وزارت نیرو

اینکه چرا در این خصوص اطلاع رسانی کافی و هشدارهای لازم از مدتها قبل به مردم و مدیریت استانی صورت نگرفته، موضوعی است که باید در جای خود و توسط نهادهای نظارتی و قضایی مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

به گزارش مشرق؛ پس از انتشار گزارش مشرق با عنوان صورتجلسه دفتر جهانگیری نشان می‌دهد مسئولان ارشد دولت از «سیل خوزستان» اطلاع داشتند، وزارت نیرو جوابیه زیر را برای مشرق ارسال کرده است که عین متن ارسالی و توضیحات مشرق، در ادامه جهت اطلاع و طبق قانون درج می‌شود:

توضیحات مشرق:

با تشکر از اطلاعات مهم ارسالی از سوی روابط عمومی وزارت نیرو، کلیات جوابیه مذکور نشان می دهد علاوه بر سند منتشره در مشرق، توضیحات و ابهامات بیان شده در گزارش نیز کاملاً درست و قابل تامل است که مهمترین آن، مشخص بودن ابعاد سیل رخ داده در خوزستان از بهمن سال گذشته است.

اما اینکه چرا در این خصوص اطلاع رسانی کافی و هشدارهای لازم از مدتها قبل به مردم و مدیریت استانی صورت نگرفته، موضوعی است که باید در جای خود و توسط نهادهای نظارتی و قضایی مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

اما از این موارد جالب تر، اذعان وزارت نیرو به این نکته است که پیش از این به صراحت و با توضیحات دقیق، در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود و آنهم ارسال گزارش از سوی "وزارت اطلاعات" در خصوص سدهای کرخه و کارون در تاریخ ۲۴ بهمن به رییس دفتر رییس جمهور و سپس ابلاغ آن به وزارت نیرو در تاریخ ۲۹ بهمن (یعنی ۵ روز بعد) و دریافت آن در ۲ اسفند است.

علاوه بر بروز سوالات متعدد در خصوص علت چنین روال طولانی و بوروکراسی حدوداً ۱۰ روزه در موضوع مهم و حیاتی، ذکر این نکته نیز جالب است که شاید در کمتر کشوری، بتوان دولتی را پیدا کرد که «وزارت اطلاعات» آن در خصوص سدها گزارش تهیه کرده و یک هفته بعد، به دست وزارت نیرو می رسد!

در پایان این جوابیه، برخی موارد مطرح شده توسط مشرق را به علت "بی اطلاعی از گردش نامه" توصیف کرده اند که در پاسخ به این موضوع نیز باید گفت طبیعی است که رسانه ها از گزارش وزارت اطلاعات و اتفاقات پیش و پس از آن بی اطلاع باشند اما وزارت نیرو، استانداری خوزستان و سایرینی که مطلع بوده اند، چه کرده اند و از چه مواردی مغفول بودند که نتیجه اش، چنین وضعیتی در خوزستان و لرستان و گلستان بوده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    4 0
    یه مشت بی کفایت
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      که با رای کنسرتی اومدن بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس