کد خبر 958496
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
اصفهانیان

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بهترین داوران ما درلیگ برتر مرتکب اشتباهات فاحش می‌شوند.

به گزارش مشرق، فریدون اصفهانیان در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته بیست و نهم لیگ برتر که مورد اعتراض استقلال و سپاهان واقع شد، گفت: بارها گفته‌ام اشتباهات در داوری بوده، هست و خواهد بود. چون انسان قضاوت می‌کند و طبیعی است که مرتکب اشتباه شود.

وی افزود: از سوی دیگر هم قرار بود که از کمک‌داور ویدئویی استفاده شود که به دلیل امکانات و نیاز به زیرساخت‌ها و همچنین لزوم تأیید فیفا در حال حاضر این مسئله اجرایی نشده است. شما ببینید در جام جهانی هم که بهترین داوران جهان حضور دارند از کمک‌داور ویدئویی استفاده می‌شود، اما در لیگ برتر ما هنوز شرایط استفاده از این تکنولوژی فراهم نیست کمک شد از داور پشت دروازه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

فتحی: رفعتی کذب محض گفته است

تابش: چند سال است قهرمانی را از ما می‌گیرند و به تیم دیگری می‌دهند

مهاجری: اشکال داوری‌ها از دپارتمان داوری است

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مسئله مهم در استفاده از کمک‌داوران پشت دروازه این است که این داوران باید هم سطح داوران وسط زمین باشند، ضمن این‌که بهتر است در همه بازی‌ها از داوران پشت دروازه‌ها استفاده نکنیم، فقط در بازی‌هایی که حساسیت زیاد دارد در این مورد استفاده کنیم. اگر داوران پشت دروازه با داوران وسط هم‌سطح نباشند خود این مسئله مشکل‌ساز است.

اصفهانیان در مورد این‌که به نظر او گل استقلال به صنعت نفت آبادان درست بود یا نه، خاطرنشان کرد: من این گل را دیدم. این گل به هیچ عنوان آفساید نبود، اما در مورد این‌که توپ اوت شده یا نه، بهترین فرد داوری است که روی خط قرار دارد و اوست که می‌تواند بگوید توپ اوت شده بوده یا نه، چون ممکن است توپ بعد از ضربه بازیکن استقلال کات برداشته و از خط عرضی زمین عبور کرده باشد.

وی ادامه داد: درنهایت باز هم تاکید می‌کنم چون انسان قضاوت می‌کند اشتباه هم وجود دارد و فرقی نمی‌کند چه کسی مسئولیت داوران را برعهده داشته باشد. نمی‌توانیم بگوییم تا هفته بیست و دومم داوری ما خوب یا بد بوده و بعد از آن داوری متحول شده است. داوران ما همین نفرات هستند. این‌که اکنون بگوییم چون چیدمان داوری شورایی شده همه چیز خوب است هم حرف درستی نیست، زیرا مسئولیت درنهایت با یک نفر است، چه چیدمان داوری شورایی باشد و چه نباشد. این وضع داوری ماست. متأسفانه بهترین داوران ما اشتباهات فاحشی دارند و داورانی که پشت سر آنها می‌آیند هم این شرایط را می‌بینند.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد این‌که به نظر او پنالتی پدیده درست بود یا نه، گفت: نه این پنالتی اشتباه بود و فغانی به دلیل این‌که جاگیری درست و تمرکز لازم را نداشت این پنالتی را اعلام کرد.

اصفهانیان در مورد پنالتی پرسپولیس گفت: دو بازیکن پرسپولیس و ماشین‌سازی با هم درگیری داشتند. حالا ممکن است کمک‌داور گرفتن اولی را ندیده و گرفتن دومی را دیده است. به هر حال این داوران جوان هستند و باید تجربه پیدا کنند، اما اگر داور خطای گرفتن بازیکن ماشین‌سازی را اعلام کرده، باید این بازیکن را با کارت قرمز از زمین اخراج می‌کرد، البته من نمی‌دانم شاید او خطای دیگری را در این مورد اعلام کرده است، ولی خطای گرفتن جریمه‌اش کارت قرمز بود. به هر حال فدراسیون فوتبال همواره در تلاش است تا حق به حقدار برسد و آموزش‌های لازم را هم به داوران می‌دهد اما در کار انسانی اشتباه پیش می‌آید.

وی در مورد ادعای معاون باشگاه استقلال مبنی بر شرط‌بندی ۵ میلیون دلاری در بازی‌های لیگ برتر گفت: من که داخل شرط‌بندی نیستم و نمی‌دانم شرط‌بندی می‌شود یا نمی‌شود. شاید آنها چیزی می‌دانند که این حرف‌ها را می‌زنند، اگر این‌گونه است باید به فدراسیون فوتبال کمک کنند تا با این مسائل برخورد جدی شود. در بازی تراکتورسازی و سپیدرود هم بحث شرط‌بندی پیش آمد که ظاهراً تبعاتی هم برای دروازه‌بان تراکتورسازی و همسرش داشت و آنها درگیر هم شدند و هم‌چنان تحقیقات ادامه دارد.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جامعه ما، جامعه سالمی است. من به شخصه این مسائل را قبول ندارم اما معتقدم اگر واقعاً تخلف یک داور اثبات شد، دیگر نباید به آن داور قضاوت بدهند. اگر تخلف داوری اثبات شد و آن داور مشکل‌دار عنوان شد دیگر آن داور شایسته قضاوت نیست.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: هیأت رئیسه در این زمینه به مهدی تاج تفویض اختیار کرده تا او برای انتخاب سرمربی اقدام کند، البته در مورد مبلغ و دستمزد سرمربی هم باید توان پرداخت داشته باشیم. به همین دلیل قرار شد که هیأت رئیسه بر سر مبلغ قرارداد سرمربی بعدی تصمیم‌گیری کند و به توافق برسد. البته هنوز مهدی تاج به ما اسمی اعلام نکرده که بخواهد مبلغ قراردادی به ما بگوید.

اصفهانیان در مورد این‌که سرمربی بعدی تیم ملی ارزان‌تر یا گران‌تر از کی‌روش خواهد بود، افزود: به هر حال اگر قرار باشد مربی خارجی بیاوریم نباید کمتر از کی‌روش باشد، البته شما وضع دلار را می‌بینید. با این حال باید در این مورد هیأت رئیسه بررسی کند و تصمیم‌گیری را انجام بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس