کد خبر 958633
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
وزنه برداری

سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری امکانی را فراهم کرده که افراد می‌توانند گزارش‌های مربوط به دوپینگ را به اطلاع این فدراسیون برسانند.

به گزارش مشرق، پس از انتشار یادداشت گرای وزنه‌برداری را داخلی‌ها به "iwf" می‌دهند، در یکی از خبرگزاری‌ها به سراغ دکتر نوروزی دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ رفتند تا از او سوال کنند که آیا این اتفاق صحت دارد یا خیر؟ دکتر نوروزی هم جوابی داده اند که حداقل بنده را قانع نکرده است. چرا که اصل سوال چیز دیگری بوده است. همه ما می‌دانیم که مأموران وادا هر زمان که دلشان بخواهد برای گرفتن تست دوپینگ به ایران سفر می‌کنند و این یک روال قانونی است که آنها بر اساس آدرسی که از محل سکونت یا محل تمرینات ورزشکاران مدال آور دارند، خارج از مسابقات حضور پیدا می‌کنند و اقدام به گرفتن تست دوپینگ می‌کنند.به گفته دکتر نوروزی معمولاً مأموران وادا هر ۲ ماه یا ۶ ماه یکبار بدون هماهنگی و برحسب وظایف خود به ایران سفر می‌کنند و اقدام به گرفتن تست دوپینگ از ورزشکاران مطرح رشته‌های مختلف می‌کنند و این تست تنها شامل ورزشکاران یک رشته نیست.

بیشتر بخوانید:

وزنه‌برداری و انفعال نگران‌کننده وزارت ورزش!

همه حرف‌هایی که دکتر نوروزی بیان کرده درست است اما احتمالاً ایشان به این نکته توجه نکرده اند که ماموران وادا زیادی روی وزنه برداری حساس شده اند (حدود ۳ یا ۴ مرتبه در ماه‌های اخیر) و این حساسیت و تعدد حضور آنها آنقدر زیاد شده که صدای خیلی از ملی پوشان را هم درآورده است؟ ملی پوشانی که خیلی از آنها اعلام بازنشستگی کرده اند اما همچنان از آنها تست دوپینگ می‌گیرند! (ورزشکاری مثل بهداد سلیمی به دلیل اینکه اسمش هنوز از حوضچه وادا خارج نشده این مشکل را دارد.)حتی داشتیم ملی پوشی که ۱۰ سال است دیگر وزنه نمی‌زند اما از او هم تست دوپینگ گرفته اند!

نکته دیگر که باید به آن اشاره شود این است که آقای دکتر نوروزی، شما چه چیزی را تکذیب کرده اید؟ ما ننوشته بودیم که چرا مسئولان وادا سرزده به ایران می آیند و از ملی پوشان تست دوپینگ می‌گیرند، ما نوشته بودیم که گرای این حضور ماموران وادا را از داخل می‌دهند و برای آن هم دلیل داریم.اول تجربه سال ۲۰۰۶ و اتفاقاتی که همه خانواده وزنه برداری از آن مطلع هستند و دوم سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری. این سایت امکانی را فراهم کرده که هر کسی می‌تواند گزارشی را برای آنها ارسال و از آنها بخواهد تا برای گرفتن تست دوپینگ اقدام کنند. این اتفاق خیلی ساده و با چند کلیک ساده قابل دسترسی است. آقای دکتر می‌توانم سوال کنم که شما دقیقاً چه چیزی را تکذیب کرده اید؟

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس