کد خبر 956421
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
سردار جلالی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی شهری باید با در نظر گرفتن تمامی الزامات و ملاحظات صورت بگیرد؛ زیرا یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمباران کرد.

به گزارش مشرق، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در اولین نشست مدیران پدافند غیرعامل ۵۱ شهرداری کشور که در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پدافند غیرعامل، اظهار داشت: شهرداران بایستی اهمیت پدافند غیرعامل را بخوبی درک کنند. مدیران پدافند غیرعامل شهری باید با جدیت و بنا به اقتضائات خود فعالیت‌های پدافند غیرعامل را دنبال کنند و این مهم را در همه عرصه‌ها و در همه سطوح گسترش دهند.

بیشتر بخوانید:

هشدار سردار جلالی درباره ارز رمزها

وی افزود: موضوع تهدیدات موضوع محوری سازمان پدافند غیرعامل است؛ لذا باید به این نکته توجه کرد که لزوم پیشگیری و مقاوم‌سازی در برابر تهدیدات طبیعی بر عهده سازمان مدیریت بحران و دفاع در برابر تهدیدات انسان‌ساخت بر عهده سازمان پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیداتی که ما با آن درگیر هستیم، تهدیداتی پویاست، افزود: این تهدیدات علاوه بر پویایی، از قابلیت دانش‌پایه بودن بهره می‌برند که انسان در آن‌ها دخیل هستند و اختلاط شدید در فرصت و تهدید در آن‌ها مشاهده می‌شود.

سردار جلالی تصریح کرد: هدف از تهدیدات غیر نظامی دشمن، ناتوان‌سازی، ایجاد درگیری مردم با حکومت و ایجاد فشار بر حکومت‌هاست.

وی هشدار داد: یکی از بسترهای این نوع تهدیدات، فناوری‌های نوین هستند که بایستی به شدت مراقب این نوع فناوری‌ها بود. در تهدیدات فناورانه، تعامل و تبادل داده، قابلیت فرماندهی و کنترل از راه دور وجود دارد، که در مقابل این قابلیت‌ها آسیب‌هایی از قبیل نفوذ، دستکاری اطلاعات، دستکاری نرم‌افزاری و دسترسی به داده‌ها را می‌توان در آن متصور شد؛ لذا استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی شهری باید با دقت مدیران پدافند شهری و در نظر گرفتن تمامی الزامات و ملاحظات صورت بگیرد؛ زیرا یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمباران کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تبیین برنامه‌های مدیران عنوان کرد: مدیران پدافند غیرعامل شهری باید در محورهای، انجام اقدامات عمومی و تخصصی، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف، تهیه برنامه جامع شهری، انجام رزمایش‌ها و مانورهای عمومی و تخصصی در شهر و زیرساخت‌های شهری، بازدید، بازرسی و پیگیری حسن انجام کار، خارج کردن زیرساخت‌های خطرناک از شهرها (اگر امکان خروج نیست، حتماً الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل باید در آن رعایت شود)، تدوین طرح تخلیه اضطراری شهر، وجود زیرساخت‌هایی با کارکردهای دو یا چند منظوره در شهر، در اولویت قرار گرفتن حفاظت از مردم و جمعیت در شهرها (اولویت پدافند غیرعامل در تمامی امور)، مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر هر نوع تهدید، مشخص کردن میزان تاب‌آوری هر یک از زیرساخت‌ها، ارائه کشف و راحل مصون‌سازی وابستگی زیرساخت‌ها برای جلوگیری از تخریب آبشاری در شهرها از برنامه‌های پدافند غیرعامل را پیگیری و اجرایی کنند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
    4 2
    خداوند شما را حفظ کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس