کد خبر 956766
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
سلمان سامانی

سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ بخشنامه وزیر کشور به دستگاه‌ها خبرداد و گفت: از نیروی انتظامی خواسته شده نسبت به روزه‌خواری در ملأعام برابر قانون رفتار کند.

به گزارش مشرق، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ بخشنامه وزیر کشور درباره وظایف ذاتی و قانونی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: در این بخشنامه از تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی خواسته شده است از برگزاری افطاری‌های تجملاتی پرهیز کنند.

در این زمینه:

فیلم / پاسخ رهبری به درخواست افطاری یکی از شاگردان

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ این بخشنامه به بیش از ۳۷ دستگاه اجرایی و نهادهای عمومی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موظف شده نسبت به ایجاد نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، کنترل و نظارت داشته باشد تا کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم با قیمت و کیفیت مناسب عرضه شود.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شده است بر کیفیت طبخ شیرینی، زولبیا، بامیه و غذاهای رستوران‌ها و نیز غذاهایی که هنگام افطار و سحر در معابر عمومی عرضه می‌شوند از قبیل آش، حلیم و… کنترل و نظارت جدی و مستمر داشته باشد.

سامانی گفت: وزیر کشور در این بخشنامه نیز از نیروی انتظامی خواسته است با حضور فعال در اماکن عمومی نسبت به روزه‌خواری در ملأعام برابر قانون رفتار کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مکلف شده‌اند نسبت به ترویج فرهنگ روزه‌داری با فضاسازی و تبلیغات میدانی و اختصاص مکان مناسب و پوشیده برای رفاه حال مسافران در ایستگاه‌های مترو، پایانه‌های مسافربری و… به‌منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از آشکارشدن روزه‌خواری افرادی که عذر شرعی دارند، اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس