روزنامه های شنبه 14 اردیبهشت

عبدی در روزهای گذشته گفته بود که باید به قاتل طلبه همدانی- که سابقه شرب خمر و تجاوز به عنف و رفتارهای ساختارشکنانه در فضای مجازی را داشته است- حق بدهیم!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی: باید فضای مجازی، مشروب و مواد مخدر را آزاد کنیم!

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «سوم ماه مه (دیروز جمعه) از سوی یونسکو به‌عنوان روز جهانی آزادی مطبوعات معرفی واز سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز تأیید و تصویب شده است. متأسفانه برخی‌ها گمان می‌کنند که این مصوبات و روزها مفاهیمی کم‌مایه و از روی تفنن هستند که چندان دردی را از جوامع درمان نمی‌کنند. به طور قطع در ایران نیز افرادی هستند که چنین برداشتی دارند…ابتدا بگویم که منظورم از آزادی مطبوعات، همان آزادی رسانه است که شامل رادیو و تلویزیون و در حال حاضر فضای مجازی نیز می‌شود. همچنین منظور از آزادی، اغتشاش و هرج‌ومرج گفتاری و خبری نیست، بلکه آزادی در چارچوب حاکمیت قانون است، قانونی عادلانه و منصفانه که اجرای آن از سوی مرجع قضایی بی‌طرف تضمین می‌شود».

عبدی در ادامه نوشت: «تمایزها میان جامعه ما با یک جامعه پیشرفته زیاد است ولی به نظر من یکی از مهم‌ترین تمایزات، وجود پرونده‌های مفتوح فراوان در ایران است…جنجال سال ۲۰۰۰ انتخابات امریکا که درباره اختلاف نسبت به آرای دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات بود، هرچه بود مختومه و تمام شد ولی ما هنوز درگیر نتایج سال ۱۳۸۸ و همه اتفاقات پیش از آن هستیم».

«عباس عبدی» پیش از این درخصوص نسبت قانون و جرم در جامعه گفته بود: «نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنان که پیش از انقلاب انجام می‌شد. این نگاه در همه امور فرهنگی باید جاری و ساری باشد. از هنر و ادبیات و فیلم و رسانه گرفته تا رفتارهای دیگر. مساله محوری این است که قانون باید متکی بر عدالت و فرهنگ جامعه و با هدف تأمین نظم اجتماعی باشد. قانون ابزاری نیست که حکومت‌ها بتوانند هر طور که خواستند از آن استفاده کنند».

عبدی پیش از این تاکید کرده بود: «برندگی ابزار قانون محدود است هنگامی که آن را برای هر هدفی استفاده کنیم، به ناچار از برندگی آن کاسته می‌شود».

این فعال اصلاح طلب بر همین اساس مدعی بود که باید با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته، مواد مخدر را آزاد کنیم: «امروز در برخی کشورها با هدف کاهش مصرف مواد مخدر، آن را تحت شرایطی آزاد کرده‌اند. از جمله در سوئیس. مدافعان آزادی آن، افراد معتاد نیستند و طرفدار مصرف مواد هم نیستند. بلکه فقط معتقدند که با اعتیاد نمی‌توان از این طریق مبارزه کرد».

عبدی پیش از آن نیز گفته بود که باید در مواجهه با مسائلی همچون شرابخواری به سبک طاغوت عمل کنیم!

طیف اصلاح طلب با دهن کجی به احکام اسلام و گردن کشی در مقابل قانون، در یک «عقبگرد فاحش» مدعی است که باید مسیری را که برخی کشورهای غربی طی کرده و به بن بست خورده‌اند را مجدداً طی کنیم!

لازم به ذکر است که عبدی در روزهای گذشته گفته بود که باید به قاتل طلبه همدانی- که سابقه شرب خمر و تجاوز به عنف و رفتارهای ساختارشکنانه در فضای مجازی را داشته است- حق بدهیم!

نکته قابل توجه اینجاست که عبدی در کنار تاکید بر لزوم آزادی مشروبخواری، استعمال مواد مخدر و بی بند و باری در فضای مجازی، مدعی است که باید پرونده فتنه ۸۸ نیز ماست مالی شود!

** وکیلی: ظریف برای حفظ اقتصاد کشور، بی وقفه می‌دود!

روزنامه ابتکار در یادداشتی به قلم «محمد علی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نوشت: «دپیلماسیِ فعال و دویدن‌های بی‌وقفه ظریف برای گشودنِ راهی برای حفظ اقتصاد کشور و جلوگیری از اجماع علیه ایران و آرایش و آمادگی مناسبِ نظامیِ کشور برای پاسخ به هر عملِ احمقانه‌ای از سوی دشمن، خلاصه فعالیت‌های این روزهای ما است…اما این وضعیت بدون همدلی داخلی نمی‌تواند بپاید. ما باید هرچه سریع‌تر شکاف‌های داخلی را ترمیم کنیم. ما زخم‌های کهنه‌ای داریم که سال‌ها منتظر عنایت‌اند…حتماً این گفت‌وگو ساده نخواهد بود. حتماً از هم گلایه‌هایی داریم. حتماً حق و ناحق‌هایی شده است؛ اما باید این راه را رفت. تنها راهی که انسجام و وحدت واقعی تولید می‌کند همین گفت‌وگوی ملّی است».

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی با عنوان «لشکری یک نفره» نوشت: «تسلط چشمگیر ظریف بر زبان انگلیسی را نباید از نظر دور داشت که سبب ایجاد ارتباطی بهتر با مخاطب آمریکایی می‌شود. ایجاد این ارتباط است که وزیر امور خارجه ایالات متحده را نگران کرده و او بارها سعی در تخریب شخصیت ظریف- با استفاده از اینکه ظریف هم تندرو است- داشته است. تسلط و قدرت برقراری ارتباط فرامرزی، موضوعی که در کمتر سیاستمدار ایرانی به چشم می‌خورد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه، ظریف را قربانی تندروهای داخلی معرفی کرده و تاکید دارد که وی با ایثارگری، منافع ملی را بر منافع حزبی و فکری خود مقدم می‌دارد.

طیف اصلاح طلب تلاش دارد تا با هیاهوی رسانه‌ای، کارنامه ضعیف و غیرقابل دفاع ظریف را بزک کرده و وی را قهرمان دیپلماسی جا بزند.

این در حالی است که دلار ۱۴ هزارتومانی و سکه ۵ میلیون تومانی و پراید ۵۰ میلیونی و افزایش افسارگسیخته اقلام ضروری خانوار همگی از نتایج برجام و به عبارتی نتیجه گره زدن معیشت مردم به اخم و لبخند آمریکاست!

متاسفانه علیرغم سپری شدن قریب به ۶ سال از عمر دولت روحانی، همچنان دولت به وزارت خارجه و وزارت خارجه به برجام خلاصه شده است!

اصلاح طلبان بارها تسلط ظریف به زبان انگلیسی را نشانه کارآمدی وی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که تیم ضعیف مذاکره کننده هسته‌ای در دولت روحانی به ریاست ظریف با اهمال در متن برجام و سستی در شناخت اهمیت واژگان در فرهنگ‌های مختلف، لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی وارد کرد.

** دولت نمی‌تواند از مسئولیت خود در وضع موجود شانه خالی کند

روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران نوشت: «شرایط کنونی کشور، شرایط ویژه‌ای است. به هر حال تورم نقطه به نقطه کشور در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین ۹۷، ۵۰ درصد و به طور متوسط تورم در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است. این افزایش شدید قیمت‌ها مشکلات زیادی را برای قشرهای مختلف مردم به وجود آورده و باعث شده است که برای بیش از نیمی از جامعه تعادل هزینه خانوار کاملاً به هم بخورد و امروز حداقل هفت دهک از خانواده‌های ایران به زحمت هزینه‌های زندگی‌شان را با درآمدهای محدودشان هماهنگ می‌کنند و تطبیق می‌دهند».

مرعشی در ادامه نوشت: «همانقدر که اقدامات خارجی‌ها در فشار به ملت ایران مؤثر است، به همان میزان برای مسئولیت‌های اعمال نشده مدیران جمهوری اسلامی نیز باید اظهار تأسف کرد…کسانی که دولت را تدبیر می‌کنند نمی‌توانند از مسئولیت‌های رسمی و قانونی خودشان فرار کنند».

اینکه کشور به واسطه اعمال تحریم‌های نامشروع و غیرقانونی آمریکا و شرکای آن با تنگناها و مضایقی رو به رو شده است، امر پنهانی نیست و البته اینکه سوء مدیریت‌ها، اشتباهات مبنایی در مذاکرات هسته‌ای، اعتمادهای بی‌جا، تخریب خواسته یا ناخواسته روابط اقتصادی با شرکای قدیمی و عوامل مکمل اثرگذاری این تحریم‌ها بوده‌اند هم نباید پنهان باشد، اما یکی از علت‌های اصلی وضع موجود، سوءمدیریت در دولت است.

در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب آرمان در مطلبی نوشته بود: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • فرشاد IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    78 79
    مطمئنا عبدی یکی از کسانی هستش که نژادش قطعا ایرانی نیست
    • روزبه IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      15 22
      آقای عبدی آیا احیانا ورود مواد مخدر به کشورهایی که فرمودین که خیلی پیشرفته هستن بدون پولشویی امکان پذیر هست؟ حتما که نیست،الان بیایین هی از قوانین مترقی غربیها بگین،واقعا بایستی برای شماها تاسف خورد و به حال دنباله روهایتان ....
    • GB ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      5 8
      فقط می دونم هر چی اونا این چیزارو آزاد کردن پیشرفته تر شدن و یه سری تو کامنت ها هنوز تو فکر سلاخی و کشتنن
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
      4 0
      آقای ظریف! اسب هم زیاد میدود. نتیجه مهم است
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    85 75
    دقیقا همینه زنده باد عبدی.کلا همه چیز باید ازاد بشه
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      29 27
      چشم ، فرمایش دیگه؟
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      48 13
      کاش سلاخی اسلاحتلبان هم آزادبشه
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      19 19
      به نظر می آید باید کشتن افراد از جمله ایشان هم آزاد شود. طبق مطالعات عده ای از دانشمندان غربی نباید جلوی مسلح شدن مردم را گرفت و باید اجازه داد خشونت درون خود را تخلیه کنند حالا یا با کتک زدن یا با کشتن. یا در مورد مسائل جنسی باید آزاد باشند. نظرتان چیست آقای عبدی
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      22 21
      برو پیش جناب عبدی دوتایی با هم بزنید . شما هنوز نمی دانید فضای مجازی ،شرب خمر و اعتیاد به معنای واقعی کلمه اسارت جسم و فکر است نه آزادی .
    • AE ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
      6 2
      از فردا در خونه تو باز بگذار شبانه روز همه چی باید آزاد باشه
  • پارسا IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    56 52
    این بابا شکر زیاد میخوره جدی نگیرید
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    20 20
    حتما یه وزارت هم تشکیل بدی عبدی وخودت بشی وزیرش البته نه توایران توخارج.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    26 25
    عبدی چی میزنی انقدرحرف مفت میزنی؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    19 18
    جناب ازاد در همان کشورها با جریمه ها سنگینی که در ایران اعمال نمی شود جامعه را مدیریت می کنند ازادی مشروب در انگلیس را هم دیدیم که چجوری وسط خیابانها حال به هم زن هستند و رواج دارد!!!
    • FR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      4 2
      اصلاح طلب یعنی همین . کاسبی کثیف . از هر چیزی . شرف ندارن دین که هیچ
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    27 21
    عبدی مسلمون نیست چرا چیز هایی که خودش هر روز انجام میده رو می خواد به همه تسری بده کمتر مواد بکش و شراب بخور و توی فضای مجازی بچرخ ؟
  • احمد IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    27 20
    بعد که حشدالشعبی میاد برای کمک به سیل زده ها، برای ما غیرتی می شن و روحانی تو همدان می کشن. آدم وقتی ارزشهاش رو از فرهنگ بیگانه بگیره، همین طوری متناقض میشه.
    • AE ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      15 17
      جالب اینجاست قاتل خودش سابقه تجاوز داشته ..
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
      0 1
      شما غیرتی نشو ناموستو بده به عراقیا
  • محمد IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    23 9
    جناب عبدی اگر یکی از همین اوباش خانواده خودت را به قتل برساند ویا به آنها در حالی که مست و یا در توهم مصرف مواد است تجاوز کند باز هم همین صحبت های روشنفکرمابانه!!!را می کنی؟ تو چقدر بهت میدن که هروز از این چرندیات بلغور می کنی ؟
  • RO ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    4 20
    وقتی مردم خود طالب مضرتی باشند نصیحت بی فایده است هر چه بگویی مشروب نخور! سیگار نکش! اونا با لجبازی بیشتر مصرف می کنند و طلبکار هم می شوند تا زمانی که قلب و ریه ها از کار بیفته ان وقت به فکر می افتند که دیره پس خود کرده را تدبیر نیست!
  • RO ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    19 10
    یا دشمن است یا نادان بر دشمن حرجی نیست؛ دشمن است ولی با نادان چه باید کرد؟
  • AE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    13 1
    ظریف فقط میدود نه برای اقتصاد کشور .همینطوری میدود.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      10 0
      ایشان که کمر درد داشت و روی ویلچر می نشست چگونه الان می دود؟ :)
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    26 2
    اوباش خاتمی نخورده مستن بخورن چی می شن
    • علی AE ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      12 0
      باقیماندهء توفاله های اطلاحطلبان ،انتظاری بیشترازاین نداریم ،خوب داری گورخودت ومیکنی ،ترمزتو به همین زودی خواهندکشید،بدبخت
  • سپهر FR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    6 20
    ببینید دوستان من یهودی شناسم. این عبدی جهودی است. با شبکه‌های اجتماعی و مشروبش موافقم. ولی طرفداری از مواد مخدر ثابت کرد که قصد ویرانی جوانان ما رو داره. قیافه‌اش هم شبیه خوک است که من رو یاد جهودیان میندازه
    • AE ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
      4 2
      اشتباه مثبت دادم با مشروب و مجازی مخالفم
  • مجيد IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    3 1
    سلام فك كنم حالش خوب نيست، چرت و پرت گفته
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    3 0
    قانون ابزاری نیست که حکومت ها بتوانند هر طور که خواستند از آن استفاده کنند
  • اااا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    10 1
    هیچ آدم باشرفی چنین حرفی را نمیگوید ..!!!!تو چرا میگویی ...بماند.!!!!
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    7 1
    با منطق عبدی باید رشوه خواری و اختلاس را هم آزاد اعلام کرد. چون فراگیر است و راه مبارزه با آن بگیر و ببند نیست!
  • محمد IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    7 1
    جواب ابلهان . . .
  • AE ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    14 1
    عبدی حتما خودش معتاده میخواد مواد و مشروب رو راحت تر گیر بیاره
  • جانباز اسلام IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    12 0
    در مورد دزدی و اختلاس آقا یون که آزاده چیزی نگفت!!!
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    5 1
    آقای عباس عبدی غلط کرده این حرفها را زذه.
  • AE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    5 1
    عبدی جنس خوب میخاد
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    5 1
    عبدی دیگه چجور جانوریه=شیطانپرسته یا....
  • ناشناس IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    4 1
    اتش به اختیار ها صبرشون حدی داره وای به روزی که وقتش برسه اونوقت که دنبال سوراخ موش میگردید واربابتون اسراییل هم کاری ازدستش برنمیاد
  • نابود باد دروغگویان یزیدی ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    1 1
    جناب عبدی سوپاپ اطمینان اینها رو گفته؟! ما آزادی در نظر دادن (و حتی مثبت و منفی دادن به نظرات!) همینجا هم داشته باشیم کلاه به هوا خواهیم انداخت! راستی چقدر خوب که اینجا نظرات واقعی خود مردم ایران رو میبینیم! دقیقا همون حرفایی رو میشنویم که توی جامعه میشنوییم!
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    4 3
    اقای عبدی شما می توانید در خانه ات با زن و بچه ات شراب میل بفرمایید و فیلم های ماهواره ای ببینید و هر کاری خواستید بکنید ولی این نسخه را لطفا برای زن و بچه مردم نپیچ . خداوند شما را با فسقه و فجره محشور کند انشاالله
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    2 5
    به نظرم تنها چیزی که برای برادران ازاد ساندیس انگور و بس.خوب مگه شما اینو ممنوع کردین مصرفش کم شده نه اتفاقا.از جایی که خورده بشه اوردند خونه.بعد الان مرده با زن و بچه اش با هم میخورند مگه قلیان ممنوع کردین نرفت خونه.الان بیشتر از مردا زنها قلیان میکشند.مدیریت بیسواد
  • CA ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    اقای ظریف به زبان انگلیسی تسلط داره اینقدر وامیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس