کد خبر 956491
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۴
چهارمین دوره وزنه برداری جام فجر

در حالی‌که زمان چندان زیادی تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی نمانده، اما بلاتکلیفی در فدراسیون وزنه‌برداری ممکن است منجر به نتایج فاجعه‌بار و ناکامی یکی از پرافتخارترین رشته‌های ورزشی ایران شود.

به گزارش مشرق، دوره ۴ ساله ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه‌برداری هشتم اردیبهشت ماه جاری به پایان رسید و با تشخیص وزارت ورزش و جوانان علیرضا خسروی به عنوان سرپرست اداره امور فدراسیون را تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی بر عهده گرفت.

در گذشته حتی این موضوع باب بود که تا مدتی بعد از اتمام دوره ریاستِ یک رئیس فدراسیون، خودِ او تا برگزاری مجمع انتخاباتی سرپرستی فدراسیون را بر عهده می‌گرفت، اما در این دوره با توجه به اعتراضاتی که از سوی برخی کاندیداها مبنی بر ذی‌نفع بودن مرادی با توجه به ثبت نامش در انتخابات مطرح بود، وزارت ورزش ترجیح داد، فرد دیگری خارج از مجموعه، به سرپرستی فدراسیون تا برگزاری انتخابات منصوب شود.

موضوعی که بیش از هر چیزی قابل اهمیت است دلیل تعلل وزارت ورزش در برگزاری انتخابات این فدراسیون است در حالی که محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات بین‌المللی جام فجر از برگزاری انتخابات این فدراسیون پیش از تعیین سرپرست سخن به میان آورده بود و با اطمینان بیان کرده بود که پیش از رسیدن کار به سرپرستی، ریاست فدراسیون تعیین تکلیف خواهد شد، موضوعی که اکنون خلاف آن را شاهد هستیم.

در شرایط فعلی بلاتکلیفی فدراسیون وزنه‌برداری که یکی از فدراسیون‌های مدال آور ورزش ایران به شمار می‌رود و سالی شلوغ و پرترافیک از لحاظ حضور در تورنمنت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ و رقابت‌های جهانی و قاره‌ای را پیش رو دارد، خیلی به صلاح نیست و این نگرانی وجود دارد که مبادا وزنه‌برداری هم به سرنوشت فدراسیون‌هایی دچار شود که بی دلیل انتخاباتشان عقب افتاده است، مانند حواشی که این روزها از جمله تعطیلی اردوهای تیم ملی کشتی شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید:

زمان برگزاری انتخابات کشتی و وزنه برداری

انتصاب سرپرست فدراسیون‌های کشتی و وزنه برداری

هرقدر هم که بخواهیم خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم در هر حال سرپرست از سویی باتوجه به نداشتن تجربه لازم در بحث تخصصی وزنه‌برداری و از سوی دیگر باتوجه به موقت بودن نمی‌تواند آنطور که باید تأثیرگذاری لازم و تصمیم‌گیری‌های مهم را داشته باشد که این موضوع به نوعی باعث سردرگمی خواهد شد؛ بخصوص اینکه در روزها و هفته‌های پیش رو تیم‌های ملی وزنه‌برداری اعزام‌های مهمی را به مسابقات بین‌المللی پیش رو دارند.

در حالی‌که با توجه به وضعیت فدراسیون در پایان دوره مرادی و مشخص بودن تکلیف بیشتر هیأت‌های استانی به غیر کرمانشاه که آنهم هفته قبل قرار به برگزاری بود و بدلیل پاره‌ای از حواشی بوجود آمده توسط چند نفر از اعضای مجمع برگزار نشد؛ دلیل تعلل وزارت ورزش با توجه به فراهم بودن جمیع شرایط برای برگزاری انتخابات مشخص نیست.

بهتر است سلطانی‌فر، به عنوان فرد اول ورزش کشور در خصوص رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری که نقشی بسزا و تعیین کننده در میادین بزرگ ورزشی در جایگاه کاروان ایران دارند، رأسا ورود کرده و با برگزاری هر چه زودتر انتخابات این فدراسیون‌ها از طرفی از ایجاد حواشی احتمالی جلوگیری کرده و از سوی دیگر با مستقر شدن رئیس، به ثبات و ایجاد آرامش در این فدراسیون‌ها کمک نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس