کد خبر 957815
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
محاصره الحدیده، غذای 4 میلیون یمنی را به خطر انداخته است

سازمان ملل متحد از تصمیم جنبش انصارالله یمن برای خروج یک‌جانبه از سه بندر استراتژیک واقع در استان الحدیده خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سازمان ملل اعلام کرد که انصارالله با عقب‌نشینی یک‌جانبه از بنادر استراتژیک «الحدیده»، «الصلیف» و «رأس عیسی»، واقع در استان الحدیده، موافقت کرده است.

سازمان ملل در بیانیه‌ای با استقبال از این گام انصارالله، تصریح کرد که این سازمان بر عملیات استقرار مجدد در بنادر مذکور نظارت خواهد داشت.

طبق این بیانیه، عملیات استقرار مجدد در این بنادر، چهار روز زمان‌ می‌برد و از امروز- شنبه- تا روز 14 فوریه ادامه خواهد داشت.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، در آوریل گذشته اعلام کرده بود که موافقت رسمی طرف‌های درگیر در یمن- دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی» و انصارالله- را برای اجرای مرحله نخست از توافق سوئد، که بر خروج تمامی نیروها از سه بندر تصریح می‌کند، دریافت کرده است. انتظار می‌رود روند اجرای توافق تعلیق‌شده الحدیده، راه را برای مذاکرات سیاسی جهت پایان دادن به جنگ جاری در یمن هموار کند.

بیشتر بخوانید:

خیال خام سیطره بر صعده و ترور رهبر انصارالله/ آیا زور اماراتی‌ها بر سعودی‌ها می‌چَربد؟

انصارالله خواستار توقف فروش سلاح‎های فرانسوی به عربستان شد

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که دسامبر سال گذشته در «استکهلم» پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز و تبادل اسرا دست یافتند، اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس