، گفتن او و شنیدن دیگران است ولی مردم لزوماً چنین برداشتی ندارند. از این‌رو باید برای خارج کردن او از این موضع؛ پیشنهادی جدی ارائه کرد، در این باره ایده زیر را پیشنهاد می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

نان به نرخ‌روز خوری سقوط اخلاقی است نه تغییر طبیعی

برای خلع سلاح ترامپ، ایران پیشنهاد کند که نیازی به گفت‌وگوی رو در رو در اتاق‌های بسته نیست، توئیتر بهترین وسیله است. پایه گفت‌وگو را همین آخرین جمله ترامپ قرار دهند. طرف ایرانی می‌تواند رئیس‌جمهور باشد. گفت‌وگو در فضای عمومی شکل بگیرد. در حال حاضر نیز عملاً این نحوه گفت‌وگو وجود دارد ولی سازمان‌نیافته و غیرمعین است. می‌توان قرار گذاشت که هر یک از دو طرف در ساعت معینی از روز نظرات خود را در قالب یک رشته توییت منتشر کند و طرف دیگر نیز فردا یا پس‌فردای آن در همان ساعت با رشته توییت خود پاسخ دهد و اگر هم خواست نظرات جدیدی را طرح کند. این نوع گفت‌وگو می‌تواند جدید و نوآورانه باشد و مورد استقبال جهانی نیز خواهد بود. همه چیزها شفاف، روشن و مستند بیان می‌شود.

حضور در چنین گفت‌وگویی برای ایران هیچ هزینه‌ای ندارد. این گفت‌وگو برای افکار عمومی ایران و جهان بسیار مفید است و حتی گمان می‌کنم برای افکار عمومی امریکایی‌ها نیز اثر مثبت دارد. از همه مهم‌تر اینکه ابتکار عمل را از دست ترامپ می‌گیرد و او نمی‌تواند مدعی شود که باید حضوری یا تلفنی و خصوصی گفت‌وگو شود. ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد. امیدوارم این پیشنهاد مورد توجه مسؤولان ایرانی قرار گیرد!

منبع: جهان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    5 0
    قسمت اول جمله اش مربوط به عقل خدادادی عبدی است و قسمت دوم ناشی از شیتیل هایی است که ...
  • DE ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    بابا عبدی خجالت بکش دست بردار تا اتوبان یکطرفه امریکا به تهران رو نکشی دست بردار نیستی! افکار عمومی امریکا نفت و پول هستش. داری سرخودت کلاه میذاری یا سرمردم! همانقدر که تو رفتی با گروگان امریکایی مذاکرات مخفی کردی برامون بسه! شاید داری مایه مذاری که به ات گرین کارت بدن؟ بدبخت تقی زاده دیگه نمیتونه دمپایی های تورو جفت کنه .روسفیدش کردی ! سه کردن گفتند نه دیگه این اندازه!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    بدک نیست...
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    بدک نیست...
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    1 0
    رهبری فرمودند مذاکره با امریکا سم است واین یعنی خفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس