خانزادی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در گام دوم انقلاب انگشت نسل جوان بر روی ماشه است.

به گزارش مشرق، امیردریادار حسین خانزادی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد اعزام ناوگروه آمریکایی و تحرکات آنها در خلیج فارس خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: نمی دانم چرا این ناوگروه اینقدر مورد توجه قرار گرفته است، طی تمام ۴۰ ساله باشکوهی که از انقلاب گذشته است همواره این اشرار و شیاطین اطراف مرزهای خودمان داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

فیلم / مکالمه فارسی ناو آمریکایی با نظامیان ایرانی

آمریکا قدرت و جرات آغاز جنگ علیه ایران را ندارد

وی اظهار داشت: ویژگی یک کشور با مرزهای دریایی این است که در مجاورت فرصت‌های بسیار بزرگ و همچنین در مجاورت تهدیداتی قرار می‌گیرد به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به جرأت تنها نظامی در دنیا است که پنجه در پنجه استکبار انداخته است و به هیچ عنوان از سیاست‌های آنها تبعیت نمی‌کند و در مقابل حرف زور می‌ایستد.

امیر دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: کشوری مثل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که پایه‌های حرکتی و آرمان‌های آن گرفته از آموزه‌های دینی و انقلابی است، همواره مورد آماج تهدیدات متعددی است. همواره از ابتدای انقلاب بخش زیادی از تهدیدات در قالب ناامنی‌ها و ترور و موضوعات مختلف انجام دادند سپس جنگ را تحمیل کردند.

وی افزود: به تاریخ نگاه کنید در ۲۰۰ سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون متر مربع از خاک ایران جدا شد، اما در هشت سال دفاع مقدس و ۴۰ ساله انقلاب حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشده است. این در شرایطی است که تمام شیاطین و استکبار پشت سر دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند.

امیردریادار خانزادی تصریح کرد: اینکه امروز صحبت از اعزام ناوگروه هواپیمابر می‌شود حرف جدیدی نیست، همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند آنها تلاش می‌کنند خیلی مزبوحانه شبه جنگ را بزرگ نشان بدهند. در دوران گذشته در شرایطی که هنوز ساختارهای حکومتی شکل نگرفته بود به ویژه ساختارهای نظامی منسجم نشده بود امنیت عاریه ای بود.

وی تاکید کرد: در یک دورانی آنها ضربه‌ای به ما زدند، ۲۹ فروردین ۶۷ را هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم، ناوشکن سهند، سبلان و ناو موشک انداز جوشن مورد حمله ددمنشانه همین دشمنان قرار گرفت. ما منتظر هستیم تا بدهی شأن را به ما بپردازند. اگر می‌خواهند این کار را نمایشی انجام بدهند اشکالی ندارد. حضور آنها یک حضور نمایشی، بی فایده و فریب کارانه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به دشمنان نظام و ملت ایران هشدار داد: در گام دوم انقلاب انگشت نسل جوان روی ماشه است. در سرپنجه‌های نیروی دریایی ارتش و ناوشکن‌ها و عرصه‌های دریاها انگشت فرزندان نسل انقلاب بر روی ماشه است و شاید به اندازه ما باحوصله نباشند.

وی ابراز داشت: پیام ما به ملت ایران این است که نیروهای مسلح کاملاً آماده هستند و این آمادگی موضوع امروز و دیروز نیست و یک تکلیف برای نیروی دریایی ارتش در دریا است. این آمادگی هیچ ارتباطی به آمریکایی‌ها ندارد. آماده هستیم که از منافع کشور و مرزها و منابع آبی تحت حاکمیتی ایران در مقابل هر تهدیدی دفاع کنیم.

زمان حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس به پایان رسیده است

وی خظاب به کشورهای منطقه خلیج فارس بیان داشت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه به پایان رسیده است و آنها باید منطقه را ترک کنند و آنهایی که تا امروز دل داده اند به مکمل‌های قدرتی مثل آمریکایی‌ها باید به دنبال پر کردن این خلاء باشند. تنها راه پر کردن این خلأ دست مودت به کشورهای منطقه‌ای بدهند و همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد و قطعانه با این همکاری ظرفیت‌های بزرگی که در منطقه وجود دارد کمک می‌کند روندهای نامطلوبی که آمریکایی‌ها طراحی می‌کنند متوقف شود و روندهای مطلوبی که برای منطقه عزت، قدرت و امنیت جمعی را می‌آورد تولید کنیم. در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد و برای آن آماده هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال دیگر در مورد رزمایش‌های شبانه در ارتش خاطرنشان کرد: این تدبیر فرمانده ارتش مطاع است. یک نظامی همیشه باید در آمادگی کامل باشد. تاکید فرماندهی ارتش این بود که دشمنان حواسشان باشد که ایران برای هر وضعیتی آماده است. بازی جنگ یکی تکالیفی است که همه مجموعه نیروهای مسلح باید برای هر وضعیتی خودشان را آماده نگه دارند.

حضور در اقیانوس اطلس برای ما یک شوخی است

وی افزود: مقام معظم رهبری عنوان کردند که جنگ نمی‌شود، برای آن هم آماده هستیم و اگر هم جنگ بشود برای آن کاملاً آماده هستیم و هیچ مذاکره‌ای هم با هیچکس نمی‌کنیم.

امیر خانزادی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد زمان حضور نداجا در اقیانوس اطلس اظهار داشت: اطلس برای ما یک جوک و شوخی است، ما نه تنها برای اطلس که برای هر بخشی از اقیانوس‌های جهان که نیاز باشد پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوشکن‌های تماماً بومی ایران به اهتزاز در بیاید آماده و منتظر فرمان هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس