یمن.jpg

این شهر حدود نُه ماه هست که در محاصره است و مدعیان حقوق بشر در خصوص آنان فقط سکوت می کنند.

به گزارش مشرق، جبهه مقاومت انصارالله یمن روز شنبه (بیست و یکم اردیبهشت ماه) به صورت یک جانبه نیروهایش را از بندرهای «الحدیده، رأس عیسی و الصلیف» خارج کرد تا دوباره حُسن نیت خود را برای اجرای توافق استکهلم که بیست ودوم آذرماه سال گذشته به دست آمده بود، نشان دهد.

با وجود اینکه مقاومت انصارالله پایبندی خود را به توافق استکهلم به صورت عملی برای دستیابی به راه حل سیاسی به نمایش گذاشت اما ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی همچنان به نقض آتش بس و کارشکنی‌ها ادامه می‌دهد که نمونه واضح آن محاصره شهر الدریهمی در استان الحدیده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، وضعیت انسانی در شهر محاصره شده «الدریهمی» رو به وخامت است و کمبود مواد غذایی، بهداشتی و درمانی شرایط را برای شهروندان یمنی در این شهر بحرانی کرده است.

آرشیو

یک منبع میدانی اعلام کرد: گرسنگی و سو تغذیه مردم به خصوص زنان و کودکان از یک سو و شیوع بیماری‌های واگیردار و افزایش آمار مرگ و میر وضعیت را در الدریهمی فاجعه بار کرده است.

این منبع میدانی با بیان اینکه مشکلات مردم الدریهمی فقط ناشی از نتایج زیان بار محاصره نیست، گفت: نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی رژیم‌های سعودی و اماراتی از زمین و هوا مناطق مختلف الدریهمی را هدف قرار می‌دهند.

وی با توضیح این مطلب که حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای سعودی‌ها و اماراتی‌ها همزمان با محاصره بیشتر به یک تراژدی شبیه است، افزود: وضعیت زمانی دردناک‌تر می‌شود که مدعیان دفاع از حقوق بشر در خصوص این جنایت سکوت می‌کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای مدعی حقوق بشر نه تنها برای رسیدگی به وضعیت شهر محاصره شده الدریهمی اقدامی نمی‌کنند بلکه تمام تلاش و تمرکز خود را به خروج نیروهای انصارالله از بندرهای «الحدیده، رأس عیسی و الصلیف» معطوف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انصارالله در تصمیمی خودخواسته برای خروج از این سه بندر وارد عمل شده است، گفت: در حال حاضر ۷ هزار تن از شهروندان حدود نُه ماه است که در الدریهمی در محاصره هستند و سازمان ملل نیز به این مسئله بی تفاوت است.

این منبع میدانی افزود: نیروهای تحت فرمان رژیم‌های سعودی و اماراتی حتی به بیماران و سالمندانی که به کمک‌های فوری درمانی احتیاج دارند، اجازه خروج نمی‌دهند و با هدف قرار دادن مستمر مسیرهای خروجی، وضعیت را در شهر محاصره شده الدریهمی پیچیده‌تر کرده‌اند.

آرشیو

به گزارش مشرق، نیروهای تحت فرمان رژیم‌های سعودی و اماراتی تنها فقط در یک مورد ۲۲ تن از کودکان و زنان یمنی را در حمله به منطقه «الکوعی» در شهر محاصره شده الدریهمی به شهادت رساندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های شهر محاصره شده الدریهمی (مناطق مسکونی، فروشگاه‌ها و…) در جریان حملات صورت گرفته مورد هدف قرار گرفتند و تخریب شده است.

به گفته منابع میدانی، ۷ مسجد، ۲ مرکز پزشکی و منبع اصلی آب شهر محاصره شده الدریهمی در جریان حملات تخریب شدند؛ یگان‌های توپخانه ای، موشکی، هوایی و دریایی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به صورت مستمر شهر الدریهمی را هدف قرار می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    15 49
    عیب نداره به زودی ما هم به خاطر جنگ به سرنوشت همین ها دچار خواهیم شد
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
      2 0
      در عجبم از آنها که دائم در ترسی بیهوده زندگی می کنند. یک روز از ترس اینکه فلانی رای نیاورد به یک نفر بدتر متوسل می شوند یک روز از ترس توهم جنگ می خواهند کشور را از نظر نظامی ضعیف تر کنند
    • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
      1 0
      جنگی نخواهد شد آرزو نکن.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
      2 0
      جنگ نخواهد شد اما فتنه شما محتمل است
  • ا IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    3 13
    چقدر شبیه روستاهای سیل زده استان لرستان ما شده خداوند یاریشان کند و یاریمان کند سیل و داعش چقدر شبیه همند بلا نسبت اب داعش و داش اندیشی و سلاخی بلای قرن حاضر است واین بلا را خداوند از سر دنیا کم کند
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      4 0
      چی میگی با خودت
  • GB ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    49 5
    این سعودی ها و امارتی ها از صهیونیست ها بدترن
    • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
      1 0
      تربیت یافته همان صهیونیست های تروریست هستند. دشمن اصلی ما صهیونیسم جهانی است.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    45 4
    ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم مقاومت تا پیروزی بر کفر و ظالمان تاریخ
  • US ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    5 5
    این که محاصره نیست؟
  • ناشناس IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    46 12
    یمنیها بخاطر منو شمای ایرانی شهید میشوند وصدام های جدید درصورت خدای ناکرده شکست یمنیها به سراغ ایرا ن میایند انشالله هرچه زودتر تکلیف ام الفساد امریکا درمنطقه روشن شود وبه کمک برادران یمنی بشتابیم
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    13 3
    خدا...خدا ...خدا ....خدایا فرجی... خدایا فرج مولایمان را برسان...به حق این همه مظلومیت
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
      1 1
      امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    40 3
    لا اله الا الله ...
  • محمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    6 1
    انشاءالله که به زودی به سزاشون برسن
  • US ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    3 1
    پس چرا عقب نشینی کردن وقتی اونها سر جای خودشان هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس