مسی

مانوئل استبان نویسنده آس اسپانیا در پس شکست عجیب بارسلونا برابر لیورپول و حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا در یادداشتی احساسی – فنی، از علل این شکست نوشت.

سرویس ورزش مشرق - مانوئل استبان، سردبیر روزنامه آس اسپانیا پس از باخت سنگین بارسلونا مقابل لیورپول در یادداشتی نوشت: «حاضر بودم مقابل میلیون‌ها اسپانیایی شرمنده شوم و سرم را پایین بگیرم، پیش بینی دقیقی که کرده بودم درست از آب در نیاید و آبرویی برایم نماند اما بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. اینگونه نشد و لیورپول با همان نتیجه‌ای که پیش بینی کرده بودم، راهی فینال شد و بارسلونا شکست خورد.

اکنون با آرامش بیشتری در کمال ناراحتی به خاطر حذف نماینده بزرگ و قابل احترام فوتبال اسپانیا از فاکتورهایی می‌نویسم که به مدد آنها پیروزی پر گل لیورپول را پیش بینی کرده بودم.

همان روزی که والورده در نشست خبری مرتکب اشتباهی نابخشودنی شد و مقابل خبرنگاران و فیلمبرداران گفت: نگران استادیوم حریف هستم! با خود گفتم که این مرد بارسلونا را به دردسر می‌اندازد. لزومی نداشت والورده در آستانه این بازی بزرگ آن هم درباره تیمی که ۳ بر صفر پیش افتاده، حرف از نگرانی و دلهره بزند. او به جنگ روانی حریف دامن زد و کلوپ حتماً از اینکه والورده به رایگان در خدمت تیم لیورپول، جو سازی می‌کند، خوشحال بود.

بیشتر بخوانید:

ضربه بزرگی که بارسلونا از مسی خورد!

 

اتفاق دیگری که باعث شد شجاعانه از بازگشت لیورپول حرف بزنم، به آشنایی من با رسانه‌های بریتانیا مربوط می‌شد. بعد از ۲۰ سال می‌توانم بگویم که ایندیپندنت، سان یا دیلی میل را خوب می‌شناسم. وقتی اراده کنند، از بازیکنان یک تیم معمولی، تیمی از سربازان قسم خورده ملکه می‌سازند حال فرقی ندارد که این سربازها چند ملیتی باشند و یا بریتانیایی. در هر حال رسانه‌های بریتانیا راه تزریق انگیزه را بسیار خوب می‌دانند.

بارسلونا مغرور هم بود اما نه آن‌قدرها که به عنوان یکی از علل شکست یاد کنیم، خیلی ساده می‌توانم بگویم که بارسلونا خوب بود و لیورپول فوق‌العاده اما این کافی نیست. بارسلونا حداقل دو گل مسلم را در بازی برگشت به ثمر نرساند و البته لیورپول هم در کنار ۴ گل زده زیبای خود، حداقل دو موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد.

مسی عالی مهار شده بود و کلوپ مربی نبود که راه مهار مطلق مسی را نداند، او فقط به مهره‌هایی سراسر انگیزه و انرژی لازم داشت که تا قبل از بازی به اوج انگیزه رسیده باشند و این برگ برنده لیورپول شد. وقتی مسی در بارسلونا فلج باشد، تیم به هم می‌ریزد و حتی هواداران بارسلونا هم تصدیق می‌کنند که بارسلونای مسی، مشکل دارد، چیزی کم دارد و تیم خوبی برای هواداری از آن محسوب نمی‌شود.

مسی تنها بود و دلم برایش سوخت. رفتارهای فردی هم کار دست بارسلونا داد، پیکه بعد از هر مهار توپی بر سر همه فریاد می‌زد، بوسکتس به کلکسیون اشتباهات فردی تبدیل شده بود و حیف، حیف که شب، شب تراشتگن نبود. او همیشه آماده و خوب است اما برابر لیورپول گویا قصد اذیت کردن هواداران را داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 0
    خیلی عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس